elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

Tältprinsessan

 
 
Jo men jag lever! Tog en liten paus bara. Svårt det där med att blogga och campa samtidigt.
 
Har bott i tält och husbil de senaste dagarna...sovit har jag typ inte gjort överhuvudtaget så har varit som en zombie. Jag kommer inte göra om det där...Förlåt om jag låter som en gnällig snorunge men jag gillar verkligen inte det där med campingar, offentliga toaletter, att ducha i duchar där andra människor tvättar sig rena och lämnar massa päckligt hår.
 
Sova i tält var ju katastrof, för det första var tältet för litet och jag höll på att dö av skratt när Jens och jag försökte tränga oss in i det, sen var det inte lika kul längre och vid tre tiden på natten gav jag upp och krånglade mig helt förstörd ut ur tältet: "Jag dör hellre än att tälta igen!! Fattar du Jens jag DÖR HELLRE!!!" (dramaqueen i know) Sen la jag mig i bilen...
 
 
Men det har så klart varit mysigt också! Att umgås med hela familjen och speciellt lille Elliot. Att gå runt och mysa i strålande sol på Liseberg och det allra bästa var att Jens och jag fick en dag vid havet, vi njöt av varje andetag att få andas havsluft!
 
 
 
Jensan och jag är ju inte så mycket för det där med karuseller, båda får en lätt dödsångest och jag som den senaste tiden varit så yr i huvudet (väldigt lågt blodtryck har det visat sig) blev snurrig bara av titta på så vi satte oss och drack öl och rosé istället. Liseberg är ju ett underbart ställe när solen skiner :) Åkandet fick lille Elliot stå för och han strålade av lycka.
 
 
 
 
 Sen avslutades alltihopa med en och en halvdag i Ullared. Fast där gick gränsen för Jens som åkte hem hahaha. Så jag fick shoppa utan honom men det gick så bra sååå :)
 
(Tog massa mer bilder men bilder på min familj brukar jag hålla privat så ni får nöja er med mestadels mitt face helt enkelt)
 
 

To Die For

 
 
Har haft en helt underbar dag! Sol och nästan lite bad (en aningens för kallt för min del)
 
Sen bjöds det på middag hos Jens mamma.
 
Njuter av ledigheten som aldrig förr!
 
Fick hem min helt underbara bikini från To Die For idag! Så himla fin den är! Underdelen var lite stor men den sydde jag in på ett kick och nu sitter den som gjutet! Kan verkligen rekommendera att beställa från den sidan, otroligt trevligt bemötande och bra service!
 
To Die For!!!!
 
 
 
 

ÄLSKAR!!!

 
 
Man bara måste ju älska det här underbara vädret! Känner mig så lycklig och full av energi! Solsken och världens mest underbara pojkvän!
 
Ikväll ska vi ut och käka lite med vänner.
 
Puss på er!
 
 
 
 

Jordgetingar, ormar, björnar, rävar och tom. troll!!

 
Efter våran intensiva städdag som innebar allt från att frosta av frysen till att städa trapphuset (ska väl egentligen hyresvärden fixa det där med trappen meeeen det händer lixom inte och jag är trött på att det ser ut som skit)
 
Så var vi helt slut men Jens ville ut i skogen och leta svamp och jag är megaförtjust i blåbär, inte i plockningen utan enbart förtäringen av dem så jag hängde med. Jens a.k.a skogsmullen var jätte glad att jag ville följa med. Jag försöker verkligen att gilla saker, jag ger det alltid en chans men jag har aldrig någonsin tyckt om att vara i skogen, inte ens som liten och de gånger jag var med stod jag väl mest på en sten och skrek för full hals: "DET FINNS FAKTISKT MYYYYYROR HÄÄÄÄR!!!"
 
Men men vi packade iallafall med oss fika, då är jag ju rätt lätt övertalad när det gäller att få fika. Jag fick klåda så fort jag klev utanför bilen, tror tom. att jag yttrade att jag fick svårt att andas. Jens pekade ut ett bra blåbärställe och jag smög försiktigt dit, jätte försiktigt smög jag för man vet aldrig var det kan finnas jordgetingar, ormar, björnar, rävar, troll och gud vet vad...
 
När jag väl ska plocka så plockar jag ett i taget, mycket noggrann med att titta på bäret innan så det inte sitter någon spindel på det. Sen plockar jag ett, sen tappar jag ett för att jag måste fäkta med armarna så fort jag ser ett flygfä och så håller jag på, vartannat bär hamnar i bunken det andra far iväg. Så det blir aldrig så mycket plockande. Tillslut fick jag panik och skrek på hjälp för jag hörde ett JÄTTESTORT flygfä sen sprang jag ut ur skogen.
 
Jens tyckte att det var hysteriskt kul och tillslut fick han hålla mig i handen. Sen kramade han mig och sa att: "Vi åker hem och fikar istället."  Så vi åkte hem och fikade :)
 
Jaa det var min premiär i blåbärskogen för i år och antagligen blir det inte fler...haha
 
 
 
 
 

Morrn!!!

 
God morgon!
 
Råkade precis radera inlägget jag skrivit haha jäkla klant...
 
Nu orkar jag ju inte skriva om det heller, kommer inte ens med min dementa hjärna ihåg vad jag skrev, trots att det var precis nyss.
 
Blåser storm ute så det blir en städdag idag för ute går ju inte vara då blåser jag väl bort.
 
Mmmm kaffe...
 
 
 
 

S.E.M.E.S.T.E.R

 
Ja då har jag alltså S.E.M.E.S.T.E.R!!!
 
Så underbart skönt att slippa ställa klockan, att slippa sminka sig varje dag, slippa tänka på matlådor och stressa till det förbannade tåget. Tre veckor att bara få gå runt och luffa...underbart!!
 
Vi har inga megaplaner under dessa veckor förutom att jag lovat att vi ska sova två nätter i tält...nu skrattar alla som känner mig högt...jag är ingen tältmänniska det är verkligen inte jag. Jag önskar dock att jag var en tältmänniska det skulle ju vara bekvämt. MEN jag ska ge det en chans och Jens är lyrisk, han älskar att tälta. I värsta fall så får jag väl ta in på hotell om det blir överjävligt. Bädda ner kuddar och dra en filt över så Jensan tror att jag ligger bredvid så sover jag en natt på hotell och smyger tillbaka innan han vaknat :) Fan vilken bra plan!!!!
 
Dagen bjöd faktiskt på lite sol, så har suttit ute lite med näsan i en bok. Uuuuunderbaaaart! Jag har blivit skapligt brun på framsidan baksidan är det lite värre med. Så står jag framför någon är jag brun står någon bakom mig är jag blek. Lite som trolleri. Brun. Blek. Brun. Blek. Brun. Blek....
 
Annars så fyller lilla Maggan år idag så gå in och gratta henne tycker jag :) http://kalazpinglan.blogg.se
 

My sweetheart!!!

 
 
 
 
 
 
 
 

Torsdag!!

 
Dagen har varit regning men konstigt nog har alla kunder på jobbet varit superglada ändå, två utav dem har tom. lagt händerna om mina händer och tackat så mycket för att jag hjälpt dem, folk har gett mig stora leenden och skojat, de har tackat så mycket för god service och varit allmänt nöjda med allt jag gjort/sålt. Inte en enda sur min, inte ens en enda liten sur tant!!! Det är sånna här dagar man älskar att jobba i butik!
 
Spenderade ett tag med att skylta om butiken i Tranås. Kul det där med skyltning när inspirationen flödar :)
 
 
 
 
 
 
 
Och som avslut på den här braiga dagen (minus huvudvärken då förstås) så är Vin Diesel på tv i senaste Fast & the furious...På med dregelskyddet!!!
 
 

I feel u feel me...

 
 
Jag har otroligt mycket smycken men det här är mitt favorit halsband, supergammalt men fortfarande lika fint. Påminner mig om mycket och ger mig massa minnen. Både kuliga minnen och mindre kuliga haha...
 
 
 
 

Jens hittar på egna ord

 
Igår
 
Jens: Vad läcker du är när du springer runt i de där kjolshortsen!
 
Jag: Älskling... det är en jumpsuit!!
 
Kjolshorts!!! HAHAHA
 
 
 
 
 

Barn?

 
Nu tänker jag låta jättetragiskt...men jag börjar känna mig gammal. Jag vet att jag inte ÄR gammal, men jag känner mig inte bekväm med att bli äldre. Om en månad fyller jag 28...det är ju inget egentligen. Men jag inser att tiden står inte still, åren flyger bokstavligt talat iväg och jag känner att jag inte hinner med.
 
Jag har hunnit med väldigt mycket det har jag, mer än de flesta men ändå känner jag mig stressad att jag vill göra så mycket. Men när jag tänker efter VAD det är jag vill göra så blir det bara diffust. Jag har inga direkta mål just nu att sträva efter, jag har lixom hamnat lite vid sidan om, men konstigt nog så ramlar alltid saker i mitt knä och så fort jag börjar känna mig rastlös så dyker det upp något som roar mig ett tag för att sedan försvinna. Men nu har det varit lugnt ett tag och jag antar att det är det som gör mig stressad/uttråkad.
 
Många av mina vänner har utbildat sig, många av dom har skaffat barn. Barn...BARN var det ju också!!! Jag är verkligen inte där än, frågan är om jag någonsin kommer vara där. Jag tycker om barn och barn tycker alltid av någon konstig anledning om mig också, de dras till mig som små flugor. Men jag har aldrig någonsin varit säker på att jag vill ha egna barn. Jag skulle bli världens bästa mamma det är jag helt säker på men den där mamma känslan infinner sig lixom aldrig...
 
Har fått höra att det måste bero på mitt stora Ego att jag inte vill ha barn. Men om man vänder på det så är det väl mer egoistiskt att skaffa barn, det är ju verkligen något man gör enbart för sin egen skull. Barn är fantastiska och man vet inte hur det är förrän man har egna men min längtan är inte tillräckligt stor för att ta reda på det, inte än iaf.
 
Nej nu ska jag sluta yra och ta min huvudvärk och lägga mig i soffan.
 
 
 
 
 
 

Krassligt

 
 
Sista jobbveckan innan semester! Har nog aldrig längtat så här mycket efter ledigt som jag gör nu. Hela tre veckor ska jag ha! Inga direkta stora planer, ska ner till Göteborg en sväng och sen till Malmö så klart!!!
 
Annars då? Jo rätt krassligt, helgen spenderades mest i soffläge med ont i halsen och ont i kroppen. Känt mig rätt svag och yr den senaste tiden. Haft ont i huvudet var och varannan dag i över en månad. Nej lite ledigt är nog precis vad jag behöver.
 
Nej jag ska inte tråka ut er längre med mina åkommor.
 
Ni får en bild på eländet istället :)
 
(Jag har ju egentligen gröna ögon med lite blått i men på sommaren ändrar de lixom färg till mer blått är inte det jäkligt märkligt?? Och för er heeelt ointressant haha)
 
 
 

Vad gör man en regning lördag?

 
 
Jo man bakar muffins. Ganska missformade sådana men goda. MEN vi vet ju alla att det är insidan som räknas :)
 
 
 

Hot Sand

 
Ett litet tips på ögonskugga så här på lördagsmiddan!
 
Dyrt är verkligen inte alltid bäst (ibland är det det men långt ifrån alltid)
 
HM's ögonskuggor är faktiskt riktigt bra för en billig peng!
 
Min favorit är en duoskugga som heter Hot Sand. Priset? 29 ynka kronor :)
 
 
 
 

It's friday and i'm in love!!!!

 
 
Ni vet när man får syn på något som man vill ha? När man inte kan släppa det och det känns som man dör om man inte får det?
 
Så kände jag när jag fick syn på dessa. Det vattnades i munnen och jag upprepade högt för mig själv "Måste ha dom, måste ha dom, måste. ha. DOM!!"
 
Så Jens fick kirra dom när han var i Motala idag. Jag har väntat hela dagen på att få gå hem och sätta dom på mig, det har nästan pirrat i magen och jag småsprang hem. Slängde mig in genom dörren och dök ner på golvet, öppnade försiktigt kartongen och jag sväääär jag hörde fasen änglasång! Blev helt varm i kroppen när jag tittade ner på dom.
 
Välkommen hem mina små älsklingar!!!
 
 
Ni ser på det fåniga lyckliga leendet hur kär jag är va?
 
 
 

Matkoma

 
 
Jag har det så bra va...
 
Slipper laga mat och jag som avskyr att laga mat! Thank you God för Jens och hans matlagning jag döööör!!
 
Ikväll gjorde han Fish and chips! Så fruktansvärt gott!!
 
 
Nu är det matkoma i soffan resten av kvällen
 
 
 
 
 
 
 
 

Lunchdax

 
Är på jobbet och sitter och äter lite lunch, mammas köttgryta mmmm.
 
Är helt deppig över vädret...konstigt att man kan vara så känslomässigt styrd över vädret egentligen. Jag vill ju ha sol!!
 
Beställde en ny bikini igår! Väntar på den med spänning, den är sååå fiiin. Så nu bestämmer vi att det blir sol så jag kan få inviga den!!!
 
Nej tillbaka till lunchen. Bild blir ni ju utan EFTERSOM DET INTE GÅR LADDA UPP...suck...

Fransserum och botemedel...

 
Hej hörrni!
 
Blogglusten är inte så stor just nu. Stör mig på att jag inte kan mobilblogga med bilder så då blir jag sur och bloggar inte alls istället...
 
På tal om helt annat, Det där ögonfransserumet jag provade var/är grymt. Har verkligen fått längre, finare och mörkare fransar (har även haft det på ögonbrynen och det fungerade också!!) Sen hjälper den helt sjukt grymma mascaran( som Tina tipsade mig om) från Yves Rocher till också. Sjuuukt bra förstår ni! Kööööp!!
 
 
 
 
För övrigt...tror ni att det finns något botemedel mot "pussmunspegelbilder"?? Jag skulle behöva det isf...man ser ju lite lätt efterbliven ut...
 
 
 
 
 
 

Sweet sunday

 
 
Har njutit av en ledig osminkad dag. Städat,putsat och dammat. Lagat mat, varit och handlat, bakat en kladdkaka som blev äcklig (?) (kan man ens misslyckas med kladdkaka?? Jag kan tydligen...) Men smeten var god så jag åt mig ändå mätt på den innan Mmmm :)
 
Just nu sitter jag med Ricinolja i håret...vissa säger att det ska växa bättre, jag måste testa!! Återkommer med före och efter bilder. Mitt hår har typ slutat växa känns det som så förhoppningsvis kanske oljan får fart på det lite, det vore nice... Sen berättade Tina att det även var bra att ha i ansiktet, jag testar det med så får jag berätta för er sen! Bra va?
 
Har köpt mig en leopard jumpsuit...jag vet inte om jag kommer visa mig ute i den...
 
 
 
 
 
 
 

Natti natt

 
Har varit lite upptagen. Fattar inte vart dagarna tagit vägen den här veckan.
 
Hoppas ni får en toppenbra helg :)
 
 
 

Bra dag!!

 
 
Fick en ny klocka idag :)! Adidas har kommit ut med riktigt läckra nyheter! Nio olika färger och ligger på 795 :- Vill ha allihopa!!
 
 
Jag var ju bara tvungen att ha den när den matchade mitt nagellack så bra :)
 
 
 
Sen bjöd dagen på solsken och en ytterst trevlig lunch med fina Tina!! Som jag saknat henne, min lilla solstråle! Blir alltid så fantastiskt glad när jag ser henne
 
 
Dagens lunchshopping bestod av lite smink från Tinas jobb, hon var så snyggt sminkad och perfekt brun i ansiktet, hon berättade om ett nytt puder hon använde och jag blev helt kär i det, luktar fantastiskt! Ska bli spännande att prova, sen blev det en vattenfast mascara och sen fick jag med ett litet pedikyrset och en liten annan mascara.
 
 
 

Come on barbie let's go party!!!

 
 
Igår blev det en liten utgång med Maggan och Jonna. Triss i blondiner, tredubbel trubbel så att säga
 
Bingo besökte lilla Tranås och eftersom det var typ fyra år sen vi sågs sist så var det ju verkligen på tiden tyckte vi, så jag tog med mig tjejerna och mötte upp honom på Verandan. Var väldigt kul att ses igen, Bingo är världens bästa! Var även superkul att träffa de andra också, en del av dem har jag träffat/jobbat med förut.
 
Vi förfestade lite ihop och sen drog allihopa till Parkhallen där de skulle gästa. Parkhallen bjöd på skumparty...skumparty...alltså...Sen hade det utlovats kändisgäster...men de kanske inte syntes för allt skum? Vad vet jag...
 
Sällskapet var grymt, drinkarna flödade och alla var glada. Jag tog en cigg...har inte tagit ett bloss på över två år och blev så snurrig att jag fick sätta mig ner haha.
 
När det började lida mot stängninsdax var det ju självklart efterfestdax, men då tyckte tant Elin att det fick vara slut på det roliga och smet iväg och mötte upp Jens, sen gick vi hem och somnade i soffan. Perfekt avslut på en perfekt kväll.
 
Lite bilder så klart! De ser lite olika ut men jag snodde några från Maggan.
 
 
 
 
Självklart några toabilder...lagom glada i hatten
 
 
 
Fick Bingos senaste bok, signerad och allt! Fantastiska bilder från en fantastisk karriär! Ni måste införskaffa den!!
 
 
Den var perfekt att ligga och bläddra i när man vaknade lite bakis imorse :) Tack snälla B!!