elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

Den där vackra hösten

Tog en promenad i det fina vädret, när jag kommit en bit kände jag mig helt slut.. Fick ont i kroppen och kände mig allmänt överkörd. Dum som jag är så tog jag mig runt hela rundan dock slog tanken mig att ringa Jens så han kunde hämta mig med bilen haha... Fick bokstavligen släpa mig hem och fick stanna flera gånger. Ååååh jag har inte tid att bli sjuk!!!!! Nu sitter jag helt död i soffan och det bara spränger i kroppen...usch.. Men jag knäppte iaf en bild på den vackra hösten, så lite värt var det ju att släpa sig runt :)

Klädfri månad

 
 
Igår efter jobbet blev jag bjuden på fika av min fina vän Helena. Innan vi fikade hann vi med en snabb shoppingrunda... Tur att vi inte springer på stan oftare ihop kan jag säga då skulle vi aldrig ha några pengar över alls haha...
 
Var iaf otroligt mysigt att bara sitta och prata om allt mellan himmel och jord, man känner varandra utan och innan. Om två veckor planeras det en liten reunion med gamla vänner och det kommer bli så sjukt kul att jag blir helt fnissig bara jag tänker på det.
 
På tal om det där med shopping så har jag lovat mig själv att inte köpa några kläder under hela oktober...en klädfri månad alltså. Tror ni jag kommer klara det? Har ni några tips på hur jag ska ta mig igenom det? (Fy fan vilket äckligt ilandsproblem det är)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

God morgon slöisar jag är redan på jobbet :)

Matkoma

Vi har bjudit mina kära föräldrar på trerätters ikväll. Jag gjorde en chokladmousse till efterrätt och nu har vi alla matkoma och halvsover i soffan framför Skavlan! Bra fredag <3

id bare minerals

 
 
Jag har under flera år använt mig av mineralfoundation, det allra första jag provade var id Bare Minerals och höll mig till det i flera år. Sedan har jag använt mig av Clinique också i mineralform, jag gillar Cliniques produkter för att de passar känslig hy, tyvärr så är deras mineralfoundations inte så bra färgmässigt (iaf inte för mig) de kommer inte i så många färgkombinationer och har inslag av rosa toner. Så har helt enkelt fått blanda den med en id foundation (Medium Tan) för att få rätt färg. Det har fungerat nu under sommaren när man varit lite solbränd.
 
Nu börjar jag bli blekare så jag tänkte att jag skulle återgå till id på heltid.
 
Färgen Medium Beige orginal har jag använt mig av förut och trivts med, det var bara det att den var slut så jag valde Medium Beige Matt och trodde att de skulle vara samma färg...det var det INTE. den funkade inte alls färgmässigt och var för mörk...suck...och dyrt då det innebar att jag var tvungen att köpa EN TILL. Valet föll på färgen Light orginal och är åter tillbaka på blandningsstadiet.
 
Men fick en helt perfekt färg av Medium Beige Matt och Light original så i slutändan blev det skitbra men skitdyrt haha. Men nu har jag smink så jag klarar mig ett bra tag framöver
 
Så vad jag vill ha sagt med detta för er meningslösa sminkinlägg är att BLANDA. Det är otroligt svårt att hitta rätt färg med en enda foundation och var inte rädd för att fråga om prover i butiken det har de oftast, så du kan gå hem och prova i lugn och ro. Sen BE om hjälp de ska kunna tala om för dig hur färgerna fungerar och ser ut i ansiktet om de har rosa pigment eller röda osv osv...
 
 
Fick även ett lipgloss och en superfin grön ögonskugga från id på köpet, älskar gröna skuggor så det var perfekt!!
 
 
Fick även med mig ett test på id:s primer. Jag blir lätt glansig och en primer gör att du blir mindre blank och även att porerna blir mindre framträdnade. Den var helt sjukt bra och fick sminket att sitta perfekt hela dagen, kommer definitivt att införskaffa den (trots att det svider lite i plånkan)!!
 
 
 
 
 

Kenneth Cole New York

 
Igår hade jag det stora nöjet att få kika på ett( för mig) nytt klockmärke.
 
Kenneth Cole är från början en Amerikansk kläddesigner men som nu även designar otroligt fina klockor.
 
Klockorna går inte att få tag på i butik i Sverige ÄN, men inom en snar framtid så kommer vi i butiken i Linköping att ha äran att sälja dessa underbaringar.
 
Designmässigt är detta speciellt och lite annorlunda och helt enklet HELT RÄTT!
 
Fick se en liten del av kollektionen: tunna läckra klockor, länkar, läderband, keramiska inslag, glasade baksidor, klassiska, sportiga, feminina, glittriga, små, stora JA det fanns helt enkelt något för alla.
 
Jag håller er uppdaterade! Här har ni ett liiiiitet smakprov :)
 
 
 
 
 
 
 

Solig start på dagen

Nytt

Köpt nya lådor att ha under tvbänken. Fick släpa dom genom hela stan men det var det värt för det blev sååå fint!!!

Nya smycken på jobbet och jag fick ett nytt halsband :)

Kvällsmat

Är det grått ute får man glittra inne

Maskeradbilder

 
 
Igår var vi alltså på maskerad Maggan och jag. Vi började lite hemma hos henne och jag fick äntligen träffa hennes kille, det var verkligen på tiden :)!! Trevligt!
 
Sen var vi så illa tvungna att gå i regnet genom halva stan i våra små tomtedräkter, man kan säga att det var en hel del som vände sig om...antagligen trodde de väl att vi rymt från psyket eller nåt. Ett och ett annat: "Oj vad ni är tidigt ute" hörde vi också haha..
 
Festen var trevlig och Erica som var födelsedagsbarnet var utklädd till en riktigt läcker playboybunny och hennes kille var utklädd till ingen mindre än mr. Hugh Hefner. Jättefina var dom! Alla på festen hade klätt ut sig, kul att se folk som verkligen går in för det!! Så tråkigt med folk som inte vill klä ut sig haha..
 
När vi gick hem så blev vi stannade av en polisbil...ingen aning om varför de stannade oss så det blev en lite pinsam tystnad..Tillslut frågade jag om de också hade klätt ut sig och då skrattade alla och sen typ gasade de iväg haha..weird
 
Kvällen bjöd iaf på en massa skratt och var så kul att bara ha en helkväll med Maggan <3
 
Nej nu tar vi lite bilder istället...
 
 
Hos Maggan:
 
Toakort:
 
 
 
 
Fina Malin och så födelsedagsbarnet i mitten
 
 
Ser ni självproträttet jag ritade på oss längs ner i hörnet?
 
 
Paketöppning
 
 
 
 
Nej nu blir det soffan resten av kvällen. Tant orkar inte med det här med att ränna ute på nätterna...
 
 

God morgon

Maskerad

 
Heeeej
 
Är faktiskt ledig idag. Har inte riktigt startat dagen än, så grått och trist ute.
 
Ikväll vankas det maskerad. Min vän Erica och hennes kille fyller år och de har bjudit in till maskerad. Hur kul som helst!! Älskar att klä ut mig. Tar med mig Maggan och vi har blivit sponsrade med varsin dräkt :) Det tackar vi så mycket för, så snällt! Vi ska se ungefär likadana ut...Ska se till att få lite bilder på oss haha...
 
Nu ska jag ta och försöka ta och rycka upp mig.
 
 
 
Tony K har fotat Sofi W har sminkat/Stylat och jag har stått för lite redigering
 
 

Macadamia Natural Oil

 
 
Jag gillar att prova nya produkter, det är väl lite min hobby kan man säga. Strävar alltid efter att hitta bra grejer, har en del produkter som är basic och som jag aldrig byter men gillar att varriera mig att leta nya "WOWprodukter"
 
Har provat otroligt mycket hårprodukter och har de senaste åren hållt mig till LANZA och The Body Shop och kan fortfarande varmt rekommendera dom.
 
Riccinoljan som jag skrivit om tidigare använder jag fortfarande och kommer fortsätta med. Den är en del av min vardag och har blivit en produkt som jag aldrig kommer att byta. Använder den både i håret och i ansiktet.
 
MEN nu har jag iaf provat något nytt som jag måste dela med mig av! Har hört talas om produkterna länge och hört så mycket gott om dem att jag kände att även jag måste prova! Det var en ren och skär WOW upplevelse, håret blev så lent och glansigt, frissigheten försvann plus att produkterna gör att håret doftar helt underbart!!
 
Jag beställde ett Travelkit från eleven.se. Travelkit är ett minipaket så att man kan prova produkterna innan man lägger lite mer pengar på större flaskor. Tycker att det är grymt bra när man kan köpa mindre förpackningar och testa sig fram, sånt uppskattar jag som konsument.
 

Macadamia Natural Oil Travel Kit

"Detta kit innehåller 5 prova-på produkter från Macadamia Natural Oil. Dessa makalösa produkter från Macadamia Natural Oil innehåller två av världens mest näringsrika, dyrbara naturliga oljor, Macadamia Nut Oil och Argan Seed Oil. Dessa ger håret den ultimata skönhetsbehandlingen vid varje tillfälle och låter håret bibehålla sin hälsosamma glans. Håret får nytt liv och en intensiv "närings-boost"."

 

Innehåller ett shampo, ett balsam, ett prov på inpackning, ett leave in balsam och en oljespray som ger glans/skydd/reder ut och lämnar håret otroligt lent och fint. En bredtandad kam följer också med

Sen är Macadamia Natural Oil inte testat på djur, det är väldigt viktigt för mig!

Kan verkligen rekommendera att beställa från eleven.se som hade en otroligt snabb leverans!

 

 
 

Onsdagsnöje

 
 
Jo men det har varit en bra dag idag. Hoppas ni också haft en fin dag!
 
Nu inväntar vi Dallas. Onsdagsnöjet!!
 
 
 
 
 

"Fyndat"

 
 
Jag blir så trött på mig själv...skulle bara gå ut en liten sväng på lunchen igår, skulle inte handla NÅGOT!!!
 
Kom iallafall tillbaka med två tröjor. Den gråa var ett fynd 99:-  är i ull och akryl så den var i himlans fin kvalté och kommer hålla mig varm när vintern slår till. Jag gillar att fynda kvalité då känns det extra bra, och vad får man egentligen för 99:- idag?? Ingenting!! Så den där tjänade jag på att köpa (ursäkterna för att shoppa är många...ni vet säkert vad jag menar...)
 
 
Sen hittade jag en helt fantastiskt fin tröja som jag blev så där lite kär i (inte på rea dock..) Benvit med sydda guldtrådar i. Så himla fin! Den fanns i lite guldbrun färg också men tjejen i butiken sa att den benvita var mer min färg, jag älskar trevliga tjejer som jobbar i butik då handlar jag lite för att de är just trevliga haha...
 
 
 
 

Nytt från GANT

 
Höst innebär massa nya fina nyheter på klockfronten och man blir lite som ett barn på julafton när man får hem alla läckerbitar till butikerna!
 
GANT är alltid vassa på design och detta är en del av vad som kommer att finnas i butik inom kort!
 
Cameron är en riktig stilfull klocka, snygg kronograf och kommer att finnas med svart och vit tavla samt svart eller brunt läderarmband. Stål kostar 2290:- och min personliga favorit i Rosé 2590:-
 
 
 
 
Även populära Bradley kommer med en nya modeller, gummiband i olika färger och storlekar
 


 
Här nedan har vi superfina Modena. Stållänk, ljus pärlemor eller mörk tavla och läckra diamantformade stenar, priset ligger på 1990:-
 
 
 
Sen har vi den kanske mest sålda GANT klockan som är Park Hill och som hittills bara funnits med läderband men som nu även kommer att finnas med länk! Kommer bli en storsäljare!
 
 
 
 
 
 

Förändring

 
 
Jag är för tillfället lite trött på mitt hår, egentligen är det inge fel på färgen den är jättefin men jag är sugen på en förändring. Jag har haft alla möjliga färger men har mestadels varit blond. Var helmörk för två år sen och trivdes riktigt bra MEN jag är blond, så blond ska jag vara men funderar på att färga mitt underhår mörkt och bleka överhåret i en kallare ton. Älskar konstraster och vore det inte för att jag är 28 år så skulle jag ha helblekt överhår och svart underhår men det känns lite som om den tiden är förbi...
 
Jag vill nog återgå till det här. (Och Oj titta nu fick ni se lite hud också det hör ju inte längre till vanligheterna...)
 

 
Eller något sånt här:
 

 
Eller sähär fast mörkare under och inte mörk i luggen...
 
 
 
Hmmm veligt...Har ni några åsikter eller kanske lite bra bilder på liknande hårfärger får ni gärna länka mig dit!
 
Helst skulle jag vilja se ut så här om man fick heeela utseendet. Mmmm Megan Fox!!!
 

 
 
 
 
 
 
 

Victoria´s Secret

 
Just det...
 
Blev ju taggad på en bild på FB härom dagen. Mina älskade skånska vänner som gör L.A.
 
Tror nog att det kan ligga lite beställningsvaror till mig i de där kassarna :)
 
<3 saknar dom ooootroligt mycket!!
 
 
 

Rastlös och ombytlig

 
 
Det har varit fullt upp i några dagar. Syrran och lille Elliot har varit hemma så jag har velat spendera min tid med dom så klart! Sen har jag jobbat och tiden har inte räckt till plus att Jens snor mitt internet och att det fortfarande inte går att blogga med mobilen för Blogg.se har inte behagat att lösa det än... Titta vad många ursäkter jag hade! Instagram har blivit min mobilblogg...
 
Vi har haft det jättemysigt och nu när de åkt hem känns det så tomt :( och framför allt väldigt tyst, ingen som sjunger små glada sånger på morgonen, usch att de inte bor närmare det gör lite ont i mosters hjärta.
 
 
Har känt mig lite allmänt off på livet ett tag, känner mig så trött och tråkig och trots att det ramlat massa kul saker i mitt knä, (lite för mycket för att jag ska klura ut hur jag ska hantera det) så känns det som om det aldrig händer något. Vädret passar mig utmärkt idag iaf. känner mig lika grå och trist som vädret utanför fönstret...
 
Annars så är det rätt skönt med höst, den där solstressen man har på sommaren existerar inte längre. Man är nöjd med att bara sitta uppkrupen i soffan med massa tända ljus och för att inte tala om alla snygga kläder det finns i butikerna nu!
 
Har blivit liiiite shopping trots att plånboken egentligen inte tillåtit det...men men så blir det ibland!
 
Hittade en helt utsökt liten blekrosa skjorta på Bik Bok (och på rea dessutom!!!). Det är Whitney Port som har designat den. Superfin verkligen och satt som ett smäck förutom över pattarna...kanske går att lägga ut den lite haha
 
 
 
Sen en gosig tröja som jag kan krypa in i.
 
 
 Min klädstil är egentligen ganska spretig och jag klär mig i väldigt olika stilar. Jag tröttnar oftast och skulle aldrig bara kunna köra en stil rakt igenom, jag klär mig efter humör och jag skulle aldrig klä mig obekvämt bara för att det är snyggt. Kan bli lite avundsjuk på de som har hittat sin stil och kör den rakt igenom, jag är alldeles för rastlös och ombytlig ;)
 
 
 
 
 
 
 

Ät lila!!!

 
 
Jag kan inte få nog av ljuslyktor, jag älskar att tända ljus det är så lugnande på något sätt.
 
Köpte en likadan mindre lykta som den stora jag köpte härom veckan (fick en fråga på vart jag köpt den och besvarade den men om du inte såg svaret så köpte jag den iaf på ÖoB :) den stora kostar 149:- och den lilla 59:-)
 
 
Sen fick två lila ljuslyktor följa med hem också, fanns egentligen bara en kvar men tjejen i kassan gav mig en av sina som hon tänkt köpa hem, så himlans gulligt!! Blev så glad!
 
 
Man ska tydligen ha mycket lila hemma, just färgen lila ska få en att bli väldigt harmonisk och göra att man känner sig väl till mods. Man ska även äta mycket lila, typ lila grönsaker osv. tydligen massa nyttiga ämnen som får en att må bra. (Det var mitt favvo program "The Doctors" som sa det och då måste det vara sant!!
 
Jaja...nu säger vi go natt tror jag!
 
 
 
 
 

Scrub me baby...

 
 
Jag har ju en viss thing för saker som luktar gott det har ni nog anat vid detta laget OCH att jag älskar The Body Shop har ni nog också fattat.
 
Nytt hos mig är iallafall denna helt underbara body scruben SWEET LEMON.
 
"Få en hud med fräsch lyster med den här skönt milda skrubben som bland annat innehåller fuktighetsbevarande citronkärnolja och citronskal. Community Fair Trade-producerad ekologisk sojaolja innehåller höga halter av essentiella fettsyror som är fuktighetsbevarande för huden och hjälper till att göra den mjuk och smidig"
 

 
 
Ett till tips (som jag iof skrivit om i min förra blogg MEN om någon missat) är att scrubba sig med kaffesump, låter kanske inte så mysigt men det är så otroligt skönt och efteråt blir man så otroligt len. Det känns verkligen som huden får sig en ordentlig koffeinkick. Man blir som sagt silkeslen och huden får en jättefin lyster, plus att det ska vara väldigt effektivt mot celluliter. Ni MÅSTE testa om ni inte redan gjort det!
 
 
 
 
 
 
 

Tisdag

 
 
Jag ska straxt ta och hoppa i säng är dödstrött och har huvudvärk, meeen så måste man ju bara "data" lite innan läggdax.
 
Pratade med min alldeles underbara Jossan förut. Jag är så tacksam för mina fina vänner och Jossan är en sån där man önskar att alla hade i sitt liv, jag skulle vilja ha henne i en liten ask i fickan så jag hade henne nära mest hela tiden! Om jag fick välja en person att klona så skulle det bli hon, för om det fanns flera Josefin så skulle världen definitivt vara en bättre plats!
 
Fina Josefin! Josefinfinfin JossejossejosseFIN <3
 
Köpte en helt underbar Body Scrub förut, visar imorn...antar att ni knappt kan bärga er... :)
 
Puss o go natt!!
 
 
 
* Här skulle det ha varit en bild på mig men insåg att jag såg ut som en retard så nej det blev en tråkig text istället...*

Söndag

 
 
Heeej!
 
Det var några dagar sedan!!
 
Jag har har massa saker att tänka på...i positiv mening. Det KAN bli en väldigt fullspäckad höst men det kommer bli lite klurigt att få det att funka och jag undrar om jag egentligen klarar av det. Vi får vänta och se helt enkelt :)
 
Litte yrt inlägg men det är lite så hela jag är just nu...YR.
 
Annars har dagarna varit nästan precis som vanligt. Igår träffade jag Maggan och Jonna, världens finaste tjejer.
 
Nu står Jens och hetsar att det är mat: "Elin nu äter vi medans det är varmt!!" hahaha
 
Vi hörs sen!
 
 
 
 

Onsdag

 
Go morron!
 
Jobbar eftermiddag idag så tar det rätt lugnt. Så jäkla trött...fast det tycker jag att alla verkar vara.
 
Igår var en sån där lång dag. Redan när klockan ringde på morgonen längtade jag hem och tillbaka till sängen, kul att känna så när man inte ens klivit ur sängen haha.
 
Nää nu är det nog dax att rycka upp sig och starta dagen
 
 
 
 
 

Mitt nya hälsosamma liv...

 
Det är ju rätt skönt med höst egentligen. Alla vackra färger och alla snygga höstkläder. Gillar lugnet som hösten för med sig.
 
Hoppas hoppas hoppas på en solig höst!!
 
I eftermiddags var mina kära föräldrar här på fika och jag gjorde en kladdkaka med chokladkräm. Kladdkakan fick betyget "Godaste vi någonsin ätit" :) Själv smakade jag inte så mycket hade lixom ätit mig mätt på smeten...Så var det ju det där med det nya hälsosamma livet...hmmm börjar imorn...kanske...eller nästa vecka...
 
 
 

Söndag

 
 
Har precis avslutat ett långt samtal med mina skånska älskade vänner Tony och Sofi. De flyger till L.A imorgon och jag är så avis så jag nästan vill gråta. De kommer få det så underbart!! En underbar plats att spendera tid på! Om jag inte varit så himla hemmakär så hade jag flyttat dit för längesen, önskar att jag kunde packa ner mina närmaste och bara dra. Hade inte tvekat en sekund...
 
Jag har för övrigt haft en väldigt lugn dag. Köpte mig en stor hög ljuslykta som jag blev lite kär i och 149:- var ju rena fyndet. Rätt otroligt att jag tycker att det är kul med inredning och finner tillfredställdhet när jag köper saker till hemmet och inte till min kropp, jag antar att jag blivit vuxen ;)
 
Nu fixar kocken hemmagjord pizza, mmmmm säger magen!!!
 
 
 
 

Go morgon

 
Hoppas ni sovit gott
 
Jag somnade som vanligt i soffan igår, tror klockan var typ 22.00 sen vaknade jag skitpigg två timmar senare. En liten powenap på kvällskvisten.
 
Var ute på en joggingtur igår. Tänkte börja ett nytt liv (undra hur många gånger om året man gör det...) Måste skaffa ett gymkort också frågan är bara på vilket gym..
 
Det är nog dax att börja ta hand om sin kropp lite, man är lixom inte 20 längre och det har börjat märkas...Nej nu får det bli slut på allt skit man stoppar i sig och börja röra mer på sig!
 
Nej om man skulle ta ett zumbapass kanske, chocka kroppen med lite träning två dagar i rad!
 
 
 

Nya underkläder från Toplady.se

 
 
Fick ett fantastiskt tips från Maggan om en grym sida som säljer underkläder.
 
Jag älskar vackra underkläder, har en hel låda hemma som jag samlar mina finaste i. Så nu blev det två bodys till samlingen. Kommer beställa massa mer!!
 
Snabb leverans, fin kvalité och superbilligt! Mycket bättre än så här blir det inte!!! Så in och kolla in alla fina underkläder m.m www.toplady.se
 
Fram:
 
 
Bak:
 
 
 
En liten sneak peak...
 
 
Om killar bryr sig om vad tjejer har för underkläder? Av egen erfarenhet inte ett skit haha...I Jens svar när jag frågade vad han tyckte om dessa: "Ja jättefina men jag fattar inte, vad ska du ha dom till??"
Så han delar tyvärr inte mitt intresse för fina små bodys i spets, han tycker bara att de är i vägen..
 
Jaja alla är vi olika ;)