elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

Clinique


Vill ni ha ett sminktips?

Det var ju längesen nu ju!

Cliniques puder. Fantastiskt bra tycker jag. Ca 280 pengar och räcker nästan hur länge som helst. Skulle jag bli tvingad att bara använda produkter från ett enda märke så skulle det bli Clinique. Så vill du ha bra grejer, satsa på Clinique :)





Jag tycker det är okej att inte vilja sminka sig. Vissa har andra intressen och det tycker jag är helt okej. Jag kan tycka att folk som bryr sig om sitt yttre ofta får skit. Att tjejer som gillar smink och utseende ofta blir pikade och kallade för ytliga. De får alltid be lite om ursäkt "Ja oj förlåt att lilla jag tycker om smink förlåt så hemskt mycket att jag vill va fin, ska genast sluta och ansluta mig till den lite mer lagom grå massan". Jag har faktiskt behövt förklara mig för folk varför jag ibland använder mig av tex lösögonfransar, varför jag ibland använder mig av löshår och fixar naglarna, varför jag kanske går upp en halvtimme tidigare så jag hinner sminka mig... Vad är det för fel med att vilja känna sig fin? Vad är det för fel att lägga tid och pengar på sitt utseende, gör det mig till en sämre person? 

 Jag har inga större problem att visa mig osminkad men jag gillar bättre att vara sminkad. Så är det och så kommer det alltid att vara. Sådeså!






Det lilla sorgliga som är kvar


Det lilla sorgliga håret som är kvar.

En liten liten liiiiten fiskbensfläta blev det.

På fredag ska jag tillbaka till frisören och klippa av det. Kanske skulle raka något festligt mönster.

Jaja det kunde ju varit värre...typ.





Onsdag


Go morron

Idag känner jag att jag är tillbaka till livet haha. Kunde ta mig ur sängen utan att behöva rulla över kanten och hålla fast huvudet med båda händerna.

Det gör fortfarande ont men den värsta låsningen har släppt och huvudvärken är inte lika illa. Det tjuter inte längre i öronen och jag kan vrida huvudet i sidled och gapa :)

Jobbade halva dagen igår och snälla chefen köpte en vetekudde åt mig. En helt underbar uppfinning!!

Vill aldrig vara med om det här igen haha.

Idag blir det en stund till jobbet i Tranås. Imorn kör vi öppet till klockan 21.00 i Linköping, kommer bli en lång men rolig dag med massa happenings i butikerna. Så kom och hälsa på tycker jag

Eftersom jag verkligen tycker det är skit tråkigt att blogga utan bilder och ännu tråkigare att läsa bloggar utan bilder så slänger jag upp en ofixad bild från Malmö när jag var hos bästa Tony och bästa Sofi.

Det blev ju mest plojbilder eftersom vi inte kan vara seriösa någonstans. Men lite kul ändå. Jag har bara lekt lite med olika ljus.







Fortfarande aj


Undrar om man kan ha brytit nacken?

Jag har aldrig upplevt den här typen av smärta. I natt vaknade jag och kunde inte röra mig överhuvudtaget. Kände mig helt panikslagen. Det kändes bokstavligt talat som om någon högg mig med en kniv i nacken

Vad jag önskade mig morfin. En hel massa morfin.

Lyckades tillslut att ta mig upp. Jag ska erkänna, jag grät av smärta. Jag är faktiskt ingen gnällspik när det gäller smärta, så trillar det tårar pga. att det gör ont någonstans DÅ gör det ont, då gör det jävligt ont.

Sen efter att ha tömt mitt medicinskåp så lyckade jag somna sittandes

Som lite topping på det hela så har jag fått dagis baciller av Elliot. Så hej ont i halsen och lite feber. Fast det gör inte så mycket för det är värt det, han är ju så söt!!

Idag var min lilla mamma här och hjälpte mig att få upp alla julsaker. Snälla bästa finaste lilla Mamma!!

Är det någon som har erfarenhet av sån här nackspärr. Ska det verkligen göra så här ont? Funderar på om det är något annat som är fel. Kan kotor hoppa snett? Eller nerver komma i kläm så det blir så här? Någon som vet?

Aj aj aj aj...


Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig idag.

När jag skulle kliva upp i morse så säger det PANG!! i min nacke. I två sekunder hinner jag tänke att "Nej men det gick nog bra!" Sen låste sig hela nacken och det gjorde så ont att ögonen tårades.

Så hej nackspärr. På exakt samma ställe som för några veckor sen...fast tio gånger ondare den här gången. Det gör så brutalt ont :(

Så jag har fått hålla till i soffan hela dagen. Julpyntet får vänta...grannarna kanske tror att vi är Jehovas.

Hoppas ni har en bättre söndag mina vänner!

Köpte en mössa igår. Hur skön som helst!

Bröllop


Nämen heeej mitt i lördagsmyset!

Jag orkar egentligen inte blogga så jag har faktiskt ingen aning om varför jag gör det, är det mitt ego som vill yttra sig kanske?

Vi hade lixom förträngt lite att det var skyltsöndag imorn på jobbet. Vilken innebar att vi skyltade i ren panik, vi brukar vara ute i god tid så jag vet inte vad som hände. Men färdig blev jag och riktigt nöjd :) Tycker det är kul när jag får fria händer. (Läs : När jag får min vilja igenom...)

Efter jobbet var jag och tog en fika med min vän Cissi. Mycket trevligt! Cissi ska gifta sig i sommar!! Fatta! En av mina närmaste vänner ska gifta sig!!! Det är STORT!!! Och idag frågade hon om jag ville sminka henne på hennes stora dag!! Åååhh så glad jag blev! Och åååh så nervös jag blev haha. Tur att vi har ett halvår på oss att öva och tur att jag är mycket bättre på att sminka andra än mig själv :) Ser fram emot det hur mycket som helst!!

Annars så har jag hängt mycket med familjen och tvångskramat på lillpojken. Han är en rolig liten fillur och alltid nära till skratt.

Kollat på Så mycket bättre. Säga vad man vill om E-type, han kan inte sjunga och det vet han ju om. Men en grymmare show artist får man leta efter. Kommer alltid vara ett stort fan. Vem vill inte dansa bakom E-type lixom. Jag får nöja mig med att ha varit med under en av hans musikvideoinspelningar och tillsammans med Madde dansat bakom hans pyroteknik buss haha...

Så mycket minnen, så mycket galna grejer :) 

Sleep tight!



Dra åt helvete!!!


Här ligger jag i mitt hörn på soffan och får fotmassage (skönt trots min fotfobi)

Vi gluffsade i oss en pizza när jag kom hem. Hoppsan...så kan det gå. Får gå bort den imorn.

I helgen kommer syrran och hennes kille och min underbaraste sötaste bästaste systerson. Jag ska tvångskrama honom så där länge som bara jobbiga mostrar gör.

Kanske lyckas ta lite kort i helgen. Jag har Ta-kort-på-mig-själv-abstinens. Borde kanske söka hjälp för det.

Annars har vi konstaterat idag att det är okej att be jobbigt folk att dra åt helvete. Har ni provat det nån gång? Det är så brutalt skönt att riva av ett riktigt : MEN DRA ÅT HELVETE!!!! Prova får ni se :)

Annars så består helgen av jobb, mys med familjen, julskyltning och rödvin!

Sov sött

Misery Business


Var ute på en promenad förut och har till min lycka hittat min gamla mp3, den är fullproppad av gamla godingar. Det är Offspring, prodigy, Linkin Park, Green day, Scooter, Aerosmith, Foo fighter m.m

Och favoriten Paramore och Misery Business.

Gryyyymt sa grisen!!!









Tack tack


Vi vann ju en skyltävling med Diesel för ett tag sen och idag kom min lilla present! Superfina örhängen!

Gjorde mig på lite bättre humör

Är barnsligt glad i att få saker, speciellt saker som glittrar :).

Tack tack




Sitter och kollar på Bonde söker fru. Vi sitter och skäms lite men vi måste ändå se. Hahaha usch...jag klarar inte sån här tv. Och varför har aldrig den där fårbonden skor på sig??? Uuuusch!!! Fi faan skämskudden är framför ansiktet



I like Plaza


Det är inte riktigt helt toppen idag heller

Orkade inte ens med min långpromenad. Känner mig tung i kroppen och allmänt seg. Går runt och suckar hela tiden. Börjar med något för att inte orka slutföra. Så jag satte mig i soffan och läste i min Plaza tidning.

Jag tycker det är svårt att hitta bra tidiningar att läsa, jag gillar ju mycket bilder och att få inspiration när jag läser. Jag vill inte läsa om massa fåniga: "Så fångar du drömkillen" "Så går du ner 20 kilo på två dagar" och för att inte tala om alla sextips, finns det något tradigare att läsa om?

Därför diggar jag Plaza. Läckra bilder. Bra reportage och mycket inspiration.




Sen att det är mycket klockreklam i den gör ju det hela ännu bättre :)



Sen var vackra Helena Christensen med. Hon är ju to die for



Ska snart bege mig till jobbet för några timmar. Någon bild på eländet (mig) får ni inte. Ni kanske aldrig mer får det. Jag kanske aldrig i hela livet mer tar en bild på mig själv...hemska tanke...

Inte min dag helt enkelt.



Jag var lite chockad igår, när jag insåg hur mycket hår jag har tappat. Trodde först att det bara kändes som så men det här är riktig illa. Tittade på en bild jag tog innan löshåret och visst det var inte jätte tjockt men det såg INTE ut som det gör nu. Inte på långa vägar.

Jag fattade att det skulle slita med löshår, jag är inte dum i huvudet men hade inte förväntat mig detta. Det har helt trasat sönder i längderna och det är så tunt så tunt. Metoden skulle ju vara skonsam så trodde inte det skulle bli så här.

Nu är det ju inte så att jag håller på att dö, Det är hår, finns värre saker att förlora. Det växer förhoppningsvis ut igen. Klart det känns supertrist och jag får väl erkänna att jag är så pass ytlig att jag mår lite dåligt.

Nej något mer löshår med den metoden blir det absolut inte.

Dagen har annars varit helt okej. Nya numret av Plaza kvinna väntade på mig på jobbet, då blev jag glad. Tryckte i mig en marabou chokladkaka till kaffet, då blev jag ännu gladare. Rätt lättroad så att säga.

Det här kan ju bara sluta bra...




Gant woman


Julklappstips från Gant woman

Malibu är en riktig storsäljare och en otroligt omtyckt klocka

Min personliga favorit är Rikers Ilsland den har en utsökt chamagnefärgad tavla. Riktigt läcker!

Välj din favorit så kan ni glittra ikapp under jul och nyår :) (och resten av året så klart)







Marilyn Monroe


Såå vill ni höra dagens ilandsproblem?

Jag har inget hår kvar... eller jo men det känns inte så. Plockade ur löshåret i morse, det tog en kvart. Sen satt jag och tittade på mina små hårtestar som blev kvar...

Jag vet att det känns värre än vad det är då man blir väldigt van att ha så mycket hår. Har haft det i över ett halvår så det är klart det känns ovant.

Så det blir att klippa av sig hela skiten och ljusa upp det. Så känns det nog lite bättre, just nu känner jag mig fulast i stan.

Sitter och kollar på "Efter tio". Handlar om Marilyn Monroe, min största idol. En svensk fotograf tog en av hennes allra sista bilder innan hon dog. En fantastisk bild som jag blev helt kär i!


Fotograf: Leif Erik Nygårds

Spontanbesök


Dagen har varit trevlig.

Vi fick spontanbesök av Jens kompis och hans tjej. Jag fick panik... där satt jag och såsade och lägenheten såg ut som en bomb slagit ner. Så vi panikstädade, sprang runt som två galna höns. "Vaaa faaan kan vi inte vara bättre på att städa oftare fööör!!"

Det är väl konstigt. När man har det tipp topp då kommer ingen och hälsar på men när man slöat lite och stökat till då kommer besökarna.

Vi hade det iaf jätte trevligt. De är så trevliga och vi måste bli bättre på att träffas oftare.

Annars har vi käkat middag hos mina älskade föräldrar. Jag var ute på en svettig promenad i en timma. Jens har lagat mat och nu tittar vi på Beck.

En mycket väl godkänd dag!

Jens var trött idag, jag hade varit sådär överjävligt krånglig i natt. Det är svårt att sova på två millimeter haha...stackarn


Underklädes fotboll


Såg precis på sporten på Tv4

Underklädes fotboll! Amerikansk fotboll med tjejer i underkläder. Jag gillar't. Jag har aldrig tyckt att det varit fel med att tjäna pengar på sitt utseende jag tycker det är helt rätt. Kan man så kör på det. Så länge du mår bra och inte skadar dig själv så go for it!

Herregud damsport överlag får ju aldrig den uppmärksamheten den förtjänar, och det manliga könet är ju så grymt lättroade så med lite hud kommer man långt (för att inte tala om hur lättprovocerade andra tjejer är). Om dessa tjejer kan tjäna så mycket pengar så att de kan leva på detta så har väl inte vi någon rätt att döma eller hur? Whatever floats your boat tycker jag

Tjejerna var ju brutala! Grymmt vältränade kroppar och tuff attityd. Well done! Hatten av! Fler sånna tjejer på tv tack!

Det är lite lättklädd hud vem fan har dött av det?

Det blir alltid ramaskri över tjejers utseende, spelar ingen roll om det är naket eller påklätt en kvinnokropp är nästan alltid provocerande hur den ser ut. Och det som är allra tråkigast är att det nästan alltid är tjejer som har åsikter om andra tjejer och deras sätt att se ut och hur de lever sina liv.

När hörde ni senast en kille ha en åsikt om en annans killes kropp?

Om bara tjejer kunde vara lite snällare mot varandra så vore allt så mycket enklare!!

Bild från aftonbladet



Vinnaren av COCO


Nu har jag suttit och överlagt och kommit fram till den personen som jag tycker ska få klockan Coco från STORM

Vinnaren av utlottningen är Maria. Hon har helt rätt i att klockan är vårat bästa smycke som kan lyfta vilken outfit som helst!

Så Maria sänd mig din adress till min mail [email protected] så ska jag se till att du får klockan hemskickad till dig :)

Motiveringen löd så här:

Hej!
Såg din tävling på bloggen! Perfekt tänkte jag, för en snygg klocka kan förgylla vilken outfit som helst!

Jag borde vinna för att:
..jag är dålig på att passa tider - en klocka kan vara till god hjälp!
..STORM är både design och kvaitet - passar mig och mitt arbete! Älskar att de är vattentäta, sportiga, och moderiktiga!
..jag tycker att en klocka är bästa smycket, praktiskt och chict!


Här är mina favoriter:
Rebel (Black)
Remi (Black)
Sona (Black)

Kram Maria

Stort tack till STORM som gjorde denna utlottning möjlig!

www.stormwatches.com




I like it HOT


Go morron!

Har ni sovit sött? Vi får hoppas på det!

Jag vaknade redan straxt före åtta men vägrade att gå upp så jag rullade in mig i täcket igen. Täcket har lyckats smyga sig ut ur påslakanet så jag fick vira in mig i båda. Jag är totalt galen på nätterna, slänger mig över hela sängen och stackars Jens har ibland inte många millimeter att ligga på, har både lyckats sparka honom i huvudet och knäat honom på de allra heligaste. Tur som fan att han står ut fast ibland hittar jag honom i soffan på morgonen, då har han gett upp och gått ut och lagt sig när jag varit så där överjävligt krånglig.

Nu när jag kom upp så känns det som man vill gå och lägga sig igen. Gråare väder får man ju leta efter... Dricker lite kaffe i min söndagsmugg, den som är lite extra god att dricka ur. Jag brukar spara på den i veckorna så att söndagskaffet ska smaka lite extra gott. Jag måste alltid värma mitt kaffe i micron, finns det någon mer som gör det? Jag vill ha det varmt. I like it HOT! Kaffebryggare gör det ju bara lite mesigt ljummet.

Ska rycka upp mig och ge mig ut. Blir ingen jogging min hals har strulat lite och foten likaså så det blir en raskt promenad istället. Måste värma på mitt kaffe lite först bara...

Vi hörs sen! Idag känns det som jag har massor att säga.

Fredag-Lördag


Hej mina små kex!

Jag har inte varit någon bloggdrottning den sista tiden men jag har varit så nedrans trött. Sovit riktigt kasst...jag gör det ibland, sover dåligt. Timmarna går och sömnen vill aldrig infalla sig. Så jag är lite sliten. Jens tittade på mig i morse. " Men hur ser du ut? Du ser ut som en liten kines!" Han syftade på mina streck till ögon. Var tvungen att sitta med en isbit över ögonen så svullnaden skulle gå ner. Sen var kinesen fit for fight :)

Jag och chefen startade dagen med kaffe, Havanna club rom och chokladtryffel. Hey! Det var ju lördag!! :)



Igår var det dax för den årliga Tranås galan då utses årets företagare osv. Jag var där med John våran väktare, vi har känt varandra länge men inte lyckats träffas på ett tag så det var på tiden att vi hängde lite. Galan var trevlig, man sitter och lyssnar och apploderar, lyssnar, äter, lyssnar, dricker kaffe. Inför varje nominering spelades eye of a tiger (?) och senare under kvällen så bytte de till ett starwars intro...Jag kan bara förklara det med att det är Tranås...typiskt Tranås.

 Sen var det lite uppträdande och när vi satt där och lyssnade så börjar personalen flytta bord så det kunde bli dansgolv...ingen vill dansa...Sen börjar de helt utan förvarning plocka bort vårat bord, inte plocka av så där lite diskret utan verkligen river av allt från bordet i ett svep, när bordet är tomt frågar de om det är okej att vi flyttar på oss...Jaa och så är det med servicen i Tranås...suck. Så vi blev lite snea och åkte hem. En charmkurs för personalen vore att önska...

Men annars en mycket trevlig kväll!



Jag gillar att klä upp mig när jag går ut. Lägga den där lilla extra tiden på att fixa håret, sminket och kläder. På vardagar är jag så bekväm och har inte orken men det är allt en liten hobby att försöka göra sig lite extra fin ibland :) (Sofi hade nog blivit lite stolt om hon sett mig för jag lyckades nästan med mina lösögonfransar haha) Jag tycker att det är en konstform att kunna trolla med sitt utseende och är väldigt fascinerad av folk som är riktigt duktiga på makeup. Vissa gillar inredning jag älskar smink och kläder...





Annars så hade jag självklart min fina klocka från STORM på mig -COCO (Vinnaren av en likadan presenteras imorgon)



Jossan


Sitter här och är alldeles tårögd. Läste min vän Josefins blogg och hon hade skrivit så fint om mig.

Jossan och jag har gått igenom en hel del ihop och utan henne hade jag nog inte klarat mig igenom den där jäkligt snåriga vägen. Hon lyfte upp mig ur taggbuskarna helt enkelt, skakade av mig och satte mig på rätt spår.

Vi har gjort så mycket grejer ihop så det skulle ta en evighet att berätta och en hel del går nog inte att berätta heller haha.

Jossan är den där personen som håller undan håret på en när man spyr (kanske bakom en bar en sen natt..) Jag menar, det är inte många vänner som gör så!

Jag beundrar henne, hon är en riktigt klippa och någon man kan hålla i när det blåser hårt. Jag tror på riktigt att det inte finns något i hela världen som hon inte klarar av. Hon är den starkaste personen både psykiskt och fysiskt jag någonsin kommer känna

Jag är så stolt. Så jäkla stolt över min vackra vän!

Läs hennes och Nettans blogg och inspireras http://limeladies.blogg.se/





Onsdag


Stationen i Linkan ser lite ut som Disneyland. Fast istället för kuliga karuseller så har vi sena tåg och sura tågvärdar. Jag diggar Disneyland bättre faktiskt...




Mina joggingturer börjar bli kalla och hala. Slirar runt på löv men njuter ändå :) Jag kryper in i min hoodie som jag inhandlade i L.A. Saknar värmen och poolhänget, stranden och öknen. Semester känns lååååångt bort...





Annars hann jag med en tur på stan med lilla mammsen innan jobbet. Mysigt!





Nu tittar jag på Kalla fakta som resten av Tranås befolkning...Jag vet inte riktigt vad jag ska säga helt enkelt...

Måndag


Det blev inget frisörbesök idag, hennes lilla flicka var sjuk. Så jag är inte hårlös :) Så skjuter på separationsångesten lite till.

Annars har det inte hänt så mycket. Försökte mig på en joggingtur förut men den var så jäkla obekväm. Det började med ont i foten och när jag äntligen hittat en gångstil som inte gjorde så ont så fick jag ont i benhinnorna och sen toppade jag det med ett ordentligt håll. Jag tog mig fram men det var knappt och när jag kom hem så fick jag ont i huvudet haha...fy fan

Så det blev kaffedrickande och pepparkakor istället



COCO från STORM


I slutet på den här vecka avslutas utlottningen men ni som ännu inte varit med har fortfarande chans att vinna!

Så klicka på länken för att komma till utlottningen

http://elinbloggar.webblogg.se/2011/october/exlusiv-tavling-med-storm.html


Separationsångest


Har varit vaken ett bra tag. Sovit dåligt och drömt helt sjuka saker. Vart får man allt ifrån egentligen?

Dagen blir nog rätt lugn. Ska ju till min frisör och plocka ut löshåret. Separationsångest kallas det...

Sen skulle jag behöva ge mig ut och leta efter en byrå till hallen. (Man måste ju lägga pengar på inredning och inte bara köpa smink hela tiden ;) eller hur var det nu?)

Hörs helt enkelt eventuellt lite senare


Taxi, skokastande och älskade pappa


God kväll hörrni.


Firat lilla finaste pappsen idag. Tycker det är trevligt med kommersiella dagar. Tycker det är lite tråkigt med alla som inte gillar och bara gnäller. Varför är det så fel att ha några dagar om året då man tänker lite extra på någon eller några? Tradigt när folk gnäller om att det bara gynnar handeln? Vad är det för fel med det då? Men man kanske tänker anorlunda när man själv jobbar i butik... Äsch sluta gnäll helt enkelt tycker jag.

Jag råkade kasta en sko på Jens förut. Jag blir totalt rabiat när jag är hungrig. Jens säger att jag blir en helt annan människa när jag är så där hungrig. Jag är ju världens gladaste annars, sällan sur och gnällig men blir som förbytt när jag blir hungrig. Blir helt svart i ögonen och man gör bäst i att bara vara tyst och ge mig något ätbart. Det här med skon var verkligen inte meningen skulle aldrig kasta något på någon och speciellt inte på min lilla älskade Jensan. Men skon krånglade så jag slet av mig den med ett vrål och kastade den och stackars Jens råkade stå lite i vägen och sa "Men vad har jag gjort?". Hahaha usch....Det hela blev lite komiskt och jag började garva och bad om ursäkt genom skrattanfallet. Stackars Jens. 

Aaa just det jag fick åka taxi halva vägen till jobbet igår. Det räckte tydligen med några minusgrader för att tågtrafiken ska haverera...suck...stor jävla suck. Jag skulle vara själv i butiken så jag började svettas lite när jag insåg att bussfan kommer ta hundra år. Ringde chefen i lite panik, men han är ju världens bästa "Stressa inte upp dig nu ta det luuugnt!" Men så provade jag att ringa till trafikledningen och förklarade sitsen. Brukar aldrig bli speciellt bra bemött av kära trafikledningen, men la på charmen och fick prata med världens gulligaste tjej som trollade fram en taxi från Mjölby, vilken liten ängel!!!

Taxin körde mig enda fram till dörren och jag hann med god marginal :)

Jaha och detta var ju ett jäkligt kul inlägg...



Söndag


Frukosten är intagen och jag ska ut på en promenad/lätt jogg

Somande i soffan igår som vanligt...Jens väckte mig kvart i 3 och tyckte att vi skulle lägga oss i sängen istället. Jag skulle nog kunna bo i våran soffa den är så sjukt skön.

Nej ut och röra på sig. Vi hörs om en liten stund :)

Oregon Scientific


Något jag tipsar om i magasinet är en Aromväckarklocka från Oregon. En kul nyhet som blir en perfekt julklapp.

Den ser ut som ett litet ufo och man kan välja mellan flera olika färger och olika väckningsljud. Men inte bara det, du kan även vakna till en doft.

Välj själv efter önskad känsla

Priset ligger på 995 :-

Den får iallafall mig på bra humör på morgonen :)



Elin tipsar


Nu har nya Klockmaster magasinet kommit ut och en del av er har nog fått hem den i brevlådan. Jag fick en egen sida i år. Det tyckte jag var jätte kul! Så om ni inte har fått hem den så får ni ila ut och hämta er en och kolla in alla nya fina klockor.






Min promenad var kylig, men otroligt härlig luft. Jag lyxade lite och joggade en stund, det kändes helt okej men gör desto ondare i foten nu. MEN som jag njöt de få minuterna!

Helt halv


Tänkte dra mig ut på en liten gå-fort-tur-så-man-får-lite-kondition-någon-gång

Har dragits med en enivis huvudvärk hela veckan så det ska bli skönt med lite luft. Morgondagen består av jobb.

På måndag ska jag ta ut löshåret och det ger mig lite ångest. Jag kommer väl känna mig helt halv. Ska bli lite intressesant att se hur det ser ut utan, eller det kommer vara intressant i fem minuter sen kommer jag väl börja gråta.

Det ska få vila och ska ha i massa inpackningar, sen är det dax att bli lite ljusare tror jag :)

Nej ut var det ju jag skulle...


Diesel 2011


Diesel har verkligen slagit på stort i år. Deras nyheter är enorma! Men så jäkla läckra.

" I like them big!" (som jag en gång råkade säga till en engelskspråkig kund...)

Och för att skryta lite så vann vi i Tranås deras interna skyltävling. *klapp på axeln*






Sina undrade hur jag hamnade i klockbranchen. Lite på ett bananskal faktiskt :) Jobbade i en klädaffär då chefen i butiken i Tranås ringde min chef i klädbutiken och helt enkelt stal mig haha. Har sysslat med försäljning under alla år jag jobbat men tyckte att det var rätt svårt med allt i början eftersom jag kunde noll om klockor men you fake it til you make it :). Sen hamnade jag i ännu en butik då i Linköping så nu får de slåss om mig. 5 år senare är jag kvar och trivs URbra hehe...

Ego


Ego drar och jobbar en liten stund (i sin nya tröja)!

Ut i solen med er nu!






Det där med självförtroende


Igår fick jag ett kul lönebesked från ett fotojobb jag gjorde för ett tag sen. Fantastiskt att tant Elin fortfarande kan tjäna pengar på sitt face. Så jag firade det hela med att köpa en tröja...för det behövde jag ju verkligen...

Tänk om någon hade berättat för mitt unga osäkra jag att jag skulle kunna tjäna pengar på mitt utseende. Hade antagligen skrattat ihjäl mig. Mitt självförtroende var i botten och jag hade aldrig sett mig själv som en söt tjej som dög till någonting. Jag var missnöjd med varenda millimeter av mig. Hade tom. svårt att titta folk i ögonen då jag helst inte ville att någon skulle titta på mig överhuvudtaget.

Jag har fått kämpa med mitt självförtroende och jag har byggt upp det från grunden. Om jag hade kunnat hade jag velat ge mig själv som tonåring en stor kram och sagt att det kommer bli okej, det kommer bli mer än okej.

Och alla ni fina unga tjejer och killar ni ÄR fina, så mycket finare än ni tror! Kämpa på! Tro mig, det kommer bli okej! Låt aldrig någon säga något annat!




Mysdag


Dagen var mys! Fick ju träffa min prinsessa!

Åkte med Jens då han ibland sitter och jobbar från den lilla staden Maggan bor i, då passar man ju självklart på att hänga med för lite kvalitéts tid med frugan.

Snart behöver vi dock inte åka flera mil för att ses då hon faktiskt ska flytta hit!!! Vi kommer återigen bli grannar! Så otroligt glad jag är! Kommer bli som back in the days :) UNDERBART!!

Vi har iaf haft en skön dag med mycket prat. Vi hade en del att ta igen :) Sen hade jag med mig lunch. Jag har alltid med mig ätbara saker. Det är ingen som har behov att äta lika ofta som mig så jag tar alltid med mig egen mat haha. Sen får jag väl tacka min enormt höga förbränning annars hade jag väl rullat fram, skulle önska mig en mindre förbränning faktiskt. Sjukt jobbigt att behöva äta jämt (oj vilket i-landsproblem)

Ohoj nu var Eric Saade på tv ska ta och dreggla lite, ååh flåsar gör han också...härligt.



Måndag


Go morgon sötnosar!

Hoppas ni sovt gott

Jag drar till Frugan för lite måndagsmys.

Men först KAFFE!!!!

KAFFEKAFFEKAFFE

YOU and I


He said, sit back down where you belong in the corner of my bar with your high heels on

Sit back down on the couch where we made love for the first time and you said to me

Something, something about this place...

Something about lonley nights and my lipstick on your face.

 Yeah Baby it's something about YOU and I...

Something about knowing when it's right!


ZARA


Jag har egentligen en shoppingfri månad. Det har gått åt h-vete...

Men den här tröjan kan inte räknas eftersom den beställdes förra månaden. Cissi hade med sig den nu när hon var på besök.

Jag älskar färgen.

ZARA är en trevlig butik tycker jag. Synd att den inte finns närmare. Eller det kanske är tur iof.




GUL- Lady


Ett märke som jag har bra säljerfarenhet av är märket GUL. Fantastiska och prisvärda klockor.

GUL passar alla som ställer höga krav på sin klocka. De är tåliga och framför allt är de vattentäta. Märket GUL är från början framtaget för surfare (våtdräckter, seglarkläder och så även klockor, dykarur med djupmätare m.m)

5 poäng av 5 möjliga skulle jag vilja säga.

Nyheter är GUL Lady 38

En feminin modell med härdat mineralglas (ett tåligt glas) glittrande stenar på pärlemortavla och självklart vattentät, finns nu med intergerad länk med emaljinlägg.









En tanke...


Hur jag bemöter folks dumheter?

I will kill it with kindness! :)









You and I



Man måste älska Lady Gaga och man måste älska You and I. Så är det bara!


Go morgon


Sitter och hinkar lite kaffe. Ska snart ge mig ut och gå en runda.

Kollar på Miami Ink och är så sjukt tatueringsugen...vill bygga ut den jag har på revbenen, det måste tas tag i helt enkelt :)

Vi hade en lugn hemmakväll igår, kollade på en dålig film och jag skulle bara blunda två minuter. Vaknar upp två timmar senare. Bra sällskap som vanligt. Minns inte när jag såg en hel film senast...

17.52


Alltså seriöst...

Jag sitter fortfarande i pyamasbyxor...

Jag kan ju låstas att jag klätt ut mig till ett mysmongo om någon ser mig.

Ska leta fram mina horn också.

Kanske lyckas skrämma Jensan ;)



Potatis


Hahaha jag orkar inte...

Rondellutsmyckningen i Mjölby. En potatis!! En stor jäkla potät!! Jag döööör hahaha

Fast iof så känns en del av befolkningen som en torr smulig överkokt potatis, lite knöliga så att säga hahaha



Vem orkar vara normal?


Hej raringar

En ledig lördag var det här.

Igår så mötte jag upp min gamle vän Helena. Vi har inte setts på ett tag och då briserar vi som två små bomber och bara pratarpratarpratarpratar. Jag älskar Helena, hon är en av få jag litar på till 110 % på. Vi känner varandra utan och innan och behöver bara titta på varandra så förstår vi precis vad den andre tänker på. Vi började med att äta lunch ihop men det är så hemskt hög ljudnivå på det stället så man hör inte vad man tänker.

Jag: "ALLTSÅ JAG SITTER OCH SKRIKER FÖR JAG HÖÖÖR INTE MIG SJÄLV!!!!"

Helena: "VAAAAAA????"

Så vi tog oss en tur på stan. Till Cheap monday lagret som hade utförsäljning. Jag köpte en tröja...en liten tröja som var så liten och billig att den inte räknas.

Sen gick vi och fikade och Helena fick en torr gammal bulle som hade värmts upp i micron på 200 grader. Alltså servicen i Tranås är ju lite sådär va...

Sen var vi tvugna att skiljas åt för denna gången tyvärr :(. Jag beklagade mig för Jens att jag önskade såå att Helena bodde här. "Hon är precis som mig vet du, helt normal!!" Då sneglade han på mig och upprepade:  "normal?"

Nej speciellt normala kan vi kanske inte kalla oss. Men vem fan orkar vara normal... :)




Rör inte mina riskakor


Mat är ju heligt för mig. Jag är nästan jämt hungrig. Jag äter lite och ofta, ja nästan hela tiden faktiskt.

Jag tycker otroligt mycket om våra väktare. Det är mina små grabbar (fast de typ är dubbelt så långa som mig) De är gulliga och de är nästan alltid snälla mot mig (förutom när de åldermobbas). De är små skitgrisar som aldrig plockar upp efter sig men det gööör ingenting när det första de säger på morgonen är "Men va fin du är idag Elin" (ja jag vet jag är lättköpt) Då smälter mitt hjärta och allt är förlåtet

MEN det gäller inte när de äter upp mina riskakor...RÖR INTE MIN MAT DÅ DÖÖÖÖÖR DU. Hittade en varningslapp nere i deras personalrum (a.k.a råtthålet, soprummet, hålan) Hahaha...



Så när dagens väktare kom idag så hade han ett paket nya riskakor i handen. Han blev förlåten så klart, fast mest för att han hade trikåer på sig när han kom (man kan INTE vara arg på en kille i tights det går inte)

Annars så har dagen flygit fram trots en gråtrist dag. Chefen piggade upp mig med en bakelse, den satt fint.



MEN det bästa på hela dagen var ändå när chefen bjöd på Ron Jeremys rom. Och JA den smakade allt lite snusk ;)

Onsdag



Jag är så slö idag. Slö och hemskt mätt.

Drar och jobbar lite istället.

Jensan jobbar hemifrån idag. Gutt!!

Neeheepp off and away!!


2 år och 3 månader



Tog mig en raskt promenad i morse. Gick förbi jobbet med en klocka som en kund ska ha, vad gör man inte för sina kunder.

Jag är överlycklig att jag äntligen kan gå ut och gå igen utan att få hemskt ont. Kan tom. gå i nedförsbackar vilket har varit fruktansvärt förut. Kankse KANKSE kan ta mig en joggingtur i helgen. Väldigt förväntansfull. Jag är som ett barn på julafton. Än är det självklart inte bra och jag har fortfarande ont men det är en bra bit på vägen :)

Igår var det två år sedan och tre månader sen jag såg J för första gången. Det var ju självklart värt att fira, han fick en snickers. Tänk så himla bra det blev, de två mest anti-förhållande människor som helt tappat tron på lyckliga förhållanden lyckades hitta varandra och bli kära. Fantastiskt! Han är det bästa som har hänt mig.

Vi firade kvällen på Mc donalds i Mjölby. Jens var redan där så jag hoppade bara av tåget och sen tryckte vi oss lite nyttigheter. Åkte hem och jag somnade i soffan, på hans arm så jag vaknade upp med avtryck av hans skjortknappar i ansiktet. Det är lycka!