elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

Helgen



Meeeen heeeej!

Jag har inte hunnit/haft lust/brytt mig ett skit om att blogga.

Helgen spenderade jag iaf i Stockholm. Hemlighetsmakeri på hög nivå...

Rusade in i en lägenhet i Vasastan och överraskade Cissi som ska gifta sig i sommar och sen drog vi ut henne på möhippa!

Dagen var fullspäckad och vi hade otroligt tur med vädret. Vi var ett glatt och trött gäng haha. Vi var bl.a på danslektion "Carmen Electra lapdance burlesque tema typ...haha) Var helt sjukt kul och verkligen något jag skulle vilja fortsätta med. Sen lunchade vi i solen och drack champagne och sen fick Cissi fixa sina naglar på en fin salong och världen är bra liten då nageltjejen visade sig komma från Tranås trakten, alla vägar bär till T-ås.

Kvällen/natten spenderade vi på Berns, sjukt imponerad av de fina lokalerna men så kass musik!!! Fattar inte att DJ:n inte skämdes... Jag kände att min energi var helt borta så när klockan var efter 02.00 så var jag dödligt slut så jag och några tjejer drog oss "hemåt" Cissi ramlade in liiite senare.

Var iaf en mycket trevlig helg men vääldigt intensiv så har varit rätt trött de här dagarna. Tant orkar inte med att va ute i svängen längre ;)

















Flyttat


Härliga varma väder! Visst blir man lycklig! Precis ätit en glass och hällt i mig en kopp kaffe mmmm det satt fint!

Jag har flyttat in i min klänning!! Och det braigaste är att man kan spilla nästan vad som helst på den och det syns inte...förutom glass, det syns visst...








Nya jobbkläder i praktiskt vitt.

Jag har ju en viss tendens att spilla på mig...

Det blev en långklänning till lunch..

Soligt!!!








God morgon!!


Ledig idag och vaknade upp till strålande sol!

Ska njuta av varje sekund idag!

Lite solsken är precis vad min bleka kropp behöver!




Tönt


Jag tog mig en joggingtur förut

Jag önskar jag kunde säga att det var skönt...Har skrivit om mina problem med mina fötter förut och det gör ONT. Men det gör ont även om jag håller mig stilla så jag känner lite skitsamma och biter ihop. Jag är bra på att bita ihop, lite för bra kanske.

Men annars var det faktiskt skönt. Det finns ingen bättre träning än löpning, du tränar hela kroppen samtidigt! Sen la jag till lite benböj på det, sjukt jobbigt så jag fick nästan krypa hem.

Dagens minus var alla flugor som fastnade i läppglanset, jäkligt äckligt och synd om de små liven såklart. Varför man har läppglans på sig när man är ute och joggar? Jaaa det kan man faan undra...

Posade lite i vanlig ordning innan...tönt.






På jobbet och det är dax för öppning

Att "tjäna" på sin shopping



Jag har som alla andra tjejer massa medlemskort överallt. Man sparar poäng och sen får man en liten bonus när man handlat tillräckligt mycket så man kan handla lite till och "tjäna" pengar för att det blir ju såå billigt med en bonuscheck...

Idag har jag alltså "tjänat" pengar. Så istället för 175 kr så betalade jag 75 kr för ett underbart body butter från The Body Shop.

Doftar helt underbart av Citron, superfräscht. Skulle kunna gå runt och lukta på allt i timmar där inne, men det har jag ju tyvärr inte tid med.

Den luktade så gott att jag började undra om den smakade lika gott...Så jag provade...den smakade faktiskt helt okej haha, men man kanske inte ska smaka för mycket...(smakade dock bättre än T-sprit...jag måste sluta smaka på konstiga saker)







Torsdag

Dagen har varit rätt lugn.

Jag är här fast mina tankar är någon annanstans. Känner mig lite frånvarande.

Tog en promenad med Maggan som var hundvakt till en hund med rosa toffs. Jag gillar hundar, de får mig att slappna av.

Fick ett sådant fint mail som jag vill tacka för här också, det gällde mitt tidigare inlägg om att jag skäms för mina ilandsproblem. Det finns så många som kämpar lite hårdare än andra. L jag beundrar dig så fruktansvärt mycket!






Frukost och samla energi för att ta hand om tvättberget

Jag skäms...




Här sitter jag och har det bra. Jag mår helt okej och har egentligen inget större att klaga på. Jag är en älskad person med en fantastisk familj och fina vänner. Nej jag har inget att klaga på EGENTLIGEN! Men det gör jag ju iallafall...ni får läsa om mina ilandsproblem, ni får läsa om att jag tycker synd om mig själv när jag inte fått sova nån natt osv.

Känslomässigt har det varit en tung vecka. En nära vän har gått igenom så otroligt mycket de senaste åren och nu fått ytterligare ett bakslag och det gör så ont i mig att se henne ledsen.

En annan bekant till mig fick beskedet att han har en cancertumör och opererades i veckan.

Och så har vi fina E som efter år av kämpande tillslut förlorade kriget mot sin cancer. Det var många år sedan jag såg henne sist och jag kände henne egentligen inte, men vi var lika gamla och det är en liten stad. Hon var en sån där tjej som man beundrade, så vacker och så sjöng hon som en ängel. Nu är hon världens finaste lilla ängel i himlen.

Och här sitter jag och skäms. Jag skäms för att jag klagar när det finns så många som har det så svårt.

Man får sig en tankeställare...man borde vara mer tacksam. Man borde ta vara på tiden som man har tillsammans med de man älskar. Man borde sluta hänga upp sig på småsaker.

Man borde vara lite mer jävla tacksam och sluta gnälla.

Mina tankar finns hos er <3


Elvakaffe på ballen med gårdagens tidning

Ilandsproblem



Dagen bjöd faktiskt på lite sol, det tog jag tacksamt emot. Min bleka kropp suger åt sig solstrålarna som en svamp.

Igår var det kalas för min kära farbror, alltid så himlans trevligt att träffa släkten.

Idag bjöd min vän John på kaffe och jag hade med mig kladdkaka. Alltid lika trevligt att sitta och tjata i några timmar.

Annars så funderar jag rätt ofta på det här med bloggen. Det har lixom mist sin charm det här med att blogga. Det kanske är en svacka. Jag tycker att det mesta just nu känns lite allmänt tungt och jobbigt. Det är väl alla Ilandsproblem som tynger.

Sååå blogga eller inte blogga...DET är frågan




Döskalleperiod


Fastnar ni också i saker ibland? Jag fastnar stundtals i döskallemönster...då känner jag mig lite tuff, tuffare än vanligt.








Är det någon som sett min energi?

Den har lixom dragit iväg...

Lunchshopping...ååh jag måste sluta med sånt

Astrid & Agnes



Hej vänner!!

Grått väder och lite allmänt grått humör.

Har iallafall en döööhäftig ny sjal med döskallar på :) Tyckte att sjalsamlingen behövde ett litet tillskott.




Sen hade vi en säljare från smyckesmärket Astrid & Agnes hos oss. Fantastiskt grymma smycken och jag ville ha ALLT!!






Jag skulle inte kunna leva utan glitter

Måndag

Trädgårdsarbete....på en måndag!!!!

Kalas!!!

Idag har det varit kalas för världens bästa lille kille som fyller två i veckan. Massa gott fika och massor med busiga barn..Jag är helt slut...Det tar på en det där med barnkalas! Saknar Jensan också...Får man gå och lägga sig nu tro

Dax för en tidig lunch.. me like :-)

En favorit från MICHAEL KORS

Tröttast

Har kanske lyckats sova max en och en halvtimma i natt...sitter på tåget nu och inser att det kommer bli en lååång dag...

Birthday boy


Idag fyller lilla Jens år. Han fick frukost på sängen (eller nästan...gills det om man väcker någon och säger att frukosten är färdig? Det gör det va? Jäkligt meckigt att äta i sängen tycker jag...)



Sen tog vi en lunch på stans bästa lunchställe, Norraby golfbana. Deras lunch är helt fantastisk!! Vi fick söka skugga efter ett tag för att det var så varmt. Har lyckats bränna mig ordentligt på bröstet...tror att det är all plast som kokar. Skitsnyggt verkligen...



Jens tycker att det är sjukt okul att fylla år och jag fick inte ta kort...det gjorde jag ändå, jag tog massa kort enda tills han hotade med att gå därifrån. Hahaha...








Det är Kissies fel



Jo jag erkänner, jag läser Kissies blogg. Jag vet faktiskt egentligen inte varför men jag gör´t.

Och JA man påverkas av vad man läser. Och JA man går på vad som sägs i reklamer, både omedvetet och medvetet.

Nu är det iof inte bara Kissie som skrivit om det här, men jag blev helt enklet sugen på att prova.

Jag vill lixom ha längre ögonfransar, det vill jag. Har hört mycket positivt om Xlash och vi kan ju hoppas på att de växer några cm :) (Vi kan ju iallafall hoppas på en placeboeffekt)

Om man uppgav Kissie som kod så fick man rabatt...det gjorde jag...