elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

STORM


Fortsätt kommentera för att vara med i utlottningen av klockan Coco från STORM


http://elinbloggar.webblogg.se/2011/october/exlusiv-tavling-med-storm.html

eller maila mig på [email protected]


Manligt


Har insett i och med min tävling att jag faktiskt har manliga läsare också. Det tycker jag är jätte kul!

Jag kanske ska tipsa om lite manligt stuff också? Jag älskar ju att gå och kika på killkläder, det är nästan lika kul som att titta på kläder åt mig själv om inte roligare faktiskt.

I butiken i Tranås säljer vi ju även smycken till grabbar. Det har kommit in massor med fint. Jag är ju lite förtjust i döskallar och lite mer rockiga smycken, grymt hett! Killarna i den här stan har faktiskt fattat det här med accesoarer, det tycker jag är kul.











Nice huh?


Så kom in och kika på nyheterna!




Söndag morgon



Jag tog mig en promenad i morse. Jag tror alla i hela Tranås var bakfulla för det var inte många stjälar ute. Det var jag och några söta tanter och farbröder i spåret.

Innan jag gick ut var jag tvungen att posera lite i framför spegeln. Har jag sagt att jag är världens töntigaste?








Dö av skräck


Jobbat idag

Vi har käkat tacos och dagen till ära en flaska vitt. Jag har ätit så mycket att jag håller på att sprängas.

Jag tvättar. Jag är så sinnesjukt mörkrädd och inbillar mig att det finns en massa mördare där nere. Jag lyssnar efter minsta ljud och hoppar högt för minsta lilla. Ibland så får Jens gå och leta monster. Och skulle någon någonsin vara där nere och skrämma mig skulle jag antagligen dö av skräck.

I början av vårat förhållande kunde Jens hitta mig helt skräckslagen i soffan när han kom hem från jobbet. Med viskande darrande röst: "Jeeens jag tror det är någon i garderoben..." Skit töntig är jag

Undrar när den där mörkräddheten ska växa bort.

Vi kollar på favvo programmet "Så mycket bättre" Tomas Ledin är ju grymmast.







Angels


Dagens detalj




Dricker vin och tänker på miljön



Vi har en soft kväll. Delar på en flaska rött och maten är på G.

Hittade det ultimata vinet för mig. Flaskan hade en fjäril på etiketten. Jag är ju besatt av fjärilar.

Smakade gott och flaskan var inte i glas utan en miljövänlig returflaska alltså PET-flaska. Hur bra som helst ju!!!

"Varför PET Returflaska? Förpackningen är tålig, lätt och ingår i ett retursystem. Dess klimatpåverkan är 70% lägre än jämförbar glasflaska. PET-flaskan med kapsyl pantas i handelns vanliga returstationer"

Hörrni vi borde alla tänka mer på miljön. Det är viktigt. Väldigt viktigt!!!







Extra Virgin minerals - The Body Shop


Jag hade ju väntat och längtat efter The Body Shops nya mineralsmink. Jag hade hört så mycket gott om det och förväntningarna var därför rätt höga.

Jag brukar fråga om hjälp när jag köper smink för jag förväntar mig att personalen ska vara kunnigare än vad jag är. Jag ska sluta göra det... Det verkar alltid bli fel färger.

Köpte på mig dels en mineral foundation i puderform och en i krämform plus ett puder.

* Mineral foundationen i puderform var lite för mörk och den fäste inte alls på huden och lämnade inget som helst täckande resultat. Men ger en viss lyster.

* Mineral foundationen i krämform var iof i rätt färg och väldigt lättarbetad men lite väl smetig och lämnade heller inte det täckande resultat jag var ute efter.

* Sen köpte jag ett puder som också blev alldeles för mörkt men plus för att det lämande en matt och fin yta.

BIG FAIL så att säga. Jag räddar det hela med att jag blandar det med min andra mineral foundation från Clinique (som i sin tur varit alldeles för ljus)

Det är svårt att pricka rätt färger och ibland behöver man blanda för att få rätt. Men jag hade färväntat mig ett lite bättre reultat. En liten besvikelse med andra ord. Kommer inte köpa om när det tar slut.

Älskar många andra produkter från The Body Shop och gillar deras organiska produkter samt deras miljö tänkande. Men dessa produkter passade inte mig tyvärr.


Djungelvrål


Fortsätt att kommentera tävlingen :) Det går också bra att maila mig som några har gjort. Ser även att någon kommentar inte publicerats, det verkar vara lite fördröjning men jag ser dom så oroa er inte.

Varit en lång dag. Natten bestod av massa knepiga drömmar. Vaknade upp helt kallsvettig efter att ha haft massa håriga spindlar på mig, ja i drömmen alltså.

Längtar efter helg. Det känns lite som att jag sålt smöret och tappat kon. Jag vill bara mysa ner mig i soffan och dricka vin.

Fryser gör jag också... Kanske ska sluta gnälla och gå och lägga mig istället.

Imorn tänker jag gnälla lite till, ska skriva en liten recension av det nya mineralsminket från The Body Shop. Jag är INTE nöjd tyvärr. Men det tar vi imorn

Hoppas ni får sova gott i natt utan håriga spindlar.

Har btw blivit beroende av Djungelvrål. Satt och tryckte i mig en hel påse på tåget hem...Djungelvrål och Dragster, finns ju inget bättre.



Ta chansen att få klockan Coco från STORM


Tillsammans med STORM ger vi nu DIG chansen att vinna läckra Coco

Allt du behöver göra för att delta i utlottningen är att gå in på
www.stormwatches.com och välja ut dina tre favoriter. Lämna en kommentar i min blogg under detta inlägg med namnen på de tre klockor du valt ut samt en liten motivering till varför just du ska vinna coola Coco. Kan inte bli enklare än så :)

Killar! Passa på och delta ni också. Detta är ju den perfekta gåvan till tex. tjejen/syrran/kompisen

(Det går även bra att maila mig namnen på dina tre favoriter och motivering.
Min mail är [email protected] )

Ni har till den 18/11 på er att delta i utlottningen. Då utses den lyckliga vinnaren som får klockan hemskickad till sig.

Coco är en riktigt läcker klocka. Lyxig men ändå rockig. Sitter perfekt på handleden och är väldigt bekväm att bära, för att inte tala om hur SNYGG den är!!










Stiligt med STORM



Stilrent med nya Aston.

Priset ligger på 1199:-

www.stormwatches.com




Onsdag



Ska snart dra till jobbet.

I röda byxor kan man ju inte misslyckas




Deppan är min favvo



Tisdag


Helgen tog visst all kraft ur mig så har varit som en zombie hela dagen (men det var det värt). Så sjukt trött.

Kommer antagligen att somna på soffan. Det är rätt gött att somna i soffan :)






Och så underverket. Min söta älskade systerson. Han är lik mig för han gillar inte att få smuts på händerna, då spretar han med fingrarna och ser missnöjd ut så då får man borsta bort. Haha så sööööt.



Bilder


En del av bilderna som togs i Malmö.

Jag köpte en stressboll till Tony. Den var formad som en tutte, kan vara den klockrenaste present jag någonsin köpt till någon. Tutt-Tony lixom. Den hamnade iaf på några bilder.

Finns fler bilder. Tog en fin familjebild på Tony och Sofi men måste få ett godkännande innan jag lägger upp den haha. Nu ska jag mysa lite med Jens, har inte sett honom sen torsdags kväll.

Puss på er 










Min sängkamrat, sötaste hunden Gabbe

Med min sänkamrat, sötaste hunden Gabbe


Min sötaste sängkamrat!!

Och så lilla Juni. Lilla stumpan!

Helgen


Detta blir ett inlägg utan bilder för smart som jag är så lämnade jag både mobil och kamera sladden hemma. En del av bilderna går att visa iaf haha. Men vi tar dom sen.

Är kvar nere hos syrran och det är så mysigt. Idag har jag lekt med systersonen i sandlådan och jag tror att jag tyckte att det var mest roligt, det var roligt enda tills jag började frysa då ville jag gå hem. Man får både pussar och kramar och han är så söt att man bara vill tvångshålla honom mest hela tiden.

Helgen i Malmö gick så fort :( Mina älskade helt galna vänner Tony och Sofi deras lilla dotter Juni och taxen Gabbe. Jag är ju jordens lugnaste människa men träffar jag rätt (eller kanske ska säga fel) folk som Tony och Sofi så slår det över fullständigt. Älskar galna människor. Sofi och jag gick loss totalt i lördags kväll så tom. Tony blev trött..

Började lördagsmorgonen med att bli väkt av en bebis i ansiktet och en hund som hoppar på ryggen. Tony skulle fota en danska under dagen så vi tog det rätt lugnt. Medans Tony fotade danskan (som jag inte förstod ett ord av vad hon sa) så sminkade Sofi mig. Hon är en helt sinnesjukt duktig makeup artist, jag blev otroligt nöjd. Vackraste finaste bästaste Sofi!!

Sen vet vi inte riktigt vart timmarna tog vägen, sminkdax, matdax, sovdax för bebis m.m så när det var dax för min tur var vi alla tre helt slut och fnittriga. Men det blev några riktigt grymma bilder.

Tony är ju som jag skrivit tidigare en av de allra bästa. Han är rak och brutalt ärlig och en riktig perfektionist. Tony läser mig som en öppen bok framför kameran, det är otroligt kul att fotas då. Han ser alla detaljer och rättar till alla fel. Avskyr när fotografer gör ett halvdant jobb bara för att det ska gå fort, man ser det direkt på resultatet.

Men ju senare klockan blev detso sjukare blev bilderna och jag hade tillslut svårt att hålla mig för skratt så vi bröt upp. Jag är nöjd, det var endå två och ett halvt år sen sist jag stod framför kameran på det sättet. Mitt utseende har ändrats sig väldigt mycket, de syns tydligt. Hade ett sånt riktigt babyface när jag var yngre, nu har lixom allt fallit på plats haha. Linjer har blvit tydligare och kindbenen mer markerade

Vi däckade alla tre och mitt sovsällskap blev taxen. Världens mysigaste, han låg och tryckte sig i mot mig hela natten, han låg tom. under täcket.

Nu sitter jag och saknar mina skånska galningar men snart är jag tillbaka igen!!

Söndag


Oj oj vilken helg. Jag ger er en bild så tar vi texten sen :)

Sofie, Tony och jag är ett bra team!! Tack mina vänner!!



Coco från STORM


Coola Coco från STORM

Hur läcker som helst!!






Tranås-Växjö-Malmö


Börjar min resa neråt landet i morgon. Börjar med Växjö så jag kan få krama på syrran med familj. Sen på kvällen drar jag mig längre ner, till Malmö och där stannar jag till söndag för att sedan åka tillbaka till syrran.

Jensan stannar hemma så jag kommer sakna det lilla livet så klart.

Nej nu måste jag packa färdigt

Vi får helt enkelt höras.

Önskar er alla (eller nästan alla) en otroligt skön helg!!

Pussss

Griiiisen



Hahaha Sofie du är underbar!! Snart är det fredag :)




Utklädningslådan


Jag drar och jobbar lite dårå.

Jens hemmafruar idag. Toppen!

Har provat igenom min "utklädningslåda" inför helgen. "Utklädningslådan" innehåller massa små kläder, så små att de nästan inte syns. Den är från back in the days. Där samlar jag underkläder som inte hör till vardagen, playboyklädsel med tillhörande kaninöron, skolflicksoutfit, tom. en bikini i svart lack (inte badvänlig)

När jag höll på att flytta så skulle jag bära ut just denna låda till bilen, snubblar och tappar ut hela innehållet. Hahaha. Det for strintrosor och små spetstrasor överallt. Tror grannarna fick sig ett gott skratt.

Synd att jag inte blir bjuden på maskerad oftare...

Yeah yeah vi hörs senare.



Fotodax



I helgen bär det ju av till Malmö. Ska hälsa på Tony, Sofie, lilla Juni och hundenGabbe .

Vi ska ta nya bilder. Det var ca. 2 1/2 år sen jag senast stod framför en kamera på det sättet så det ska bli kul. Tony är ju en fantastiskt duktig fotograf, en av de bästa faktiskt och Sofie är en grym makeup artist så jag är i goda händer :) Ska bli så kul att träffa de små liven!!

Jag har haft en fotoidé i huvudet ett bra tag. Krävs inte så mycket rekvisita haha.

Ni får självklart se resultatet

Tills vidare laddar jag med brun utan sol och dricker mycket vatten så hoppas jag att min otränade kropp ser liiite bättre ut.





Någon som därimot INTE vill hamna på kort är Jens. Han är omöjlig. Försöker fota honom i smyg men han lyckas alltid få upp en hand framför ansiktet...Synd på ett sånt fint ansikte tycker jag.




Svar


Jag fick en kommentar på mitt inlägg om Victoria Milan av Sina :) Som undrar vad jag tycker om att V.M har gjort det till en affärsidé och tjänar pengar på otrohet.

Jag tycker att det är lite obehagligt med folk som tjänar pengar på andras olycka. Men samtidigt kan man inte hålla sajten ansvarig för folks dumhet. Alla medlemmar har ju valt att registrera sig och de som väljer att vara otrogna har bara sig själva att hålla som ansvariga.

Det går att tjäna pengar på de mest konstiga grejer och att göra en affärsidé av otrohet kan ju vara en smart idé, om en ganska tragisk idé.

Så vad jag tycker? Jag tycker att alla har ett eget ansvar vilka val de gör i livet, vilka de sårar. Alla väljer hur de vill vara. Vill man vara en otrogen skitstövel så finns det inte så mycket någon kan göra åt saken. Att gå bakom någons rygg, ljuga och bedra kommer jag alltid tycka illa om.


Sen att Victoria Milan tjänar pengar på en sådan idiotisk grej som otrohet bidrar ju inte direkt till en lyckligare värld men jag tycker inte att det är deras fel att de tjänar pengar.

Håller ni med mig? :)

Victora Milan


Det var en artikel i aftonbladet idag om otrohetssajten Victoria Milan. Sajten hade gjort en egen undersökning bland sina medlemmar om de själva skulle förlåta en otrohetsaffär. 21,8 % skulle aldrig förlåta en otrohet. Så de otrogna skulle alltså inte acceptera att själva bli bedragna...Osar ganska mycket dubbelmoral.

Jag blir illa berörd av hela grejen. Hur man kan vara registrerad på en otrohetssajt, det måste vara ett gäng sorgliga människor hela bunten. Svaga och sorgliga...

En del påstår att det finns ursäkter till otrohet. Jag vet inte om det är en ursäkt att vara ett kräk. Det finns inga ursäkter, inga bortförklaringar folk är bara allmänt dumma i huvudet.

Hur kan man sitta och välja och vraka bland övriga medlemmar vem man vill ha en affär med medans ens flick/pojkvän/fru/sambo sitter i ett annat rum (eller vart den nu än befinner sig). Det är ju faktiskt bara jävligt sjukt. Hur kan man sjunka så lågt?

Jag känner många som varit där, att bli bedragen av någon man älskar och litar på...

Men det som är positivt med att ha träffat på en skitstövel är att du har en skitstövel mindre att träffa på i framtiden.

Och kom ihåg! Det är aldrig en förlust att mista en skitstövel




Papperpapperpapper



Idag har jag lekt kontor på jobbet. Jag skulle nog aldrig i hela livet vilja jobba på kontor. Tycker att papper, siffror och bokföring är det tråkigaste som finns. Gått en kurs i företagsekonomi och det vill jag aldrig göra igen... fii faan

Chefen mutade mig med en kanelbulle, och jag gör ju nästan vad som helst för en bulle så jag betade av högen. Det var ingen liten nätt hög så att säga haha.




Jens är inte hemma. Han är inte hemmafru längre tyvärr utan har börjat jobba. Skit tråkigt tycker jag, jag gillade att ha honom hemma. MEN det innebär att jag kan titta på House ikväll :)


Måndag


Hej vänner

Spenderade ytterligare en måndag i  Jönköping. Staden där solen aldrig lyser. Lyckas alltid pricka in kasst väder.

Jaja fick iallafall mina nya inlägg, de känns helt okej. 1600 kr fattigare. Nu hoppas jag bara att jag kan bli så pass bra att jag hinner köra lite löpträning innan snön kommer, men det kanske är att hoppas på för mycket.

Köpte mig en tröja. En grön tröja. Jag älskar grönt. Sen lampor till min nya spegel som äntligen är färdig monterad. Tack vare lilla pappa!! Det blev ett enormt ljus, man ser minsta lilla por. Perfekt, kan jag sitta och granska mitt face in i minsta detalj. På både gott och ont antagligen









Loppis


Det har varit söndag. Slödag. Sunkat runt i bekväma men inte så snygga kläder. Önskar att jag hade ork att sminka och klä mig vettigt på söndagar

Besökte ett utomhusloppis. Gick och pillade på gammal bråte och njöt av solen. Jag har lite blandade känslor för loppis, andras gamla grejer. Men jag älskar återvinningen. Det som är skräp för mig är ju antagligen guld för någon annan. Som tur är! Jag är uppfostrad med att man inte slänger något som någon annan har nytta av och jag skänker mer än gärna bort sånt jag inte använder ogillar när folk slänger bara för att "de inte vill se sina grejer på eller hos någon annan" Det spelar väl inte någon som helst roll!!

Jag fick med mig en tavla hem. Till Jens. Det var ett slags "tittskåp" med en fisk i och lite andra fiskegrejer. Jag tyckte att den var cool. Jensan a.k.a storfiskarn blev glad.








Arne Jacobsen


Fick en jättefin present av chefen i Linköping igår.

En väckarklocka av Arne Jacobsen, dansk möbeldesigner.

Hur läcker som helst. Det är den finaste och framför allt dyraste väckarklocka jag har haft :)

Kommer helt enkelt att bli lite roligare att gå upp nu 









GT och Försvarsmakten



Igår träffade jag äntligen min bästa GT Sandra. För att göra en lång historia kort så lärde vi känna varandra när vi jobbade ihop, hon bakom baren och jag som någon form av mingelfotograf/allt-i-allo. Någon drog något skämt om Gin och Tonic och sen så har vi kallat varandra för GT. Vi körde med dessa GT skämt tills alla var spyfärdiga på oss men vi har fortfarande inte tröttnat. Vi var ute och käkade en gång ihop och när vi kom stod det redan framme varsin GT på bordet haha...

Hon har blivit mamma min lilla GT Sandra. Och visst blev det en GT bebis :)





När jag kom hem så hade jag fått ett brev! Från försvarsmakten...hann att tänka att va fasen vill försvarsmakten mig? Jordens klenaste människa lixom... Men det var ju ett brev från Sarah! Vi bestämde ju i fyllan och villan att vi skulle bli brevvänner nu när hon bor långt bort! Hur kul som helst med brev ju! Svar kommer inom kort!! :)




Annars så har veckan varit rätt kämpig med enorm förkyldning, hemsk huvudvärk och nackspärr. Så när jag kom hem från jobbet idag så parkerade jag mig i soffan...och här sitter jag fortfarande.









Extra Virgin Minerals - The Body Shop


Äntligen!

Känner mig som ett barn på julafton. Äntligen har Body Shops nya mineralsmink kommit. Jag har förväntansfullt väntat i månader.

Community Fair Trade producerat och fri från parfymer och parabener

Det blir att uppdatera sminkväskan.





Ja men då toppar vi det hela med nackspärr


Satt i godan ro på tåget till jobbet imorse, inga päckliga människor med konstiga vanor, solen sken och jag kände mig rätt pigg. Vrider huvudet och ska kolla ut genom fönstret...PANG! Så smäller det till i nacken. VA FAAAAN!!!!! Nackspärr... tvingar tillbaka huvudet rakt fram och har hållt den positionen hela dagen. Sjukt ont och har knappt kunnat röra mig.

Trodde jag skulle avlida på bussen när det svängde och chaffören lyckades pricka in varenda liten grop som fanns

Kände nästan för att gråta av lycka när jag kom hem





STORM WATCHES


Ett klockmärke som vågar ta ut svängarna ordentligt designmässigt är märket STORM. Massor med läckra modeller i olika färger och former.

Nya Duex är inget undantag. Finns i flera fantastiska färger och min personliga favorit är den i guld/vita.

Med Duex sticker du absolut ut från mängden.

Kika gärna in på www.stormwatches.com 




NYTT NYTT NYTT



Idag hade äntligen några efterlängtade halsband kommit in i butiken i Tranås. Det börjar lixom vattnas i munnen på mig.

Det bästa med de stora flätade halsbanden är att på baksidan är det tyg, gör att halsbandet är otroligt bekvämt att bära. Hatar när lite tyngre smycken klibbar fast mot huden och lämnar märken.

Kom i färgerna brons och silver. UNDERBARA helt enkelt.










Även dessa var riktigt fina



Daniel Wellington



Kul att se att "gubbklockan" gör succé. Att både yngre killar och tjejer gillar retro. Klockor av Daniel Wellington är helt rätt. Passar både  till kostymen och till jeans och t-shirt.

Tunn läcker modell med tygband (natoband), finns i flera färger och går även att sätta till ett läderband.

Kika gärna in på www.danielwellington.se

Prislappen ligger på ca 995 :-








Piggare


Jag tror det håller på att vända! Det var väl på tiden.

Blek och rätt svag men glad ändå :)




Gravid


Nu hade jag skrivit ett låååångt inlägg som försvann. ERROR. Fan vad jag hatar när det står ERROR...

Jag lyckade ta mig upp till jobbet idag, tyckte jag kände mig ganska pigg trots en natt med grym huvudvärk. Jag klarade mig till efter lunch då blev jag sämre och huvudvärken slog till igen. Chefen köpte några droppar till mig som hette uskus baktecus (nej så hette de inte men något åt det hållet) de höll mig flytande ett tag

Men när vakten tittar på mig och säger "Du ser ut som ett vrak!!!" (fast jag tyckte först att han sa våp, inte lätt när man har lock för öronen) så insåg jag att det var dax att åka hem.

Har en tendens att spy när jag får så där hemskt ont i huvudet och då vill man ju inte vara 7 mil hemifrån så jag satte mig på tåget till Småland. J hämtade upp mig och sen har jag legat under en filt i soffan hela eftermiddagen och kvällen. Efter en hög med värktabletter så känner jag mig lite piggare.

Till något helt annat så vill jag klargöra en sak. Har på senaste tiden fått frågor från flera håll då folk undrar om jag är gravid? NEJ vi ska inte ha barn och jag vet inte vart alla har fått det ifrån heller. Ser jag rund ut på något sätt haha? Jag vet att jag fikar mycket men kom igen hahaha...

Barn fanns inte i min värld överhuvudtaget för några år sen men sen när jag träffade han med stort H så är det klart jag vill ha barn. Skulle ju vara fantastiskt med en liten minikopia av oss. Men det är inget vi planerar just nu. Vi är fortfarande i övningstadiet :) Sen är vi båda inte främmande inför att adoptera heller, det finns ju redan så många barn som inte har någon familj. Men som sagt tiden får utvisa.

Tills vidare nöjer jag mig med min ursöta systerson som jag längtar efter varje dag. Sötare går inte att hitta.



IKEA


Trots att jag varit med dör än levande idag så var jag inne en snabbis på IKEA och inhandlade något jag velat ha länge.

Jag vill ha en bra sminkhörna med bra ljus. Och man får ett riktigt bra ljus med dessa lampor. Sätter dom på sidorna på spegeln

Tänk vilka bra spegelkort jag kommer kunna ta nu :)




Nu ska jag ta och lägga mig innan mitt huvud boktavligt talat spängs...

ortopedtekniska


Status på förkyldningen: Skit...riktigt skit fortfarande

Jag var hur som helst tvungen att bege mig till ortopedtekniska i Jönköping idag. Jag har under en längre tid haft väldiga besvär med mina små fötter och har dragit på mig en hälsporre som det heter. Det är lika obehagligt som det låter, alltså att det har bildats typ brosk på benet i hälen som nu lixom petar ut. JA det gör piss ont att gå... Så jag är tvungen att ha inlägg i skorna och gå längre sträckor är väldigt jobbigt. För att inte tala om hur ont jag har efter en hel dag på jobbet.

Det är otroligt påfrestande att alltid ha ont så fort man sätter ner fötterna, det gör en väldigt trött. Jag har provat kortisoninjektioner (aj aj aj), hoppat på kryckor, kastat tusentals kronor på skor och flertal inlägg. Varit hos sjukgymnast och provat elstötar (?)

Jag fick faktiskt en remiss till ortopedtekniska redan för ett år sen och var glad att äntligen bli hjälpt att få ett par specialgjorda inlägg men dessvärre fick jag ett riktigt pissigt bemötande av tjejen som jobbade där, Hon var inställd redan från början att hon inte ville hjälpa mig. Hon fnös bokstavligt talat åt mina problem och det enda rådet hon hade var att jag skulle byta jobb...Hon ansåg inte att det var nödvändigt att göra ett par inlägg åt mig och det skulle förresten bli för dyrt för mig! (?) När jag påpekade att jag inte brydde mig om vad det kostade rykte hon lite på axlarna. Jag kokade av ilska när jag gick därifrån och mamma som var med och som aldrig uttrycker ett ont ord om någon kallade henne för "Förgrymmade Subba"

Jag kände mig lite som Julia Roberts i Pretty woman (fast utan horstövlar, för det kan jag inte ha med mina onda fötter) när hon går in i den fina butiken men inte får handla... Där stod jag och kunde betalat vad som helst bara jag blev bra men fick ingen hjälp.

Jaja men idag fick jag iaf komma till chefen och han lyssnade på mig och insåg mina besvär och kommer att göra ett par inlägg som passar mina trasiga fötter. Får hämta dem nästa vecka! Kommer kännas fantastiskt skönt och kommer förhoppningsvis känna mig någorlunda smärtfri.

Det enda som stör mig är att den här hjälpen borde jag fått för ett år sen och hade antagligen varit bra nu. "Förgrymmade subbor" ska inte jobba med människor...

19.20



Har inte gjort många knop idag. Inte haft någon ork överhuvudtaget, mest gått runt som en zombie.

Och imorn måste jag förflytta mig några mil neråt i landet och just nu känns det riiiiktigt jobbigt. Hoppas sjuket är borta imorn.

Ha en underbar söndagskväll hörrni!!




Coldtears.se


Ett litet tips till är att ni ska kolla in en hemsida.

Ett grymt hårdrocksband som heter Coldtears. Så kika in på http://coldtears.se

Där har ni koll på skivsläpp och kan lyssna på senaste inspelningen och ta er en titt i shoppen, där finns en sjukt snygg t-shirt att inhandla och titta vem som fått äran att vara t-shirts flicka, jo lilla jag ;)


www.coldtears.se





Tips på ansiktskräm



Ett söndags tips

Jag har alltid älskat krämer, speciellt dyra med lyxiga förpackningar. Det har alltid varit dagkrämer, nattkrämer, serum och ansiktsprayer.

När jag tröttnade på att det tog en sån evig tid varje dag på att bara smörja in mig med olika krämer och för att inte tala om hur dyrt det blev (vågar verkligen inte tänka på hur mycket pengar jag lagt på bara ansiktskrämer) så slutade jag...

Nu använder jag mig av apotekets hudsalva. Ett litet stift som räcker hur länge som helst. Kostar 20 kronor och fungerar fantastiskt bra!!

Apotekets hudsalva - mjukgörande med sheasmör


Söndag


Go morron


Still sick och jag ser mig själv som besegrad. Det blir ingen inköpsmässa för min del idag. Känns verkligen skit trist men jag gör ingen nytta där ändå när jag knappt kan prata och jag tror ingen vill gå nära snoriga mig idag ändå.

Så jag får vara hemma och tycka synd om mig själv. Ska höja värmen i lägenheten och bara ligga i soffan och glo.





Pendeltågsbaciller



Fy fan vad värdelöst det är att vara sjuk. Äckliga baciller, vem vet vem man har fått dom ifrån. Säkert från nåt skabb på pendeltåget. Det är mycket äckligt folk som åker med de tågen. Härom veckan så satte det sig en kille framför mig och började smörja in sitt munsår. Där satt han alltså och smörjde med salva på sitt päckliga munsår samtidigt som han tittar på mig...och dagen till ära fick jag en kvinna framför mig som satt och bet på sina naglar hela vägen, inte så där lite diskret utan verkligen tuggade sen pillade hon ut dom ur munnen och slängde resterna på golvet...tänkte frågat om ""frukosten smakade bra men jag hade antagligen spytt om jag öppnat munnen. Vidriga människor sluta sätt er framför mig och äckla er.

Tog mig upp till jobbet idag iallafall. Halsen gör vidrigt ont, ögonen svider och jag fryser förbannat massor trots dubbla halsdukar. Belönade mig själv med en chailatte innan jag öppnade





När jag äntligen fick stänga (folk har alltid en tendens att komma in när man ska stänga) så stapplade jag ut på stan. Skulle till apoteket och i förbifarten (jag lovar att det inte var planerat) så köpte jag en klänning. Jag tyckte att jag förtjänade den nu när jag är så sjuk och allt. Jag använder aldrig klänning, känner mig lite så där löjlig då. Sånna där söta blommiga klänningar går fetbort då känner jag mig som tre år. Fint på andra men inte på mig. Jag är en jeans och t-shirt tjej... Det är ett jäkla tjat på mina vänner när vi ska gå ut: "Ska du inte klä dig lite fint och ha klänning? Måste du dricka öl kan du inte ta en drink istället?

Jaja ni får se den vid ett senare tillfälle nu ska jag dö lite i soffan.

Sicko


Hej sötnosar! Här stör jag mitt i fotbollen!

Jag har inte haft någon internetlust de senaste dagarna. Inte orkat öppna datorn. Jag har helt enkelt känt mig lite offline så att säga.

Har dragit på mig en förkyldning också, hur nu det kan hända med all handsprit jag konsumerar. Var väldigt längesen jag var sjuk men har känt att det varit på gång ett tag. Börjar med sjukt ont i kroppen, jag får tom ont i huden, sen började det sticka i halsen, för att inte tala om hur trött jag är, och nu är det kört. Sämsta helgen att vara sjuk på då vi har inköpsmässa. Nu ska jag inte delta på den årliga festen imorn men ska försöka orka ta mig dit på söndag.

Idag började jag i Linköping för att sedan åka tillbaka och jobba i lilla Tranås. Man önskar att man kunde klona sig ibland, men det gick bra. Sofie våran kvinliga väktare kom förbi på morgonen och drack kaffe, Sofie är mitt enda kvinliga sällskap så då pratar vi nagellack och tjejsaker :)

Nej jag ska ta min sjukliga kropp och lägga mig ner. Ögonen är helt vattniga och ansiktet uppsvullet. Jag ser ut som en liten gris.




Yalla



Prova! Jisses den smakade bra! Mmmm


Åldersnoja


Jag har en extrem åldersnoja. Jag är extremt besatt av folks ålder och får lite panik om jag inte får veta hur gammal någon är, då försöker jag googla tills jag får svar.

Jag vet inte när den här nojjan tog över. När blev jag så bestatt av ålder? Och vad spelar det egentligen för roll? Jag känner mig ofta gammal, det är ju egentligen ganska konstigt för jag vet att jag inte är så jättegammal. (lite gammal men inte jättegammal...) Vart tog åren vägen? Helt plötsligt är jag 27 och får inte ihop vart åren tagit vägen. Kom ihåg när jag firade min 20 års dag, det känns inte som sju år sen. Kan det ha blivit någon miss tro? Jag kanske har fattat fel, jag kanske egentligen bara är 23? 23 skulle kännas bra...

Jag har hunnit med en hel del när jag tänker efter så jag borde inte vara så nojjig. Men ibland så känns det som hela livet bara springer förbi en och man önskar att det fanns en pause knapp.

Så mycket man vill göra men så lite tid och ork...

Tur som fasen att J är lite äldre än mig så jag får känna mig yngre annars hade jag väl nojjat ihjäl mig för längesen.

Kände mig lite lucky härom dagen ocj köpte mig en trisslott och blev överlycklig när tjejen i kassan ber om legitimation. (yes yes yes tänkte jag) Sen lutar hon sig över disken och tittar lite närmare på mig och säger. "Eller förresten det behövs inte, jag ser ju att du är lite äldre!" TACK FÖR DEN lixom...

Upp som en sol och ner som en gammal pannkaka... Vann på trisslotten gjorde jag inte heller...



Stalkning



http://www.dn.se/nyheter/sverige/nu-ar-stalkning-brottsligt

I lördags trädde lagen om olaga förföljelse - också känt som stalkning - i kraft i Sverige. Att systematiskt förfölja, kartlägga och smyga sig på någon kan ge upp till fyra års fängelse.

ÄNTLIGEN!! Inte en dag försent.






Basplagg


Basplagg kan man ju inte ha för mycket av eller hur? Hittar jag något som passar brukar det bli att jag köper i alla färger...bäst att passa på lixom



Måndag


Jaha och där kom hösten! Solen känns lååångt bort idag.

Jag är som vanligt mer död än levande. Hade sett fram emot att se Sex and the city filmen igår, har sett den förut men var längesen. Lyckade se en stund innan jag somnade i soffan...suck...

Annars då? Jo varit nere i tvättstugan. Om man blundar så ser man inte skiten men det gör det svårare att hitta tvättmaskinen. Jag kisar lite och låtsas att det luktar hallon.

Nej vi hörs och störs sen



Världens bästa söndag


Idag har jag haft besök! Magdalena har varit här. Det var f*n på tiden att hon kom och hälsa på sin fru.

En heldag med mycket trevligt sällskap och vi har fart runt hela stan. Vi har planer förstår ni...big plans.

Sen har vi bara pratat och pratat, pratatpratatpratatpratat. Man får lixom passa på. Sen färgade vi mina ögonbryn, skönt att känna sig lite sminkad fast man är osminkad...

Ville inte att hon skulle åka hem :( helst vill jag ha henne hos mig hela tiden, hon skulle kunna få bo hemma hos oss, sova i mitten! Allt mitt är ditt Maggan!




Bästa Sarah



Amen go morron!

Jag mötte upp Sarah när jag kom hem från jobbet igår. Vi skulle ta ett glas vin. Det är inte så lätt att gå och ta ett glas vin i Tranås kl 17.30. Så vi hamnade på en pizzeria. Där hängde man alltid förr när man var en liten skitunge. Men med Sarahs trevliga sällskap skulle jag kunna sitta på en sunkig ofentlig toalett och ändå ha världens roligaste kväll så det spelar ingen roll vart vi är.

Sarah har flytt stan och jobbar inom försvaret. Hur coolt? Hur coolt som helst! Hon ska så småningom ner till Afghanistan... Jag är så stolt över henne så jag nästan spricker!

Vi hade en miljon saker att prata om och alldeles för lite tid. Jag drack vin på tom mage och blev lite slirig. När jag ska gå och kissa så ser jag en pappershög nere på golvet och jag tror att jag ser i syne. Det står ELIN format med toapapper på golvet under handfatet. Sarah har alltså stått och snittsat ihop mitt namn med papper. Hahaha... jag bröt ihop totalt för mig själv där jag satt på toaletten. När jag skrattat färdigt så formade jag ett S så det stod SELIN

Jag lånade några bilder från hennes facebook. Sötare och roligare tjej får man fan leta efter!

Som jag saknat dig lilla Sarah. Det var det enda som var positivt med att slita häcken av sig i den där baren, att jag fick lära känna dig!!