elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

BIG FAN OF PAPAYA :)

 
 
 
Självklart ställer jag upp för Papaya Models med en liten bild till deras *FAN WEEK*
 
För att se fler bilder kan ni ta en titt på instagram sök på papayamodels eller kolla in hemsidan:
 
http://papayamodels.se
 
PUSS
 
 

 
 
 
 
 

Minnetonka

 
 
Jag vill med ha ett par...eller två...eller tre...eller förresten så vill jag ha ALLA.
 
Så söta och ser så bekväma ut!!
 
 
 
 
 

Med lite hyaluronsyra löser man allt...nästan allt iaf.

 
Vaknade av att solen sken in i sovrummet och tänkte att det kanske går att sätta sig ute och sola en stund...10 grader och kyliga vindar, svinkallt med andra ord. Sommaren tog härmed definitivt slut innan den ens hann börja...
 
Gårdagen var riktigt lugn. Var ute på en promenad med Maggan och när jag kom tillbaka möttes jag av detta :).
 
 
 
Fixade till riktiga Barbie-naglar igår. Babyrosa med massa glitter! Blir glad bara av att titta ner på händerna, lättroad så att säga.
 
 
Sitter och tittar på mitt favvoprogram "The Doctors" ett gäng amerikanska läkare som går igenom allt från sjukdomar, ovanliga åkommor, hudvårdstips till skönhetsoperationer. Sjukt intressant. Rynkor mellan brösten får man tydligen av att sova på sidan...men det var lätt fixat med lite injektioner av hyaluronsyra :) Känns tryggt att veta.
 
 
 
 

Min enda och finaste brevvän!!

 
 
Sååå söndags slö!!
 
Sitter och facebookar och läser bloggar, mycket roande läsning ;)...
 
Igår var en himla trevlig kväll, mötte upp Sarah och hennes supertrevliga kille Jonny och några av Sarahs kompisar. Vi åt lite mat och drack lite rosé, hur mysigt som helst och så kul att träffa lite nya ansikten det är ju inte så vanligt att man gör det nu för tiden. När de gick vidare ut så gick toffel-Elin hem till Jens, haha fan jag måste skärpa mig!!! Nästa gång SKA jag med ut.
 
Sarah bor ju i Göteborg så man ses ju inte så ofta tyvärr, saknar henne och önskar att man sågs oftare. Måste bli bättre på att ringa iaf!! Vi försöker vara brevvänner, eller Sarah försöker åtminstone och skickar små söta brev men jag är sämre och har inte lyckats få iväg ett enda...uslaste brevvännen ever!!
 
Försökte få till lite lockar i håret igår...tänk er korkskruvar. Resultatet blev att jag först såg ut som en clown och lockarna (om man kan kalla dom det) stod rakt ut från huvudet, drog i dom så de hängde ut sig och blev riktigt nöjd men sen efter en rask liten promenad i fuktig luft så var det bara en risbuske till frisyr kvar när jag kom fram...suck.
 
 
 
 
Kärleksbrev med tillhörande tuttbild :)
 
 
 
 
 
 

Lördag

 
 
Ska snart dra mig mot jobbet. Precis plattat håret och inser nu att det regnar...totalt meningslöst.
 
Var på stan en sväng igår, köpte mig två fina små glaskaraffer som jag fyllde med stenar. Fina va!!
 
 
Annars så var det lugnt igår kväll. Somnade i soffan innan 23.00...kul tjej. Blir helt död efter ett glas vin.
 
 
Har köpt mig en ny liten jacka också.
 
 
 
Nej nu måste jag ju gååå!!!
 
 

Tre år

 
 
 
Igår så fyllde jag och Jens tre år! Tre hela år! Den 23 augusti 2009 stod han utanför min dörr, vi skulle hänga lite som vänner hade vi sagt. Ingen utav oss var intresserade av något förhållande, båda var ganska trötta på relationer som bara strulade. Jag tyckte jag klarade mig alldeles utmärkt själv och tyckte att det var skönt att kunna komma och gå som man ville, ingen som försökte lägga sig mitt liv, ingen som hade åsikter om vad jag gjorde eller hur jag såg ut, ingen som gjorde mig ledsen...Jag hade kommit ur ett långt förhållande ca ett år tidigare och hade dejtat lite efter det och bara känt att ska det vara så här jävla jobbigt att hänga ihop med någon får det faaan i mig va!
 
Men som sagt Jens och jag skulle ju bara hänga lite...inget allvarligt och inget seriöst. Så stod han där med en flaska vin i ena handen och mat i den andra :) Vi klickade direkt, vi hade en miljon saker att prata om...Vi hade så fruktansvärt kul och det kändes som vi känt varandra hur länge som helst. Jens blev iaf kvar en vecka, han skjutsade mig till jobbet sen åkte han till sitt och kom hem till mig efter han hade slutat och så där höll det på...
 
Efter några veckor så insåg vi att det var kört. Något så bra kunde bara inte bli fel! Så vi bestämde oss att gå all in :) Jag var lite töntig i början och sa att jag behövde minsann massa egentid och behövde sova själv och bla bla blaa men det slutade alltid med att jag ringde och ville att han skulle komma över iallafall. Efter tre månader hade vi sett ut våran första gemensamma lägenhet och flyttade ihop.
 
Jens har aldrig försökt att ändra på mig, han älskar mig för den jag är. Han är stolt över mig och han känner mig utan och innan. Det kändes precis som att ta sitt första andetag när vi blev tillsammans, allt skit man varit med om rann bara av, all ilska och bitterhet bara försvann, jag släppte ut alla lik ur garderoben och det kändes som om jag föddes på nytt. Kom på mig själv att tänka vid ett flertal gånger (och tänker fortfarande) att: Det är alltså så här det ska kännas att vara kär, det är så här det känns att verkligen lita på någon, det är alltså så här det SKA kännas att vara lycklig!!
 
Jag är så förbannat glad över att vi har varandra, vi förtjänar verkligen varandra!
 
Det som inte skulle bli någonting alls, blev istället mitt allt!
 
 

Man kan inte ändra sin historia...

 
 
Nu har jag åkt på den där tidslinjen på Facebook...Jag tror faktiskt att jag gillar den!
 
Var lite kul att kunna gå tillbaka och kolla sin "historia" under alla år man funnits på FB. Där låg det gamla ex och skrotade, massa roliga inlägg från folk man inte pratat med på länge och händelser man glömt bort.
 
Man får tydligen en tid på sig innan tidslinjen blir offentlig så att man ska hinna rensa i sin historik så att andra (antagligen ens nya partner) inte kan se vad man sysslat med och vem man har sysslat med...
 
Jag förstår mig inte på sånt där, jag förstår verkligen mig inte på folk som inte accepterar att ens kille/tjej haft ett annat liv innan de blev tillsammans med sin nya partner. Att gå runt och vara svartsjuk för att ens tjej/kille haft någon annan innan är ju sjukt. Det är väl brutalt normalt att man levt ett liv innan?
 
Nej min tidslinje får vara som den är, man kan inte ändra på sin historia. Jag skulle rekommendera alla, speciellt svartsjuka stackare att leva i nuet istället för att störa er på era nyas föredetta flick och pojkvänner :)
 
Make peace with your past so it won´t screw up the present...
 
Nu ska jag iväg och jobba lite.
 
Heeejrå
 
 
 
 
 
 
 

Smells like teen spirit

 
 
Jag älskar allt som luktar gott, jag mår bra och blir lycklig av saker som luktar gott. Blir glad när folk luktar gott och får ibland skärpa mig för att inte stå och sniffa på folk jag inte känner som råkar lukta gott. Min största inspirationskälla när det gäller att lukta gott är Tina, den kvinnan luktar så gott, henne kan jag iaf. stå och sniffa på utan att verka konstig haha..
 
Jag föredrar organiska produkter på min kropp så The Body Shop är en favorit butik att gå runt och lukta på saker. Men älskar även Yves Rocher butiken. De har maaassor av lukta gott grejer, deras duschkrämer är underbara och ett stort plus att de är parabenfria.
 
Köpte en underbar vaniljlotion och en liten parfym med vanilj från YR häromdagen och när jag fyllde så fick jag av min kära syster ett nytt Body Butter och en Body Mist från Body Shop.
 
Sprayade Body Misten med Pink Grapefruit efter jag hade smort in mig med vaniljlotionen och det luktade helt galet gott!! Så våga kombinera era dofter så kan man skapa en alldeles egen personlig doft :)
 
Fick ju även en ny Victoria´s Secret lotion av Cissi och den luktar så gott att jag nästan dör. Råkar ni hamna i en VS butik så måste ni köpa deras dofter!! De är något utöver det vanliga!
 
 
 
Ett litet tips på en helt fantastisk ögon makeup remover är denna från Yves Rocher. Tar bort min vattenfasta mascara på ett litet kick. För friska ögonfransar så ska man vara noga med vad man tvättar bort mascaran med, man ska inte behöva gno och skrubba bort den, då riskerar du att förstöra dina fransar. Kan verkligen rekommendera denna!!
 
 
 
 

Helgen

 
 
Go kväll!!
 
Dagarna går så fort och när man kommer hem från jobbet och varit borta i nästan 11.1/2 timma så är inte blogglusten så stor då däckar man hellre i soffan en stund.
 
Älskade syster med familj har varit hemma i helgen, vi har firat våra födelsedagar. Har varit super mysigt, synd bara att tiden går så fort :(
 
Blev även erbjuden att jobba på en nattklubb i Linköping, skulle jobbat i en champagnebar och det verkar ju vara det ultimata jobbet för mig :) Men det krockade med firandet i helgen, förhoppningsvis kan vi ordna ett litet möte i veckan och kanske planera in lite jobb. Det vore sjukt skoj om jag kunde hoppa in ibland och kränga lite skumpa :) Vi får hoppas att det går att tajma ihop!
 
Nej nu ska jag mysa lite med Jensan, fick precis en sinnessjukt skön ryggmassage, så nu känner jag mig som en ny människa.
 
Sov sött sötnosar!!
 
 
 
 
Älskade mamma bakade en otroligt god tårta, hann inte ta kort förrän typ halva var slut haha
 
 
 

Min födelsedag

 
 
Igår var det alltså min 28:nde födelsedag.
 
Hade en bra dag. Fick delicatobollar och en stor latte till frukost av bästa Sofie, sen fick jag rosa fin champagne av chefen i Linköping och av östgötatrafiken fick jag ett inställt tåg hem...haha. Och idag fick jag ytterligare en flaska bubbel av chefen i Tranås så nu ska det drickas :) Tack för alla sms, brev, kort och framför allt världens finaste teckning från lille Elliot
 
 
Sen när jag kom hem blev jag firad av mina kära föräldrar och trots att jag sa att jag inte ville ha några presenter så fick jag det iaf. <3
 
Av Jens fick jag (trots att jag sagt bestämt att han INTE skulle köpa något) ett nytt Carolina Gynning glas. Älskar dem, så vackra och sen har varje glas ett litet fantastiskt budskap.
 
Love is joy
 
"Kärlek är lycka övertyga aldrig dig själv om att lidande är en del av det"
 
 
 
 
 
 
 
 

Michael Kors

 
 
Måste visa en favoritklocka.
 
Michael Kors har lyckats få fram en riktig läckerbit i roséguld!
 
Älskar den blå tavlan!
 
Love love love...
 
 
 

Victoria´s Secret

 
Nu har jag målat naglarna, gjort en hårinpackning, skrubbat och smort in kroppen, färgat fransar och bryn så JA nu är jag redo att gå tillbaka till jobbet. Nu är sunkdagarna slut!
 
Mitt i allt så ringer det på dörren och utanför stod Cissi! Blev super förvånad och super glad, där stod jag och såg ut som ett mysmongo, nyduchad och ofixad! Hon ville hoppa förbi och säga grattis innan de åkte tillbaka hem till Stockholm. Hon hade med sig en present till mig och jag blev sååå glad!!!!
 
En rosa fin påse och innehållet var från Victoria´s Secret! Varför VARFÖR finns inte VS i Sverige??
 
Tack tack tack snälla Cissi!!!
 
 
 
Naglarna fick bli svarta och glittriga dagen till ära
 
 
 
 
 

Sista dagen

 
Sista dagen på semestern.
 
 
 
 

Ny scrunch butt bikini!!!!

 
Fick en lite tidig födelsedagspresent av Maggan.
 
En jättefin bikini! Rosa med spets och sen har den en så kallad scrunch butt, en slags rynkad sömm som går i mitten på underdelen och som ska ge stjärten ett litet lyft. (Men det krävs en rejäl sömm för att lyfta min lilla ledsna bakdel haha)
 
Tack snälla stumpan!!
 
 
 
 
 

Rosé!!

 
 
Var längesen jag hade klocktips och ska motvilligt erkänna att jag knappt haft klocka på armen under semestern haha.
 
Men eftersom hösten närmar sig med stormsteg så slår även modet om lika fort. På sommaren föredrar jag stål/silverfärger och på höst/vinter så frossar jag gärna i Rosé och guldiga färger
 
Rosé är en mjuk, varm färg som passar i stort sett alla hudtoner och jag har märkt att färgen blir mer och mer populär vilket är jättekul.
 
Våga bära Rosé!!
 
 
 
 
 
 

Jenna Jameson 4-ever

 
 
God morgon! Har iof varit vaken ett tag. Sitter och sippar på lite kaffe.
 
Låg och drog mig ett tag innan jag gick upp, låg och tittade på Jens när han sov, finaste Jens.
 
Vet inte riktigt vad denna dagen kommer bjuda på, inget solsken iaf. Ska ta och färga mina ögonbryn och fransar iaf, det får bli mitt projekt idag.
 
Btw så följer jag Jenna Jameson på Instagram. Så jäkla snygg och perfekt att man dör lite varje gång man ser henne, hon är så mycket snyggare nu när hon tagit ut de där jätte implantaten tycker jag.
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna lånade jag från Google
 
 

California girls

 
 
Det är cruising här i lilla Tranås ikväll. Stan har invaderats av hundratals gamla amerikanare. Jag gillar gamla stora vräkiga bilar.
 
Jens pappa har varit här idag och han är stolt ägare till riktig pärla från 60 talet. Vi var uppe på stan och käkade och kollade på folk, mycket trevligt.
 
(Hade ett roligt samtal med min fina vän Madde förut. Hahaha blir full i skratt bara jag tänker på det.)
 
Dagens Insta.bilder
 
 
 
Tänk att få bo på i ett litet strandhus i L.A, köra runt i en gammal picup och jobba i en surfshop, gå runt hela dagarna i bikini och shorts. DET är nog min dröm det...
 
 
U S and A
 
 
Satt och glodde på alla bilar från balkongen och njuter än så länge av motorljuden men kommer antagligen tycka annorlunda när det är sovdax. Nu ska vi dra på en film och krypa under en filt.
 
Sleep tight
 
 
 
 
 
 
 

Kamerakåt

 
 
Vi softar Jens och jag.
 
 
 
 
 
Alltså det här med att ständigt ta kort på sig själv och lägga ut på nätet...vad handlar det om egentligen? Är det någon form av störning? Är det en folksjukdom? Jag undrar faktiskt på riktigt, eller lider vi alla av ett sådant bekräftelsebehov tro? Är det någon som har svar?
 
Kamerakåta är vi allihopa

Fredag

 
 
Fredag och fortsatt skitväder, fast det regnar ju inte så det kan man ju vara glad för.
 
Min semester närmar sig sitt slut. Den har varit extremt lugn och precis vad jag behövde.
 
Börjar jobba på tisdag och dagen till ära är det även min födelsedag då. Damp ner en liten gåva från The Body Shop i brevlådan, sånt gillar man :)
 
Annars så kommer det nog bli en lugn fredag, ska hämta hem min nymålade tv-bänk ( som förövrigt pappa målade färdig haha) sen måste jag en sväng på stan.
 
 
 

Resultat av riccinoljan

 
 
Jag har nu kört en kur med riccinolja i håret i ca en månad. Riccinoljan ska enligt vissa få håret att växa ca 5 cm i månaden, resultatet varrierar ju så klart från person till person och för vissa funkar det säkert och för vissa inte alls.
 
Jag känner ingen extrem skillnad på längden, men håret har fått en fantastisk kvalité. Blivit mjukare och känns inte torrt och livlöst längre. Min frisör sa att hon såg en tydlig skillnad och tyckte att jag skulle fortsätta :)
 
Jag kommer definitivt fortsätta med oljan i håret och tänker ge det mer tid än en månad, har jag fått ett sånt här bra resultat efter så här kort tid så borde det bara bli bättre och bättre.
 
Nu är det lite svårt att se på före och efter på bilderna. Jag ser en tydlig skillnad på längden när jag har det framåt men inte så mycket när jag har det bakåt, men kvalitén på håret kan ju vem som helst se skillnad på. Inte alls lika frizzigt och livlöst längre
 
(Jag såg ut som en retard på bilderna därav stjärnorna..)
 
Står ju inte exakt på samma sätt på bilderna och på efterbilden framifrån så gömmer sig håret lite på höger sida
 
 
 
Kan även tipsa om att ha riccinoljan i ansiktet, jag har rätt känslig hud i ansiktet och använder mig av väldigt snälla prdukter, oljan passade mig väldigt bra och perfekt att kladda på i ansiktet innan läggdax!
 
En annan superprodukt jag anväder är en inpackning från LANZA, helt underbar!!
 
 
 
 

Torsdag

 
 
Gårdagskvällen var superduper trevlig! Vi startade här hemma, Erica, Malin och Bea. Drack lite vin och fnittrade.
 
Erica och jag var de enda som lyckades ta oss ut. Det var ganska blandat med folk så vi slapp känna oss äldst (tack och lov) Det är lite charmigt att gå ut i Tranås det måste man säga,tiden har lixom stått still och man ser fortfarande samma människor ute och de beter sig på exakt på samma sätt som de alltid gjort. Både jag och Erica har ju jobbat där, hon i entrén och jag bakom Black Jack bordet så man har ju massa minnen och en gång i tiden kändes det stället som ett andra hem.
 
Vi höll inte till på dansgolvet så mycket, tänk om man hade ramlat och brutit höften lixom så vi lämnade över till ungdomarna istället, vi hamnade i ett hörn på verandan där vi satt och pratade medan regnet öste ner.
 
En mycket trevlig kväll och vi borde gå ut oftare, vi SKA gå ut oftare!!
 
 
 
 
 
 
När jag kom hem i natt var det lönlöst att somna och klockan ringde redan vid kvart i 7 då jag hade en frisörtid hos bästa Josephine på Hår & Sånt så nu är skabbiga utväxten long gone!!
 
Tröttmössan lixom
 
 
 
 

Onsdag

 
 
Goood morgon!
 
Gråtrist dag och det känns tragiskt nog som höst redan.
 
Ska ta och fixa iordning lite här hemma och sen fundera vad fasen jag ska ha på mig ikväll...
 
Ilandsproblemen bara väller in...
 
 
 
 

Suuuuper!

 
 
Det där med instagram har nog blivit mitt nya beroende.
 
Gårdagen var sjukt regning men på kvällen ryckte jag upp mig och mötte upp John och Magdalena. Vi gick till Ziesta, en liten italiensk resturang i Tranås supermysig med rödrutiga dukar och stearinljus. Åt en supergod pasta och allt var supertrevligt, suuuuuper!!
 
Idag på morgonen mötte jag upp Erica som jag inte träffat på länge, alldeles för längesen! Mycket trevligt och vi bestämde att vi skulle ta oss en uttgång imorn, så vi ska ge Tranås uteliv en chans :)
 
Pics från instagram
 
 
 
 
 
 
 
 

Instagram

 
Nu har jag gett mig in i det här med instagram...
 
Jag älskar ju att ta bilder men ibland är det rätt krångligt att lägga upp dem på bloggen då mobilappen fortfarande inte funkar
 
Så vill ni följa mig så heter jag minielinn
 
( mini är Tinas smeknamn på mig :) )

"Målarproffset"

 
 
God afton kära vänner!
 
Idag har jag varit lite aktiv faktiskt och inte bara suttit och deppat över vädret. Inser att jag inte kommer få så mycket sol på min semester så jag ger fan upp...
 
Igår var vi iaf på IKEA och köpte ett nytt vardagsrumsbord. Har fått för mig att jag vill ha vitt i vardagsrummet och får jag väl för mig något så måste det hända NU helst igår skulle det hänt...
 
MEN så är våran tv-bänk träfärgad så för första gången i hela mitt liv så skulle jag måla en möbel. Astaggad var jag! Trodde det skulle gå på en kvart...det gör det ju inte, kommer antagligen ta några dagar innan allt är färdigt, går ju inte bara måla EN gång lixom...och jag som har så bra tålamod...
 
Var uppe hos mina föräldrar i deras uterum och målade, trodde jag var säker från regnet där men det regnade så j*vla mycket att det började regna in...det regnade över min nymålade tv-bänk som blev blöt och färgen lixom flöt iväg hahaha. Bea som var med fick hålla en kanna över och fånga de värsta dropparna och jag stod med tidningspapper och försökte skydda mitt verk...Gud är lixom inte riktigt på min sida.
 
Gav tillslut upp och ska måla mer imorn. Hade färg överallt, troligtvis mer på mig själv än på bänken.
 
 
Snygga målarskor va, väldigt luftiga :)
 
 
 
 

Solsken!!

 
Dagen bjöd till min lycka på lite solsken!!!
 
Kvällen spenderades på Maggans soliga trapp. En mycket trevlig kväll med systrarna Olsson <3
 
 
 
 
Kissarna var också med så klart.
 
 
 
 

Mysdag!!

 
 
Haft en mysig dag på stan med Maggan i lilla Tranås.
 
Vi gick runt och kikade i butikerna sen satte vi oss och fikade lite, Jens kom också förbi.
 
Maggan ville inte vara med på bild men eftersom jag hatar att blogga utan bilder så fick jag offra mig, tom. Jens offrade sig! Än är inte undrens tid förbi :)
 
 
 
 
 
 
 

Torsdag

 
Var en mycket trevlig kväll igår. Många skratt och att komma ut lite var precis vad jag behövde. Bea ser inte ut som en 30 åring iaf. hon skulle lätt kunna vara 18 :)
 
Vi var ute och åt lite och timmarna flög förbi, de andra tjejerna skulle gå ut men jag kände inte riktigt för det så jag traskade hem.
 
När jag väl kom hem så ångrade jag mig att jag inte följt med ut :( Vilken tråkmåns jag är! Där stod jag en onsdagskväll i tvättstugan när jag kunde hängt på ut. Åååh sån torris man blivit...
 
Annars så firade jag och Jens tvåårig förlovningsdag igår. Oj vad tiden går fort! Eller fira ska vi väl göra lite ikväll eftersom jag var borta igår.
 
Nej nu ska jag styra lite här och sen möta upp Maggan, vi har typ inte setts på en månad...galet!
 
 
 
 
 
 
 

Men vilket skit dååååå!!!

 
Det är ju skitkallt ute...höll på att frysa ihjäl. Vad fan är det för fel på sommaren??
 
Har suttit halva dagen med att försöka hitta en skapligt billig resa ner till mina kära i Malmö men det är helt sjukt vad dyrt det är :( Blev helt deppig och gick och la mig. Drog täcket över huvudet och låg och blängde.
 
Ikväll ska vi ut och fira Bea som fyllde 30 år igår!! Ska bli trevligt! Men hänger bara med ut och äter lite, har verkligen ingen lust med att gå ut efteråt. 18 års gräns och en miljard människor som trängs och som bara önskar schlagerlåtar står jag inte riktigt ut med idag känner jag.
 
Åååh vart tog det där braiga humöret vägen som jag vaknade med?? Det tog SJ och slängde i papperskorgen...suck...
 
 
 

Go morgon solstrålar!!

 
 
Ny bikini och ny hatt och så skiner solen!! Härligt!!!