elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

Fredagskväll



Go kväll kompisar.

Pizza och kebab stavas fredagskvällen och så lite idol på det.

Efter jobbet imorn ska jag leka med Sarah. Det var längesen vill jag lova.

Neej jag ger upp det kommer inte fram något mer kul idag. Sorry... Jag ska lägga mig bredvid J istället och samla lite energi.

Pusss

Fredag


Trött, tröttare nästintill medvetslös

Vad är det för fel på mig? Jag är 27 inte 87. Varför denna konstanta trötthet? Ingen ork till någonting. Jag vill bara sitta under en palm och dricka drinkar (men vem vill inte det)

Solen skiner och det är ju underbart om man hade ork att vara ute (herregud vilket ilandsproblem) Jens har förresten flyttat.
Till golfbanan då... Sen kommer han hem och har ont i ryggen. Stackarn. Han säger att jag luktar smultron, varje gång han trycker sitt ansikte mot mitt säger han "Mmmm smultron, jag blir sugen på vodka" (?) Men det är ju tur att jag luktar gott...Vore ju rätt trist att lukta illa.

Jisses vilket totalt meningslöst inlägg detta blev.

Var hos frisören förut Josephine på Hår & Sånt och fixade dit de slingor jag tappade. Jag älskar håret men börjar bli lite trött på det, det är lite bökigt med löshår även fast detta är det mest lättskötta jag haft. Jag ska ha det nån månad till sen är det dax för en förändring...Jag kommer antagligen få panik när jag tar ur det. Kommer ju kännas som om man inte har något hår kvar.

Nej undrar om det inte är dax för lite fika...

Hörs sen.

Britney Spears


Brittans nya. Jag älskar Britney. Hon är alltid fin tycker jag, vare sig hon har rakat hår eller inte.

Videon till criminal hade visst inte kommit ut så jag fick nöja mig med en lyrics version.

Finns ju tydligen de som gillar att hänga med kriminella har jag läst någonstans. Det kan vara det roligaste jag någonsin läst faktiskt :)


Sömnproblem och hundvalpar


Nej jag är inte pigg idag heller. Vaknade alldeles för tidigt och låg och surade bara för att jag inte kan sova. Känns som jag har hela saharaöknen i ögonen. När jag sover dåligt och oroligt så biter jag ihop jättehårt med käkarna, så när jag vaknade kunde jag knappt öppna munnen.

Så för att bli lite glad så sitter jag och tittar på hundvalpar. Jag vill ha en. Jag vill verkligen ha hund.

Men tills vidare får jag nöja mig med en kopp kaffe och nya Plaza kvinna




On the road



Har varit så trött idag. Kul det måste vara att läsa hur trött jag jämt är. Tror det är brist på solsken.

Dagens minus är en bruten nagel

Dagens plus är att det blev mc donalds till lunch

Dagens extraplus är att hemmafru Jens är världens bästa hemmafru.

Han vill aldrig vara med på bild. Det är synd för att han är väldigt fin min hemmafru. Men ett fejk leende bjussa han på :)







Frugan


Det blev ett spontan besök hos frugan idag :) Jens blev tvungen att åka på ett möte så jag passade på att åka med och hälsa på Maggan! Underbart! Mycket planer och jag är så glad att det äntligen går åt rätt håll!! Tänk om det kunde bli som back in the days!!!

Jag hade med mig fika (så klart) så det blev en mysig dag! Hon ville inte vara med på bild så jag fick ställa upp istället. Fick en riktig kyss av hennes katt, inte en sån kort puss utan han tryckte sin nos mot min mun en lååång stund. Jag har aldrig hånglat med en katt förut...



Jag har ju äntligen lyckats hitta de perfekta svarta jeansen, hittade dem i Sthlm. Rumpan ser lite ledsen ut men frugan sa att den såg bra ut så då litar jag på henne.








Tranås-Stockholm, Stockholm-Tranås


Då var jag hemma igen efter en otroligt trevlig helg i storstan. Tunnelbaneåkandet gick utmärkt (hörde mammas röst i huvudet hela tiden "Elin håll i väskan!") Men det gick som sagt bra förutom att det är ofräscht med tuben, stressigt, varmt och för att inte tala om TRÅNGT. Det finns ju roligare saker att göra än att ofrivilligt stå tryckt emot någon man inte känner och behöva lukta den i armhålan, jo jag hamnar alltid i folks armhålor.

Lördagen spenderades på stan. Strosa runt, shoppa lite och kolla på folk. Solen sken och det kändes mer som en vårdag. På kvällen var vi ute och käkade och sen slöt vi upp med Cissis kille Jonas och hans kompisar. Stiliga grabbar, fallskärmsjägare allihopa och de trevligaste man kan tänka sig. Många skratt och goda drinkar och jag lärde alla under full koncentration att göra en fiskbensfläta.

Jonas har fixat frukost åt oss i värsta hotellandan, ägg, bacon, juice, kaffe, pålägg och vi åt så vi nästan sprack. Skönt att få frukostsällskap det händer ju inte allt för ofta. 

En lyckad helg med massa tjejsnack och jag var överlycklig att få prata smink och hår. Umgås man mest med det manliga könet så blir det inte många mascaratips direkt.

Vi får göra om detta snart!!!

Tågresan hem var rätt seg sista biten men Tony och Sofie höll mig sällskap via telefon. Tony skickade tuttbilder och hade nyligen fotat en tjej som ska in i playboy. Han tyckte vi skulle fota likadana när jag kommer ner...vilket jag mötte med ett långt garv. Herregud nej lixom. Jag älskar Tony men inte så mycket.









Ber en bön för tågtrafiken


Fredag och solen skiner. Det är väl inte helt fel :)

Jag ska snart hoppa på tåget (om det nu behagar att gå och inte chaffören sitter och sover)

Ska se om jag kan uppdatera er lite från storstan. Annars är jag tillbaka på söndag.

Ha en fantastiskt trevlig dag/kväll/natt mina fina.

Torsdag


Men go kväll!

Jag är helt slut. Har inte vaknat idag överhuvudtaget.

Ska inte tjata så mycket för jag är helt enkelt för trött. Packa färdigt måste jag också. Alla som känner mig vet hur jag packar. Jag kan packa i flera dagar... Ska bara vara borta en helg men det ser alltid ut som jag ska flytta för gott. Sen att jag alltid lyckas få någon annan att bära min väska är ju ett stort plus. Hundögon och darrande underläpp kommer man långt med. Jag och Petra ska tydligen åka tunnelbana själva. Jag är livrädd för tunnelbanan...Ska kramphålla Petra i jackärmen så jag inte blir borförd av sånna där skummisar som alltid hänger där nere.

Nej nu somnar jag snart...på riktigt.

Här kommer några bilder från i tisdags. Jag skulle sitta där bakom disken och se cool ut. Det är ju bara det att jag är pygmé så jag fick pallra upp med frigolit och en fotboll så jag överhuvudtaget skulle nå upp...Men lite cool lyckades jag nog se ut iaf.





Ögonen fulla med grus



Helt död. Har inte sovit många timmar i natt. Fattar inte att det ska vara så svårt med något så enkelt som att sova...

Kommer bli en lång lång dag.

Men imorn blir det lite mini semester...Till stockholm för en myshelg med tjejorna.



Klockgarderob



Smart förvaring om man har många klockor är att skaffa sig en klockgarderob. Där kan man ha sina bebisar i tryckt förvar. De ligger skyddade så man slipper fula repor och lätt att ta med på resan. Snyggt och smart på samma gång. Plats för 10 klockor





Eller varför inte använda som smyckeskrin. Perfekt att ha sina örhängen i.

Senapsgult


Bara för att jag inte kan bestämma mig om jag gillar senapsgult eller inte så var jag tvungen att köpa en liten tröja och prova.

Jo men jag gillar. Smågillar iaf.





Sheer Finish Mattifying Gel



Jag har en tendens att bli rätt blank i huden. Man ser lixom lite svettig ut efter en hel dag med smink. För att inte tala om efter en utekväll. Sminket flyter bort och det är ju inte så kul.

Så jag tänkte ge mig på att prova en primer. Som ska matta ner huden och som appliceras innan man sminkar sig. Fungerar ungefär som ett puder (fast i gelform)  som suger upp överflödigt fett i huden och skapar ett matt resultat.

Valet föll på Proactiv Solution. Dels för att jag hört gott om den och för att jag använt mig av proactivs produkter förr och varit väldigt nöjd.

Så nu ska jag ge den ett försök och låter er veta om jag är nöjd eller om jakten på mirakelprodukter fortsätter.


Sheer Finish Mattifying Gel








Tisdag



Det gick rätt bra igår. Fick börja dagen med att påminna tågchaffören om att det var dax för avgång...Blev irriterad när tåget inte gick när det skulle och ingen information utgavs. (Man vill ju gärna komma i tid till sitt jobb men det verkar vara för mycket bergärt!!!)  Så jag sökte upp tågvärden och frågade varför inte tåget gick? "Oj då, vad är klockan? Jasså vi skulle åkt för 7 minuter sen? Jag ska gå och kolla med chaffören" När hon knackat på och antagligen väckt honom så åkte tåget...Signalfel ropades det ut. Signalfel my ass...

Själva fotograferingen flöt på bra, det tog lite mer än en timme och jag hade kramp i kinderna efter att ha konstant lett hela tiden. Fotosnubben sa att jag hade ett smittande leende så han kunde inte låta bli att le där bakom sin kamera. Själv tycker jag att jag ser lite retarded ut... Chefen fick va assistent och fixa till mitt hår och rätta till allt som behövdes rätta till.

Jag ville inte se så mycket av resultatet i kameran, det är bättre jag inte vet om det blev bra eller kasst så slipper jag ångesten det ger haha. Vi får helt enkelt vänta och se :)

Jens hämtade upp mig när jag kom hem igår. Han brukar alltid låtsas att han inte ser mig och köra förbi. Det var lite småkul första gången...Han tycker det är jättekul fortfarande...Humor...verkligen. Sen blev det visst pizza och sen somnade jag i soffan.

Photoshoot


Imorn är det ju då dax för fotograferingen. Vi ska vara på jobbet i Linköping. Det kom lite hastigt på men lyckades boka en frisörtid idag, min utväxt ska ingen får roa sig åt. Löshåret fick vi flytta om och allt hanns inte med, men har ju en del hår kvar iaf. Förberedelserna är inte så stora som förr i tiden men jag har tänkt ut hur jag ska ha håret och sminket. Lite nervös för det var ju ett tag sen blixtar lyste mig i ansiktet.

Tänk om jag suger? Tänk om varenda bild blir åt helvete? Jag är ju så petig...haha

Konstigt nog fick jag inte ett sammanbrott när jag skulle välja kläder. Min garderod brukar ge mig fruktansvärda utbrott. Men jag ska inte avancera så mycket, jag behöver som tur är inte ha bikini på mig (tror jag inte iallafall haha)


Bilden nedan har Tony tagit. Den är gammal som gatan. Det var bättre förr helt enkelt.



Where the magic happens



Jo jag lyckades ju få ihop min lampa igår.

Fick upp mina väggdekorationer också. En till grej jag är lite besatt av är fjärilar och fjärilsmönster. Till och med så att jag har en fjäril intatuerad och orden hon flyger med egna vingar på latin. Jag tycker fjärilar är magiska och underbara små varelser.

Så när jag visade motiven på väggdekorationen för Jens så sa han "Jasså fjärilar, det var ju oväntat..."

Så nu är det riktigt mysigt i sovrummet.














Vin Diesel och Idol Ola



Hur söndagskvällen ska firas? Med Vin Diesel och Fast and the furiouse 5 så klart. Jag har längtat... Jag är kraftigt bestatt av Vin Diesel. Jens säger att jag sitter och småler väldigt fånigt varje gång han syns i rutan.

En annan kille jag alltid småler åt är Idol Ola. Ganska stor kontrast till Vin. Träffade en kille för längesen som bodde granne med Ola i Sthlm. Han var ganska sur när jag stod och hängde i fönstret för att få mig en skymt. Haha..

Nej på med haklappen. Här ska det dregglas.







Provrumsångest.



Varning för Ilandsproblem deluxe...

Jag har drabbats av provrumsångest. Det går lite i vågor och beror ju lite på vad man ska prova. Men att se sig själv från ALLA håll och vinklar man aldrig ser annars kan ju få vem som helst att tappa sugen på sig själv. Just nu skyr jag dom som pesten.

Och det där ljuset... VARFÖR?

Jag lider av jeansproblem. Det har jag alltid gjort. Just nu är jag på jakt efter ett par perfekta svarta jeans. Det MÅSTE jag bara ha annars så typ döööör jag känns det som (!)
Jag är en liten räka, vissa kallar mig mager. Smala ganska långa ben, ganska stora vader och lite bredare om höfterna och sen har vi min lilla inte-så-längre-uppkäftiga rumpa den har på något mystigt sätt flyttat sig neråt (?). Det gör att de jeansen (om jag nu får över dom över vaderna) sitter perfekt över lår och rumpa men går inte att knäppa över höfterna... Och de jag väl får på mig gör att min rumpa ser ledsen ut...Ni vet när fickorna gör att häcken ser missformad ut.

Provade ett par härom dagen, det stod tom. på dom att de var för "Kvinnor med kurvorna på rätt plats" (Vem fan nu kan döma vem som har vad på rätt plats, gör bara jeans som passar alla kroppsformer...) Kunde jag knäppa dom? NEJ DET KUNDE JAG INTE...och jag skulle inte direkt kalla mig för kurvig mer lyckstolpsformad.

Jag borde börja designa mina egna jeans...jag borde banne mig sy mina egna kläder...



Cleaning out my closet



Har städat, vädrat sängkläder, tvättat. Satt ihop en lampa jag köpt. (det gick efter lite svärande)

Nu belönar jag mig själv med kaffe, glass och äpplen med kanel

Kanske borde ta en dusch också...




Äckelapor


Jag slog upp mina blå/gröna vid 8 tiden. Men tyckte det var alldeles för tidigt att gå upp en sån här grå dag. Så jag låg och drog mig och önskade att någon skulle komma med frukost på sängen. Men eftersom jag bor ihop med världens tröttaste människa så är det ju bara att glömma...

Så när magen skrek efter frukost så var det bara att svinga benen över sänkanten och tassa upp på kalla golv. Drog ner till världens äckligaste tvättstuga och blir lika sur varje gång.  Jag vill sätta upp en lång arg lapp men jag tycker inte att det ska behövas, vuxna människor ska kunna städa efter sig. Jävla äckelapor!!!!

"Oj jag tappade visst ut hela tvättmedelspaket på golvet men jag skiter i att plocka upp det för det är nog någon annan som gör!" "Oj då jag lämnar visst min skitiga tvätt lite överallt för den kanske tvättar sig själv tillslut." "Tomma tvättmedelsförpackningar? Ska man inte slänga dom på golvet? Soptunnan? Ska man slänga dom där i?"

Fy faaan

Har lugnat ner mig lite nu med kaffe i min favoritmugg. Kommer vara lugn tills det är dax för att slänga in en ny maskin, då kommer jag bli sur igen. Jag hade fan pissat i tvättmaskinen om det inte hade drabbat mig (fysiskt möjligt skulle det väl inte vara att som tjej kissa i tvättmaskinen, iof om man kröp in i den...)

Aaaaaaaaaaaaaaaah jag är så suuuur

Imorn ska jag äntligen fixa håret. Har tråkigt nog tappat mycket av mitt löshår så ska se vad vi ska göra åt det. Ska plocka ur det så småningom så håret får vila lite men jag har lite fotogrejs att göra innan





Dagen i stora drag


Solig men väldigt kall morgon.



Bra dag på jobbet med ett bra sälj (ibland blir jag lite stolt över mig själv och min säljkäft)

Kaffe!!!

Lite fönstershopping.

Mer kaffe plus kaffefläck.




Tåg hem.

Matkoma

Soffkoma med Transformers och Megan Fox. Mmmmm

Go morgon



Jag ska jobba...

Nu kan jag inte ligga och sniffa Jens i nacken längre. Ni andra lördagslirare kan ju ta sovmorgon åt mig med.

Seeees...



Tvångstankar




Idag efter jobbet så gick jag och lilla mamma på stan en sväng. Vi har väldigt lika klädsmak, det är coolt! Vad jag handlade? Inte en endaste liten sak! Framsteg!! *Klappar mig själv på axeln* Sen köpte vi fika och åkte hem och fikade. Jag säger fortfarande hem om mina föräldrars hus. Hade jag inte träffat Jens hade jag säkert flyttat hem igen ;) Jag älskar att hänga med mina föräldrar de är lätt mina bästa vänner. Jag måste prata med dom varje dag annars får jag abstinens. Sen satt vi ute och fikade och konstaterade att det kanske är sista utomhusfikat för i år.



Jag lider av ganska många tvångstankar (på tal om något helt annat) Det är ganska vanligt med tvångstankar och jag tror alla har minst en! En av mina tvångstankar är dörrar, låsta dörrar. Jag kan stå och rycka i en låst dörr hur länge som helst för att kontrollera att den är just låst...Jag kan tom gå tillbaka bara för att känna lite extra...Ibland måste jag göra upp ett speciellt räkne system, typ är det den 14 i månaden måste jag knacka 14 gånger på dörren efter att den är låst. Eeeehhh och det är väl nu det är dax att söka hjälp.

 Är det nån mer som har någon jobbig tvångstanke?

En annan jobbig grej är att jag sätter mitt påminnelsealarm hela tiden. Jag behöver ofta påminnas då jag är rätt senil. Så alarmet ringer i tid och otid och Jens har hysteriskt roligt åt det. Sätter oftast bara upp stödord som jag sen inte kan tyda. Ett urval av ord jag använt mig av för att bli påmind den senaste tiden:

Galler, Mjölk, Laddare, Kylare av kylen (? ingen aning om vad jag skulle påminnas om där), 10.30 (vad jag skulle bli påmind om 10.30 har jag ingen aning om)  vägbeskrivning, tuttbesök, internet, Flytta bilen!!!, Kolla klocka, Köpa lurar, Frukost!, Ringa piller, Mjölby, Hyra, Väska, Korv, Städgrejer och MJÖLK!

Helt osammanhängade...





Hahaha fick precis  jordens roligaste samtal av en av mina chefer....HAHA i've got your back!!!

Fredag


Vaknade med sprängande huvudvärk. Har sovit i 9 timmar men det känns mer som 9 minuter...

Kallt är det också. Hur fasen ska jag överleva vintern? Jag måste lägga på mig några kilo fett!! Mer fika helt enkelt. Kan knappt skriva för fingrarna är så stela

ojojoj klagomuren nästa... Off to work


Shoppingpeng



Fick en shoppingpeng av en av väktarna idag! Det är snällt att dom stödjer mitt shoppingmissbruk! "Spendera inte hela på samma ställe nu" sa han och klappade mig på huvudet. Jag brukar kalla honom för "morfar" och han kallar mig för "elaka Elin"



Jag är helt slut och det känns som jag kommer att somna när som helst. Jag tror inte att jag kommer tillföra något kul idag så jag kanske helt enkelt ska låta bli :) och bara blunda och somna...

Gooo natt

tAKiDA


God morgon!!

Våran favoritlåt här hemma.

Lugn start på dagen.


Day & Night



Vilken klocka var jag idag?

Min allra första jag köpte själv. Men den hänger i och den säljs fortfarande. Dolce & Gabbana day & night.

Jag har den väldigt löst runt handleden, som ett armband...



Lite nytt



Till min lycka hade en del av de nya smyckena kommit in när jag kom till butiken i Tranås. Titta så fint!!!

Beställde även ett par örhängen till mig själv. Lite längre med en svart broderad blomma. Mycket fina.










My face!!


Så där jag. Hittade mitt ansikte i sminkväskan. Håret fönat och jag är ganska anständigt klädd.

Nu ska jag utföra dagens viktigaste uppdrag! Handla fika till det obligatoriska onsdagsfikat.

Vetebröd!!! På en onsdag!!!

Puss på er!!


Follow Through



Enjo - ansiktsvård


Bara för att jag verkligen inte orkar plocka ur diskmaskinen eller ens slänga in mig i duschen så kan ni få ett litet tips. Så kan jag få sitta i soffan en stunt till! Det tjänar ju både ni och jag på! Perfa!!!

Ansiktsvård

Jag har provat det mesta. Allt från produkter till ansiktsbehandlingar. Lagt skrämmande summor på saker som lovat mycket men som inte gjort ett skit. Det gäller att hitta något som fungerar och då gäller det att prova sig fram. Vissa produkter och behandlingar är självklart bätre än andra men eftersom det finns en miljard produkter så är det en djungel och ganska svårt att hitta rätt.

Jag har sedan ett halvår tillbaka provat en naturlig produkt som heter Enjo. Det är en slags handske med speciellt sydda fibrertrådar som stimulerar blodcirkulationen i huden. Den tvättar bort makeup och gör huden ren. Det enda man behöver till är varmt vatten och olivtvål. Hur smidigt som helst och inte dyrt alls. En handske kostar ca 200 kr och håller hur länge som helst om man sköter den rätt och en olivtvål finns att köpa på apoteket för en 30 kr.

Jag är jätte nöjd! Inget krångel med massa biprodukter som ansiktsvatten och serum och gud vet allt man skulle ha. Tog ju en evighet att tvätta bort sminket...

Jag tvättar bara av ansiktet först med tvålen, sen tar jag lite mer tvål på hansken och "scrubbar" i cirklar över ansiktet. Det enda utöver jag använder mig av är en ögon makeup remover. Sen sköljer jag noga ur handsken i varmt vatten och hänger den på tork tills nästa kväll :)

En underbar produkt och miljövänlig!



Gooood dag





Ja men god förmiddag! Har precis fått min dos kaffe och lite uppdateringar om vad som hänt i facebook och bloggvärlden. Vilka har gjort slut, vilka har blivit ihop? Tänk att man egentligen är så öppen med allt...när man tänker efter är det rätt skumt. Varför vill man dela med sig av privata saker som vem som helst kan se?

Ibland är det svårt att hitta balansen, att inte vara för öppen. Det du delar med dig av på internet kommer alltid att finnas kvar. ALLTID. Den tanken är ganska skrämmande.

Jaja...nog om det. Sitter och slöar lite och försöker samla ork att plocka ur diskmaskinen...grått och trist ute så jag skulle hellre lägga mig under täcket igen.



Japaner Japaner...



Fy fan vilken motvind jag hade när jag cyklade hem...varför har man alltid motvind? Men vad gör det när man har en hemmafru som lagat mat tills man kommer hem. Jag älskar att han är hemma och lagar mat.

Dagen har varit bra, jobbat i Linköping. Precis när jag öppnat butiken så ramlar det in en massa japaner, det var japaner i hela butiken. Alla hade en kamera runt halsen och alla räckte mig ungefär till axlarna. De pratade med mig på mycket knackig engelska och det enda jag hörde var "Taxfleee taxfleee?" och jag svarade på min svengelska "Yääs yäääs its taxfree!!" Sen lika plötsligt som de invaderade butiken försvann de.

Nu ska jag ta min sprängande huvudvärk och somna i soffan

Trött tröttare


TRÖTTAST

Och kallt är det oxå brrr...

Det var svårt att lämna sängen i morse. Jens (hemmafrun)  ligger och sussar sött. Men off to work, barnen måste ha mat!! (vi alltså)


L300 self tanning


Solen verkar ju ha gjort sitt för i år så jag inhandlade min favorit brun utan sol. L300 self tanning, sun glow face cream. Myyycket bra, speciellt för lite känslig hud.

En del upplever att de får mer finnar av brun utan sol och JA porerna täpps igen vilket kan leda till finnar men vissa är självklart bättre än andra och jag upplever L300 som skonsam mot ansiktet. Har även hört väldigt mycket gott om I.d BareMinerals brun utan sol, den ska inte täppa igen porerna alls, ett litet minus är att den är ganska dyr.

Jag använder alltid b.u.s på kvällen. Smörj in dig med din vanliga ansiktkräm (eller vad du nu brukar smörja in ansiktet med) och efter smörjer du in dig med b.u.s. Tvätta ansiktet noga dagen efter. Jag har fått för mig att det inte är så bra att ha b.u.s under smink.






Sen var jag inne på Åhléns en sväng och fick av supersöta Therese med mig lite prover på parfymer, en bodylotion och Cils Demasq från Maybelline som tar bort makeup. Jag är helt galen i små prover på saker, eftersom jag är ständigt på jakt efter nya mirakelprodukter så vill man ju testa allt :)


Fiiiiikaaaa!!!



Jag är en riktigt gottegris. Det syns inte på mig...men jag fullkomligt ÄLSKAR söta saker. Fikastunden är lätt dagens höjdpunkt enligt mig.

Kladdkaka, glass och sen stekte jag äppelbiltar i socker och kanel och självklart en perfekt kopp kaffe på det.

Helst skulle jag vilja öppna ett fik med bara massa söta saker så jag kunde fika hela dagarna :)


Mycket mätt


Har ätit köttfärsås och känner mig så mätt att jag troligtvis kommer rulla av soffan...och i eftermiddag står det en kladdkaka och väntar i kylen. Mmm jag riktigt hör hur den ropar efter mig. Mmmmm

Nu måste jag ge mig ut i det fina vädret, solsken är toppen för humöret.

seees

Coconut & Lime



Helt fantastisk bodylotion från HM. Mycket prisvärd med sina 29 :- Huden blir återfuktad och len och doften ja den sitter faktiskt kvar hela dagen :)

Luktar som en solig sandstrand.





Morrn


Började dagen med att läsa lite bloggar och fick mig ett gott skratt :) Så borde man få starta sin dag varje dag...

Drömde massa konstigt i natt, att jag tappade allt mitt hår. Så vaknade helt svettig och kände mig på huvudet men allt verkar sitta kvar som tur var haha.

Så en usel film igår, vi lyckas alltid hyra dåliga filmer. Hur många usla filmer görs det egentligen?

Dagen blir lugn, är ledig. Ska uträtta några ärende. Sen ska jag se över min garderob. Packa ner sommarkläder och plocka fram lite varmare kläder. Kan inte ha allt framme samtidigt det vore omöjligt. Skulle behöva ha en egen lägenhet till mina kläder...Ska se om jag kan rensa ut och skänka bort en del.



Sleep tight






Presenter


Ååh fick ju presenter av mina fikagäster!! Vem älskar inte att få presenter lixom!!?

Så konstigt för jag låg och tänkte i morse att jag borde skaffa mig en sån där termosmugg som man kan ha med sig kaffe i när man är ute och åker (på äckeltåget tex.) Och vad fanns det då inte i ett av paketen?? Jo en termosmugg!!! Så perfekt!! Sen fick jag en grytvante, en anorlunda grytvante :)

Tack snälla söta ni!



It tastes like you but sweeter...


Nu har fikagästerna åkt hem. Var mycket trevligt att träffas och lillan är ju bara för söt! Jens gjorde en paj, ingen vanlig äppelpaj utan en apple pie. Ja den såg så där amerikansk ut. Smaken påminde mig om Los Angeles, jag åt alltid några slags frukostbullar med kanelsmak...Mmmm

 






Ja jag har flyttat in i min mössa...och nej jag har inga byxor

Ogillar översittare



Sitter och funderar på hur vissa har en tendens att ständigt sitta och kasta skit på andra men sen när de själva får lite tillbaka och får bita i det sura äpplet så slår de fullständigt bakut... Vissa måste antagligen försöka trycka ner andra för att själva må bra. Handlar antagligen till största del om dåligt självförtroende och avundsjuka. Men man tycker ju att de borde lära sig någon gång. Ingen gillar ju en översittare eller en skitpratare.

Annars så ser jag ut som ett litet blekt troll (och var ju självklart tvungen att föreviga det på bild) suttit med min kopp kaffe ett bra tag, tänt ljus och känner mig lite allmänt slö. I eftermiddag kommer min lilla kusin och hans gulliga tjej och deras underverk till dotter hit på fika.

11 september

Jag tror att de flesta vet vart de befann sig 11 september för tio år sedan när planen flög in i world trade center. Minnet av den synen kommer alltid att finnas kvar. Hur ofattbart allt var.

Så mycket ondska det finns i världen, så många oskyldiga offer.

Det sker terrordåd varje dag. Folk mördas, våldtas, misshandlas, tvingas till prostitution, och i stora delar av världen är det fortfarande lagligt att slå barn. År 2011 svälter folk ihjäl!!

Ibland känns det som att världen är en enda lång dålig film...

Man blir så sorgsen av alltihopa, att livet är så fruktansvärt orättvist för så många människor.

Det här är världen 11 september 2011...

Jag vill skänka en massa kärlek till alla som kämpar varje dag. Kämpar för något som borde vara så självklart...att bara få leva och må bra!




Min lördag

Spenderar min lördag i soffan med ett glas vin och sällskap av högsta kvalité




Lördag

Nämen hej

Jag åkte till Maggan efter jobbet. Jag är ju en okej bilkörare, det är jag. (förutom när jag kör på brevlådor) men jag kan inte tanka. Jag har pinsamt nog aldrig tankat en bil förrän tills nyligen när Jens tvingade mig. Det är ren lathet och bortskämdhet... Jag skulle aldrig upptäcka om något var fel på bilen, för är det något konstigt ljud som låter så höjer jag bara stereon (hörs det inte finns det inte) Ibland så vet jag inte ens var kopplingen sitter och det händer att jag glömmer att dra ur handbromsen och så tänker jag "faaan va trögt det gååår" innan jag inser att jag kör med handbromsen i...

En gång var jag ute och körde sent en kväll, hade en tjejkompis i bilen. Var väldigt inne i det här med att blända av när jag mötte andra bilar. Helt plötsligt lite längre fram hoppar en hare upp på vägen framför bilen och min kompis hojtar "Akta haren!" Men istället för att bromsa så stänger jag av heljuset...

Och jag undrar fortfarande hur sjutton jag kunde få körkort, kan ha varit för mitt konstant nervöst babblande under uppkörningen...

Okej skit samma! Hade det trevligt som vanligt hos min fina fru. Vi har en konstig grej för oss när vi ses, vi ursäktar oss alltid inför varandra. "Asså du får ursäkta hur jag ser ut!!" osv. Sen när vi ser varandra så är det: "Men vadååå du ser ju underbar ut!!"

Jag: amen ser du hur jag ser ut jag ser ju hemsk ut!
Maggan: Men sluta! Du är världens finaste, men kolla hur jag ser ut!! Heeemskt!!
Jag: Men sluuuuta du är ju skitsnygg, men har du sett mitt hår? Hallå skatbo!!!
Maggan: Jag älskar ditt hår!! Men hallååå mitt då???
Jag: Du har ju asfint hår, tjockt och skitfint

Sen håller vi på tills vi börjar garva och inser hur patetiska vi är...

Här han ni henne, frugan. Vacker som en solnedgång!

Moves like Jagger

Adam Levine och Christina Aguilera! Det kan inte bli mycket bättre!



21.42




Ser ni mina skills i paint??? Helt fantastiskt om jag får säga det själv

Red


Jag gillar rött. Små små detaljer...



Träligt

Jag är ingen pedant eller något städfreak. Jag är expert på att dra fram massa saker och inte orka ställa tillbaka, att klä av mig kläderna i en hög (en jättehög hög!!) sparka av sig skorna precis innanför dörren. Har aldrig mått dåligt över att det är lite stökigt förrän nu. Jag tror att det har med ålderna att göra. Jag börjar bli för gammal för att stöka till... Varför kan jag bara inte lära mig att lägga tillbaka saker på dess rätta plats...Vet ju hur sur jag blir när jag letar efter tex. en tröja och finner den underst alldeles skrynklig, tom. för skrynklig för att strykjärnet ska rå på.

Jaja någon gång växer väl även jag upp... Och jag ger våran nystädade lägenhet två dagar innan jag har samlat på mig en ny fin klädhög.

Annars så har jag jobbat några timmar och min kära bättre hälft har varit på golfbanan.
Är på ett träligt humör (träligt= östgötskt utryck) lite allmänt småsur lixom. När det är något som ligger och gnager som man inte blir av med fast man egentligen inte vet vad felet är. Känner mig lite bitter fast jag inte har någon anledning. Riktigt träligt så att säga.

Amen så går det inte ladda upp bilder heller ännu mera trääääligt!!!!


Kvällens fundering


Jag ska köpa mig fler kuliga mössor. Tänk vad mycket hårfixartid man sparar!!




Vilken klocka är jag idag?

Visst är det ändå lite skönt med höst? Jag tycker man känner sig lite stressad när det är sommar och man är så beroende av vädret. Vädret styr verkligen humöret på sommaren.

Nu vill jag krypa in i stickade tröjor och få gömma mina dåliga hårdagar i roliga mössor.

Vad som är ännu mer kul med hösten är alla nyheter på jobbet. En favorit som jag fortfarande håller kär är min TRIWA klocka. TRIWA är även årets accessoarvinnare av Guldknappen. (Guldknappen är skandinaviens största designerpris) Otroligt kul när svensk design prisas. Finns många vassa svenska designer som borde hyllas lite oftare! 



Kom ihåg att det är detaljerna som gör allt! Man behöver inte ändra hela sin stil, det är oftast det lilla som gör det.

Go morgon


Solen skiner och ska snart dra mig mot jobbet
Kollar nyhetsmorgon och ser att varenda människa verkar ha en kyboe klocka.
Det där är en yrkesskada. Bland det första jag tittar på hos folk är vad de har på armen...

Nu kletar jag visst smör över hela tangentbordet så jag stänger ner nu.

Ha en strålande dag!!

Ego Elin

När jag kom till jobbet sa chefen till mig att våran VD för kedjan hade ringt och sökt mig. Han ville tydligen tala med mig. Det har aldrig hänt förut så jag blev lite nervös Vad har jag nu gjort??? tänkte jag. Har han sett den där lite halvnakna bilden som Bingo tog för hundra år sen? Nu kommer jag bli utkastad från kedjan och få ställa mig i skammvrån.

Så var det ju självklart inte...Utan han ville fråga om jag möjligtvis var intresserad av att ställa upp på ett litet fotojobb. Eller litet, det kommer nå ut till ca. 600 000 hushåll. De hade disskuterat vem som skulle passa och alla hade varit överens om lilla Elin från Tranås. Blev smickrad så Ego Elin svarade ja så klart. Berättar mer om det vid ett senare tillfälle.

Måste säga att våran kedja är toppen, har sällan skådat en sådan gemenskap. Det är jäkligt livat på våra inköpsmässor. Sist var det afterskitema, en annan gång klädde alla ut sig till pirater och det var ett sjöslag utan dess like...

Annars har dagen varit lugn, hade en säljare hos oss idag så har köpt in lite nya fina smycken. Visar er när de kommit :) Det enda missödet jag råkade ut för var att jag råkade köra på föräldrarnas brevlåda...Jag ska inte ha körkort...jag ska banne mig inte ha körkort!!!

(ser ibland att inläggen inte syns direkt när jag publicerat dem, det hjälper då att trycka på uppdatering...just so you know)






20:46

Fick beskedet av en kund på jobbet idag.

Blev chockad och det är så fruktansvärt tragiskt

Tankarna finns hos Stefan Liv och hans familj,

Testing

Webbcam...check!!

Nu måste jag föna håret och sen dra till jobbet.

Ytterligare en livsviktig uppdatering från mig...

Shoppingshoppingshopping


En del av mina fynd :)

Nagellack, lösögonfransar och en kokosparfym (mest vatten i den men den luktar supergott en stund)

 

En brun stickat tröja, en urfin mockajacka, en mörkblå söt tröja/kofta på barnavdelningen, en grå lite längre kofta också från barn. En tubhalsduk en beige/brun väska, ett par bruna fantastiskt sköna skor. Spislock och söta små assietter med muffinsmotiv :)
Sen två andra tröjor som inte fastnade på bild.
 

 





 



Sen blev det lite tavlor och en lampa, lite mer småsaker och en skiva med Aerosmith, hade samma för några år sen men den brann visst upp i en bil som nån jäkel eldade upp.

Har verkligen haft några trevliga dagar med mina kära föräldrar. Skrattat mycket och ätit massa god mat.
 
 
Jag är en fantatsiskt duktig shoppare och har en inbyggd radar. Jag kan lixom scanna av en butik redan från ingången. Minus att ha mig med är att jag alltid är hungrig eller kissnödig haha.





Hemma

Hejsan hejsan nu är jag hemma igen :) Har haft det toppen! Många saker rikare och några kronor fattigare...Har äntligen ÄNTLIGEN köpt en ny dator också, den är så líten och söt att jag antagligen kommer att sova med den i natt.

Vi kan väl säga att vi hörs imorn då så kan jag ju visa lite av mina fynd. Shoppade en hel del på barnavdelingen...till mig själv då! Är man liten och mager så kan man handla barnkläder

Nu ska jag fortsätta pilla på min lilla dator. Ser ju att jag har webbcam, weehoo!!!

Man löser det mesta med tejp

Kollat lite Idol. Alexander Bard är ju lite lurig. Träffade honom när jag jobbade backstage under en festival för några år sen, han slog sig ner och pratade en stund, han är väldigt sympatisk. Minns att han nämde något som lät bra och som jag sa till mig själv att jag skulle komma ihåg men har visst glömt bort det...typiskt mig när man ska komma ihåg något bra!

Annars har jag pratat med lilla Maggan. Fina nyopererade Maggan, fast i mina ögon var hon så klart lika fin innan. Min lilla tuttfia.

Så nu har jag tagit ut alla mina besparingar och åker alltså till Ullared. Ska köpa massa fula strumpor till Jens bara för att han inte följer med.



Vi hörs på tisdag! Då har jag förhoppningsvis lyckats köpa mig en ny dator också. Är lite trött på att behöva använda tejp för att den ska fungera...

Rainforest Radiance

Jag är ett stort fan av The Body Shops produkter.

Jag har provat massor av hårprodukter i mina dagar och använt mig flitigt av "frisör shampo"  och har i min tidigare blogg skrivit väldigt gott om Lanzas produkter. Tycker fortfarande mycket om Lanza men känner att jag hittat något ännu bättre nu.

När mitt blonderade hår är nytvättat och fönat så är det supertorrt, spelar ingen roll hur mycket fuktbevarande och värmeskyddande jag har i. Men redan efter en tvätt med The Body Shops Rainforest shampo och balsam så kändes håret helt anorlunda. Den blir lent, får jättefin glans och trasslar sig inte på samma sätt som tidigare. Även när jag fönat håret så ser det inte och känns inte torrt och sprött ut.

Alla produkter från Rainforest serien innehåller naturliga, biologiska och nerdbrtytbara ingredienser och innehåller heller inget sillikon (inte bra med sillikon för håret!!!! Silikon gör sig bättre på andra ställen av kroppen) parabener och inga färgämnen. Alltså så gör man miljön en grym tjänst och man får ett friskt hår på köpet. Hur bra som helst!!!



Sen för att vara ännu mer snäll mot håret så införskaffade jag mig ett Hair Butter (inpackning). En helt underbar produkt jag blev helt kär i. Sen att håret doftar galet gott av alltihopa är ju ett stort plus.



En sån dag

Det är en sådan här dag idag.

Sju svåra år räcker inte till. Lite mer sjuttio svåra år är nog mer passande.

 

Skabb

Vi har nog världens skabbigaste tvättstuga... att man får plocka upp andras smutsiga tvätt innan man själv kan tvätta är inte speciellt kul.

Sen att dammråttorna är så stora att de utvecklat ben och går runt och morrar är inte heller så kul...

Jag förstår mig inte på hyresvärdar, de verkar helt enkelt vilja ha missnöjda hyresgäster. Jag vill klä in hela huset med arga lappar!!



God söndags morgon

Första maskinen tvätt är inslängd, diskmaskinen är igång. Kaffet är snart uppdrucket och klockan är bara halv tio! Ibland blir man ju stolt över sig själv.

Solen skiner och det känns lite som att det kanske blir sista dagen av riktig värme. Fy vad sommaren gick fort :(

Igår så var det kräftätande. Jag har längtat i två år. Jag älskar kräftor. Sitter och suger för glatta livet. Fast när man tänker efter så är det ju inte så mysigt med kräftor, speciellt inte när man sitter och pillar bort den där bajsranden, man äter lixom någons stjärt det är rätt vidrigt.

Imorn mina vänner ska jag äntligen få åka till Ullared. Var flera år sen sist och abstinensen börjar bli stor. Jag tycker att det är sinnesjukt kul att åka dit. Jag har tom. drömt om det på nätterna, att jag kör runt min vagn och bara fyller den med massa saker som man kanske inte egentligen behöver. Standardfrasen veckorna innan är "Nej men det ska jag vänta med att köpa tills jag kommer till Ullared!" Och till min lycka ska vi vara där i två dagar! Oj oj oj det räcker nog inte med en vagn jag behöver en mindre lastbil!!! Jens stannar hemma och det är nog tur, han tycker det är jobbigt att hänga med mig på shoppingturer annars för-jag-ska-ju-bara-in-här-och-där-en-snabbis-och-bara-kolla-lite-snabbt-och-jag-ska-inte-handla-nåt-bara-titta.

Nej ni nu är det ju dax för den andra maskinen med tvätt.

Lördag

Solsken och ny basker.

Lite folkskygg dag då man helst vill låsa in sig och gluffsa i sig godis. I morgon är det äntligen söndag! Nutella till frukost! Mmmmm



Den ofrivillige samlaren

Jag är en samlare. Jag samlar på sjalar. Fast omvedvetet samlar jag. Intalar mig alltid att jag behöver en till, och en till och en till...

Man kan ha sjalar till allt! Runt halsen (så klart), över håret när man har en dålig hårdag, som bälte, om väskhandtaget, om hela kroppen om man fryser, som rep om man tex. behöver fira ner sig från andra våningen...ja you name it.

Jag älskar sjalar helt enkelt och har ju alldeles för många. Mina tre senaste är det nästan lite tantvarning på men jag gillar dom och jag är ju nästan tant så...

Vad gillar ni linnet förresten? Jag frågade J vad han tyckte och fick till svar att: Ja alltså det är ju inte fult det är bara väldigt eehh senapsgult. Så fick inte riktigt grepp om det var fint eller inte.





Annars så är det lugnt här. Fotboll på tv:n och godispåsen bredvid. Jobb imorgon så det har bara slunkit ner några sväljar rödvin.