elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

Fredag


Drar väl ett litet kvällsinlägg också

Jag sitter i pyamas och kollar på Let´s dance och Jens sitter och härjar framför hockeyn. Ibland hörs det illvrål i antingen glädje eller frustration och ett och ett annat "domarjävel" hörs också. Jag brukar flika in med ett "domarjävel" jag med så han inte ska känna sig ensam :)

Imorn blir det jobb både dag och natt. Så imorn natt tar jag en efterlängtad helg.

På tal om helt andra saker så har jag fått massa utslag, längs med halsen, bröstet och även i ansiktet. Det är inte så festligt alltså... Kan vara nån reaktion på alla tabletter, jag är så jäkla känslig och rikigt allergisk mot viss sorts penicilin. Kul är det inte iaf men det finns ju smink som tur är (TACK GUD FÖR SMINK)

Jaa det var väl ännu en livsviktig uppdatering från mig.

Imorgon välkomnar vi Bengt Dahlqvist (från den gamla tv serien Skilda världar ni vet..) Han är även en duktig DJ som utlovar en grym show i DJ båset.




Såå kom dit och röjj (eller bara för att spana in mina utslag)

Sov gott vänner!!

Läckert från GUL






Just nu har Isabel Adrian en tävling på sin blogg, där hennes läsare har chansen att vinna en Gul Lady 38 i rostfritt stål med härdat mineralglas, kvalitetsurverk, glittrande stenar på pärlemorurtavla, datumfunktion, vattentät 10ATM och finns med vitt PU band eller integrerad länk med emaljinlägg.

Krama alltid snygga norrmän



Igår hade vi en säljare hos oss. Han är norrman. Otroligt trevlig och sympatisk, sen ser han fantastiskt bra ut också. Alltid välklädd, kavaj, fin skjorta och snygga blanka skor. Hans händer är fina och naglarna välskötta (ja jag tittar mycket på folks händer) Perfekt leende, luktar gott osv osv...

MEN jag fattar inte allt han pratar om, jag är lite efterbliven när det gäller norska. Så när jag inte fattar så ler jag, ler så där jätte sött och tror att han och jag har ett "moment" Där jag ser så där söt ut och han ler förstående och tycker att det gör ingenting att jag inte förstår.

Men jag antar att när jag tror att vi har ett "moment" där jag tror att jag ser så där söt ut så tänker han antagligen "Dumma jäkla svenska blondin som inte fattar vad jag säger"

Men trevlig är han trots att jag inte förstår. När han skulle gå sträcker han fram handen men jag såg mitt tillfälle att slänga mig om halsen på honom och ge honom en kram.

Man ska ta varje tillfälle man får att krama snygga norrmän! Kom ihåg det! Speciellt när de luktar så där sjukt gott!

Jag undrar om han tycker att jag är lite konstig? Antagligen...

Linköping hela dagen



Idag var det dax att ta bort stygnen. Det är en grej jag är jätte larvig med, tycker det är skit läskigt med stygn...jag vet inte varför för det är ju inte det värsta jag varit med om direkt, men någon issue måste ju även jag få ha :)

Så jag blir lite svettig, jag blir lite svimfärdig och jag blir lite illamående. MEN det gick riktigt bra idag jag blev knappt svettig, det gick så fort och sen var det tack och adjö Kosmetiskt Kirurgi för denna gång. Förhoppningsvis klarar jag mig i tio år till.

Sen gick jag och drack kaffe på jobbet i väntan på min lunchdate Jossan. Guuuud så trevligt det var att ses, vi är alltid så tidspressade när vi ses men idag kunde vi dra runt på stan och äta lunch i lugn och ro. Supermysigt!!

Sekunden efter bilden togs börjar vi tokgarva. Jag visste inte vart linsen i kameran satt och såg helt skelögd ut och Jossan har någon form av åkomma som gör att hon inte kan sluta skratta (om ni ser henne någon gång fråga henne hur det brukar gå i Mc driven på Mc Donalds...)



Fick men mig lite saker hem. Jag har faktiskt inte shoppat på hur länge som helst, och efter allt som varit så tyckte jag att jag kunde unna mig lite och fira helt enkelt.

En liten sidensak.



En vanlig grå soft tröja



Sen hittade jag två bekväma toppar på Cubus. En vit och en svart. Bilden fick bli i svartvitt, jag är så blek att jag är genomskinlig...



Och sist men inte minst, nya silverörhängen. Tycker det är så fint med pärlor, funkar till allt :)




Ja det var min dag det. Mycket trevlig trots pissigt väder. De utlovade 17 grader och solsken såg jag inte röken av....





Nytt



Lite nyheter i butiken

Plockade ut några av mina favoriter. Man kan ju inte ha för mycket smycken, eller hur?
















God morgon



Jag tänkte starta dagen med ett litet tips. Jag har bh problem, det har jag alltid haft. Problemet sitter i att jag tycker att det är så förbannat obekvämt. Men så har jag upptäckt Bik Boks toppar, vaderade, mjuka och helt underbart bekväma. Hade önskat lite bredare band men man kan ju alltid sy dit lösa bhband om man är lite pysslig :)

Finns i flera färger och kostar 129 :-



Helgen


Heeej

Det har fasen varit en jobbig vecka så skulle egentligen vilja ta en veckas semester, semester från mig själv haha. Jag är heeelt slut...

Ska ta och äta lite och sen ska jag ta och krypa till kojs.

CLUB OXID var grrrrrymt igår trots sjukdomsbortfall. Jag var väl egentligen halvdöd. Hade jobbat några timmar på dagen samt att dagen startade lite dramatiskt :(, dock inte för mig..

Men hängde i och blev lite piggare av att träffa alla glada och härliga gäster och all gullig personal. Tyvärr så blev det en del bråk på slutet, fattar inte varför folk ska slåss...finns det något mer oattraktivt som när folk måste hävda sig genom att ge sig på folk med slag och sparkar, fy fan vilka små människor ni är...Tur så var farbror polisen i närheten och rykte in snabbt.

Sen åkte jag hem till mamma och pappa (jävligt svårt att lägga i rätt växel med nygjorda pattar, fick använda båda händerna för att få i backen haha) Somnade efter ett tag och i morse har vi bara myst ihop med lille Elliot.

Bilderna är från igår och jag skulle nog kunna gå under namnet "liket" Men V.V.S (våga vägra solarium)











Suck....


Jahaja

Då bloggar vi lite "sjukdom" igen...

Har spenderat halva dagen nere i Eksjö på sjukhuset. Hade fruktansvärda kramper i magen och feber igår/i natt...inte coolt

Så tänkte att det var lika bra att ta sig en tur till Tranås vårdcentral i morse. Var ganska smärtfri då men febern oroade mig då man är nyopererad och allt...

Läkaren ville absolut skicka mig vidare, det var inte tal om något annat. Så hem och packa väska ifall jag skulle fått stanna, med min otur brukar jag bli kvar ett tag när jag väl åker in.

Men efter lite provtagning och undersökningar lät de mig åka hem då jag var så pass smärtfri, men var tvungen att lova att jag skulle komma in direkt om kramperna kom tillbaka.

Fan ibland blir man rätt trött på sig själv va... vill någon byta kropp ett tag??

Jaja nya tag var det...

Torsdag


Vilket underbart väder va?

Jag börjar bli normal igen, men orkar typ ingenting. Gick en kort bit igår och var helt slut sen haha. Sover mycket. Inte så ont, men tycker att det är jobbigt med alla piller man måste ta. Nu tar jag inte så mycket smärtstillande, har inte hämtat ut de jag fick utskrivet utan jag hade några superpiller hemma. Tar en halv, det är lagom, tar jag en hel däckar jag fullständigt, halucinerar och blir helt väck haha.

Sover på soffan, det är min lilla oas just nu. Man kan ju inte vända sig så mycket än så då är det skönt att lixom kuna halvsitta och sova.

Trodde faktiskt att jag skulle vara hur pigg som helst vid det här laget, förra gången kan jag inte minnas den här fruktansvärda tröttheten meeeen det kanske är åldern...

Lite tröttsamt att sitta inne och glo när det är så härligt ute men det är väl bra att samla krafter i guess.





Tisdag



Det har varit lite sådär nu i två dagar. Orkar inte gå in närmare på det men "sådär" är ett bra ord.


Har haft rätt ont idag och det är höger bröst som spökar fortfarande (som innan, hoppas det ger med sig bara), det strålar lite utåt armen och jag är så himla stel. Är så fruktansvärt trött att jag bara kan sätta mig rakt upp och ner och bara somna. Igår var jag och hälsade på Maggan och kände bara helt plötsligt hur tröttheten tog över och fick helt enkelt krypa ner i hennes säng och sova. Kul sällskap man är :/

Syrran och lille Elliot är hemma. Mys!! Däckade i soffan och vaknade av att Elliot viskade: "Moster sover" sen klappade han mig på pannan, så söt att man avlider.

Trodde jag skulle må toppen men jag får nog erkänna att det tog ganska mycket på krafterna det här med nya sillisar, både fysiskt och psykiskt

MEN det är bara att ladda om men tar några dagar hemma till så ska det nog bli precis som vanligt igen...

GURU JOSH PROJECT PÅ CLUB OXID


CLUB OXID presenterar stolt Anders Nyman från Guru Josh Project. Låten "Infinity 2008" lämnade ingen oberörd.

Låten som fortfarande är omåttligt populär världen över har sålt i miljontals exemplar och har setts av fler än 100 miljoner på Youtube.
Anders och Guru Josh Project blev en av världens bäst säljande dance acts - Nu kommer han till Tranås och Club Oxid!

Missa inte denna exklusiva spelning!

Till sin hjälp har han den sköna Josefine, eller Juicy J som de flesta känner igen henne som. En av de senaste årens absolut starkaste profiler på radiokanalen East FM.

Vi har laddat BARERNA och Bjuder tidiga gäster på Entréavgiften!


★ ★ ★ DJ'S ★ ★ ★
ANDERS NYMAN
JUICY J


ÖPPET 22-01
FRI ENTRÉ Till KL 22:30 (ENTRÉ 100kr inkl garderob)
ÅLDER: 18+










It´s alive



Jodå men visst lever jag!

Allt har gått bra men det var ett mindre helvete efter narkosen och spydde som en liten gris, typ 10 gånger. Klarade inte ens av smärtstillande då jag blev så väck.

Är fortfarande väldigt väldigt trött men har inte så ont, mest stel. Men lyfta saker är svårt och orken finns inte alls.

Är otroligt nöjd med formen på de nya, mycket bättre än innan. De är inte så jätte mycket större än innan men sååå mycket snyggare. Fick behålla mina gamla implantat, de låg där bredvid mig när jag vaknade haha...






Då har jag tackat av tuttarna...


Jag har tagit adjö av mina vänner. Klappat på dom lite extral!


Tack mina trogna följeslagare! Ni har fått vara med om en hel del, sett massa galna och kuliga grejer! Ni har rest med mig som det perfekta resesällskapet. Ni har varit omtyckta och väldigt uppskattade ska ni veta!

10 år är en lång tid och med handen på hjärtat känns det lite sorgligt! Men ni ska veta att jag tycker om er massor! Med er har jag aldrig känt mig ensam! Jag har troget firat eran födelsedag och hurrat för er, har tom. fått andra att sjunga för er...

Men allt har ett slut, så även för er kära sillisar! Kan jag så vill jag gärna ta med er hem igen och rama in er men kanske är det bättre att vi skiljs åt där på operationsbordet...

Tack för alla äventyr!!

Ut med det gamla och in med det nya!!









Snart imorgon...



Hej på er!!!

Oj vad den här veckan gick fort och imorn är det ju fredag!!!

Går och inbillar mig att något ska hända, att jag ska åka på den där spysjukan och inte kunna opereras.

Men går allt som det ska så ska jag vara på plats på kliniken 08.30! Tänk på mig då...Tack :)

Ska ta och hoppa in i duschen snart och tvätta mig med Descutan det kommer göra mitt hår till svinto och jag kommer se ut som ett troll.

Nya öronproppar är inhandlade. Jag måste alltid sova med de i öronen, gillar när allt är tyst och eftersom man ska sova ihop med tre andra som fått nya tuttar så kan det ju vara skönt att kunna plugga igen och bara få vara ifred med sin tystnad och smärta.

Jaja jag har inte så mycket mer att säga mer idag så vi får helt enkelt höras när vi hörs och störas när vi störs :)

Ps: Skulle jag av någon tragisk händelse avlida så vill jag att alla mina kläder/skor skänks till välgörenhet! Jag menar allvar!!!

Puss kompisar!! :)

Julia & Jag



Det här är Julia, min partner in crime på Club Oxid/Retro!

Sjukt gullig tjej och så snygg att man dör lite.

Känner mig som en gammal tant när jag står bredvid henne!

Jag ser ut som ett freak på bilden men ni kan täcka över mig med handen och spana in Julia istället :)

Onsdag


Nope...ingen spysjuka än trots att den slog ut både mamma, pappa och syrran. Jens behandlar mig fortfarande som en pestsmittad råtta haha, han har iaf börjat titta på mig igen och nu och imorse tiggde jag till mig en liten kram.

Igår när han hämtade mig vid tåget hade han lindat en halsduk över ansiktet HAHA.





Annars börjar fredagen närma sig. Jag ogillar dock att jag kommer missa Army Nights på Club Oxid på lördag. Det kommer bli helt grymt, de kommer dekorera hela lokalen med massa militär grejer... Åååh vad jag hade velat vara med!! Men nästa lördag är jag med igen! Julia har lovat att agera krockkudde åt mig :) så jag slipper stöta till mina nya vänner. Hahaha



Nej nu laga mat och sen till jobbet!



Han tycker inte om mig alls...



Jens tycker inte om mig för tillfället... Jag får inte närma mig honom under några omständigheter. Det är knappt att jag får befinna mig i lägenheten. När jag går förbi så håller han nästan andan.

Helst vill han att jag ska sova i bilen. Vad jag har gjort? Ingenting faktiskt...

Men Jens har en sån helt sjuk spyfobi och nu är det så att min lilla mamma ligger sjuk i maginfluensa och jag träffade henne igår. Så nu inbillar Jens sig att jag bär runt på spyvirus trots att jag mår hur bra som helst.

Jag hoppas att jag klarar mig speciellt men tanke på operationen på fredag.

Annars har dagen varit solig och trevlig, gick till Maggan en sväng och där fick jag iaf. lite kärlek. Maggan är inte rädd för spyvirus som tur är.

Jag har lite lust att gå fram till Jens och hosta lite på honom men då skulle han antagligen göra slut haha...



Helgen :)


Jag har haft en helt sjukt bra helg :)

Syrran med familj var hemma och jag fick krama och pussa på min underbara systerson Elliot! Jag är helt kär i honom, han är en sån fantastisk liten person! Igår sov vi middag ihop, han somnade mitt i bokläsandet och jag passade på att stänga mina blå/gröna en stund. Sen firade vi bästa mamma som fyller år snart så släkten kom. Mycket mysigt!

Vid åtta tiden åkte jag till Strandbaren och slöt upp med gänget, vi kollade in melodifestivalen och käkade ihop. Sjukt kul gäng som jag gillar otroligt mycket!! Sen var ju Marcus där också, vi känner ju varandra rätt väl sen back in the days... så det var kul att ses igen och catcha up lite :)!

Premiären av Club Retro var trevlig och en riktigt kul kväll! Ser fram emot kommande kvällar!! Bilder kommer upp inom kort (dock inte på mig för jag lyckas se ut som ett freak på alla bilder haha)

Satte alarmet i morse, ville inte missa några minuter att spendera med Syrran och dem innan de for hem, det resulterade i att jag har sett ut som en zombie hela dagen. Sååå trött. Men lätt värt :)



Sen lekte vi i lekparken och syrran har barnasinnet kvar :) Själv är jag för höjdrädd...Livsfarligt att klättra på saker och med min sedvaliga otur skulle jag säkert bryta alla ben om jag gav mig på det.



Toppebra helg på ingång


God morgon!

Kaffet uppdrucket och nutellamackorna ligger i magen :)

Jag har en toppenbra helg framför mig. Syrran med familj kommer hem, får äntligen träffa min lilla favorit Elliot. Sen ska vi fira världens bästa mamma som snart fyller år!

Imorgon är det dax för Club Retro på Strandbaren, ska bli kul att träffa gänget och självklart kul att träffa Marcus igen det var ju rätt längesen.

Nu ska jag fixa iordning mig lite och gå över till Maggan, jag ska bli bjuden på lunch :)

Hoppas ni hade en bra kvinnodag igår. Jag fick en bakelse av chefen a.k.a Feedern haha. Sen på hemvägen fick jag mig ett gott skratt åt Nina Hemmingsons underbara teckningar i Aftonbladet.






Ha en underbar dag!!


Ca en vecka kvar!!



Nu är det snart bara en vecka kvar tills operationen. Jag har inte hunnit tänka så mycket på det, har haft fullt upp med så mycket annat.

Om jag är nervös? Njaa jag blir inte så nervös när det gäller mig själv dock blir jag ett nervvrak när saker som operationer gäller närstående.

Det här är ju inte som första gången, då var ju det här så himla himla viktigt för mig. Nu vill jag mest få det överstökat så jag kan hitta något annat att focusera på. Ut med det gamla och in med det nya!

Jag är mest oroad för hur jag mår efter narkosen, jag blir ju helt fel i huvudet i flera dagar när jag sövts lite tyngre. Hade det gått hade jag mer än gärna gjort det under lokalbedövning.

Jaja...Fasen vad underbart det är med solsken!!!! I like!!



GANT Slayton


Gant är mästare på stilistisk elegans och Slayton är inget undantag.


Gants ursprung är amerikanskt sportigt och klassiskt, något som går igen i klockans utformning.


Datumvisning

24 timmarsvisning

Härdat mineralglas


Finns att få med svart eller brunt läderarmband 2490:-, alternativt med en silverfärgad stållänk 2790:-

 

 

 

 

 


Han är en feeder!!




Igår bjöd Chefen på lunch och fika. Han är en feeder!!

Vi åt sushi iallafall. Jag är ju rätt ny på det här med sushi men jag gillar´t. Åt till och med med pinnar, sist åt jag med sked men då tappar man ju hela känslan lixom haha. Gick bra när jag fick sitta och pilla en stund. Riiiktigt fräscht sushiställe i Linköping!






Sen kom Mattias och söta Sofie in och hade med sig lite affischer till mig inför helgen. Mattias köpte en klocka. Han tjöt till och hoppade nästan upp och ner när han såg den. Jag förstår honom den är riktigt läcker! Mattias får gärna komma och hälsa på mig på jobbet fler gånger haha :)

Klockan kommer från STORM




Nu ska jag se om jag kan gå ner i äckeltvättstugan och tvätta lite, sen till jobbet!









Club Retro



Lördagen den 10 mars är det dax för invigning av Club Retro på Strandbaren!

På scenen har vi Marcus Öhrn från 80-tals bandet Noice


Vi spelar den bästa musiken från 70-90 talet!

Ålder 28+

Vi ses på Club Retro - Strandbaren.







Nytt i garderoben


Jag kunde inte låta bli...fan

Men de är ju dödligt snygga!

Plus att jag behöver lite svarta snygga byxor i jobbet.

Men kan inte bestämma mig för om jag har rätt storlek...Hade nog inte kunnat klämma i mig i en mindre storlek men är lite rädd att de töjer sig

Niceiga va? Läckert blanka..




Måååndag



God dag vänner!

Har en ledig dag. Storstädat...va okul det är men kul när det är färdigt!

Ska snart dra och möta upp Mattias och prata igenom Club Oxid och kommande Club Retro som är nu på lördag den 10 mars :)

Sååå vi hörs och störs lite senare helt enkelt!



Premiären av Club Oxid




Var väldigt lyckad och alla är nöjda! Underbara gäster och grym personal! Vilket team!

Otroligt trevligt att få sammarbeta med så fantastiska människor!!

Vi möttes upp och käkade allihopa innan och vilket grymt gäng! Vilket vinnargäng lixom!!! Otroligt glad är jag!

Det här var bara början ;)

Jag och en jättegullig tjej som heter Julia mötte gästerna i dörren och samlade folks mailadressen så vi kan nå ut till fler med kommade event, happenings och erbjudanden. Har ni försökt få en berusad person att skriva sin e-mail adress? Hahaha det är inte det lättaste...

Söta Sofie var kvällens vimmelfotograf, superduktig! Gå in på Club Oxids sida på Facebook för att se bilderna hon tog

http://www.facebook.com/cluboxid



Annars så var humöret på topp! Hade sovit ganska kasst på natten och jobbade på dagen, sen hem fort som attan för att göra sig i ordning. INGET gick som det skulle, löshåret trassla och blev katastrof, sminket blev fel och jag hade en riktigt jäkla fuldag haha. Fail lixom.





(Måste damma den där stackars spegeln, man får ju skämmas haha)

Idag så har vi varit en sväng på IKEA och sen hälsat på min kompis Frida, hennes kille och deras lilla son Sam. Var hur mysigt som helst!

Nu tänker jag däcka i soffan, blev inte många timmars sömn i natt var alldeles för uppe i varv för att somna när jag kom hem i natt!






Taggad!!!!


Hej hej hej

Jag känner mig helt slut så ska ta och knyta mig snart. Lååååång dag imorn!! Men är så laddad! Det verkar som om hela stan ska ut :)

Jag har en känsla av att det kommer bli galet...

Fick en ny frisörtid idag hos bästa Josephine på Hår & Sånt. Sjukt nöjd! Hon är grym!!