elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

Gott slut


Gott slut mina vänner och annat löst folk..

Har jobbat idag men det gick som en dans då jag hade hjälp av bästa Anna, önskar hon kunde va hos oss jämt!!!

Nu är jag på väg hem från Linköping för sista gången i år. Tåget luktar svett... Är hemma om ett tag och då väntar en trerätters middag med mannen i mitt liv.

Glöm inte bort att vara snälla mot varandra! Nytt år och nya chanser till att bli en bättre version av dig själv!

Puss hej!!

Kokosolja

 
 
Jag har ju haft riccinolja i mitt hår i några månader, tycker det funkar riktigt bra. Men det är så kladdigt och blir lite dyrt. En flaska (köper på apoteket) räcker en månad och kostar ca. 60-70 kr.
 
Så tänkte att jag skulle hitta mig ett annat alternativ.
 
Vad skulle man göra utan google? Jag skulle inte kunna någonting om inte google fanns... Så ja jag googlade runt lite och kom fram till att kokosolja skulle vara bra! Så jag var tvungen att testa och jag blev kär med en gång. Det är lättare att hantera kokosoljan än riccinoljan som är så rinnig. Och det känns som att håret suger åt sig kokosoljan bättre än riccinen och det bästa av allt är att det LUKTAR UNERBART!!
(använder fortfarande riccinoljan på ögonfransar och ögonbryn)
 
Så dränk in hårbotten med kokosolja och dra ut det i längderna, massera hårbotten en stund och sov med oljan över natten. Tvätta bort på morgonen och ta sedan en pytteliten mängd som du låter sitta kvar.
 
Du kommer att älska det!!!
 
 
 
 
 
 
 
 

" I don´t regret the things i have done, i just regret the things i didn´t do when i had the chance! "

 
 
Har njutit av en lugn morgon. Låg och drog mig en halvtimme innan jag ens orkade slänga benen över sängkanten. Känns som jag knappt varit hemma den sista tiden. Njuter av tystheten och att slippa prata, slippa höra sin egen röst haha...
 
Snart är 2012 över. Året har varit lite både upp och ner. Så 2013 måste bli anorlunda på många sätt. Livet är för kort för att gå och vänta på!
 
Idag får det bli en storstädning av lägnheten och en renovering av mig själv. Ska plocka fram min spraytan maskin, jag ska plocka ögonbryn och måla naglarna, jag ska packa in,scrubba och smörja. Jag ska tom. färga mitt löshår. Sen borde jag vara redo för 2013
 
Imorn så jobbar jag och är inte hemma för än vid 17.30 så vi har inga direkta planer för nyår. Har egentligen aldrig gillat nyårsaftnar heller för den delen...alla planer ska vara så storslagna, allt ska va så himla kul och man ska va så himla full och så ska man stå ute och frysa och halka runt i höga klackar och någon alldeles för kort och tunn liten klänning.
 
Nej jag är inte bitter även om det låter så, men lite negativ får man faktiskt vara!
 
Nyårslöftet då? Bli bättre på att ta tag i saker och inte låta chanser rinna likt vatten mellan mina fingrar. Jag vill inte sitta och ångra saker jag inte gjort!! Det har jag gjort tillräckligt!!
 
Och BTW när jag ändå är igång och klagar så kan vi väl hoppa över fyrverkerierna! Tänk på alla stackars skräckslagna djur som far illa!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

@work





Mallig


Fått mycket beröm för mina naglar! Tjejer/kvinnor/damer undrar vilken salong jag besökt! Jag svarar malligt att jag gör dem själv :) (sjukt stolt)

Gjorde om dom för några dagar sen men de tipparna jag provade då var riktigt kassa så fick göra om dom igår, men nu är jag supernöjd!

Superbra att kunna fixa dom själv hemma till en väldigt billig peng!!!



That's hot!!



Michael Kors!!



Fredag...







Nu vill jag ha juli!!!!

Jaha då var julen slut och jag är tillbaka på pendeltåget igen. Har varit en så mysig jul med familj och släkt. Fått så många fina julklappar!! Men det bästa av allt är ju ändå att få umgås med sin familj och lille Elliot!!En av julklapparna från syrran består av några hotellnätter i Göteborg och en konsert med Robbie Williams i juli!!!!! Åååhh vad jag längtar!!!! Ska bli så kul!! Bara syrran,jag och Robbie :) Nu måste jag bara snoka reda på om jag känner någon som känner någon som kan fixa in oss backstage :) tänk DET vore väl nåt!En efterlängtad julklapp var också denna boken!! Nu ska jag banne mig bli kvitt min migrän och bli vig på samma gång!

VS


Men ååh...

Ge mig underkläderna, ge mig vingarna, ge mig kropparna, håret och solbrännan!!! GE MIG ALLT!!

Dör lite här i vanlig ordning..



God Jul


Så blev det då julafton! Stressad, håret blev ruffsigt och sminket blev kaos men jag är glad ändå!

Så jag får önska er en God Jul! Var extra snälla, ta det lugnt i trafiken, drick hellre för lite än för mycket alkohol, ät lagom med julmat och klättra inte längst upp i granen och NEJ man ska inte äta gul snö!!

Julpuss på er





Morrrrrn

 
God morgon!
 
Antar att de flesta redan har julledigt, men inte jag inte. Egentligen öppnar vi inte förrän 12 idag men eftersom jag redan är här så tänkte jag slå upp dörrarna snart.
 
Köpte med mig en latte som jag avnjuter i min ensamhet. Forever alone lixom haha...
 
Igår dök stalkern upp på jobbet. Butiken var full med folk och han höjer sin röst och berömmer mig för att jag är julfin!! "Fast dina jeans är för tighta, du kommer få UNDERLIVSPROBLEM!!!" fortsätter han med HÖG röst...sen gick han. Jag bryter ut i ett asgarv och tittar på killen jag slår in paketet åt och säger "Sa han verkligen det där??" Killen nickar och ser lite chockad ut. Hela butiken fnissar och jag kan inte sluta skratta jag heller...Alltså jag vill inte att han nämner ordet underliv och speciellt inte när han pratar med mig...usch..
 
Tranås...alltid i Tranås...
 
Nej nu ska jag öppna butiken i Linköping...
 
Pussss
 

Dagens status


Hemska tanke!!!



Gladaste tjejen i stan!!


Jag har nästan precis kommit hem från jobbet, har kastat i mig lite mat. Ska snart gå och lägga mig och ladda för en ny dag.

Idag när jag kom till jobbet så låg där en julklapp till mig!!! Sofie hade varit i farten trots att jag sagt åt henne att INTE köpa något!! Blev så glad och rörd!! En underbar bodylotion och ett läppglans från Victoria's secret!!! Åååh!! Blev så exalterad att jag bröt min tumnagel haha...

Tack snälla söta rara!!!



Gladaste tjejen i stan!!!



Minijulafton och porr


Igår hade jag och Maggan lite julafton :)

Jag fick en jättetjusig sjal och söta strumpor, nagellack och bilar!

Hon fick ett porrigt sovset i leopard av mig.

(jag köpte ett till mig själv också för det var så fint och ifall jag också skulle få för mig att vilja känna mig lite porrig nångång, man vet ju aldrig lixom)

Nu är jag straxt på jobbet sååå ha en bra dag och köp nåt porrigt idag vet jag!











GUESS what?


I like!!



Söndag

 
 
Hej söndag!
 
Sitter och slöar i soffan. Den här månaden har gått så sjukt fort, idag är jag ledig och sen jobbar jag måndag-tidsag-onsdag-torsdag-fredag-lördag-söndag och sen var det visst julafton. Julklapparna är inte klara och det bidrar till den vanliga julångesten.
 
Jens och min julklapp till varandra blir en ny vindruta till bilen, lite lampor och en ny ombesiktning... Stor suck på den...Sjukt tråkigt att vara vuxen i juletid.
 
 
 

POLICE


Julklapsstips!!

Nyheter från märket POLICE

Dödligt läckra!





God morgon!!


What's the time, seems it's already morning!?









Glitter!!!!


Startade dagen efter en sömnlös natt med en vintrig promenad med min fru! Hon var uppsminkad och fin och jag såg ut som ett vrak haha.

Men så hade gullungen med sig en liten tidig julklapp!!! MASSA glitter till mina naglar!!!! Ååååh så glad jag blev!! Tack hjärtat!!

Nu är bara den stora frågan vilket jag ska välja nästa gång jag fixar dom!!



Tidig julklapp!!

 
 
God kväll!!
 
Jag är så trött att ögonen svider men här sitter jag ändå!
 
Idag kunde det ha varit en vanlig tisdag men det var det inte för jag fick en för tidig julklapp av chefen i Linköping!!
 
Den där leopardfärgade klockan från GUESS som jag gått och suktat efter!!! Blev superglad!
 
Den är så fin att jag nästan blir lite tårögd!!
 
 
 
 

Status


Jag älskar att vi är så lättroade!



Aldrig ok


Det kommer aldrig kännas riktigt ok att gå upp straxt efter 06.00 på lördagsmornar. Det kommer alltid kännas liiiite för tidigt och speciellt när det ligger en hunk kvar i den varma sängen...

Men nu är jag snart på jobbet :)



Fredag


Trotsade kylan och hämtade ut ett paket jag beställt!!

Påfyllning av de underbara hårprodukterna från Macadamian natural oil.

Eleven.se har sjukt snabba leveranser! Tummen upp för det!

Puss och go natt!



Torrshampo

 
 
Efter jobbet idag mötte jag upp Maggan som var på möss och vantjakt och jag följde med som stöd :)
 
Så vi tog oss en sväng på stan i kylan. Jag köpte mig ett nytt torrshampo. Har använt mig av Lee Staffords hur länge som helst och det är jättebra men jag avskyr lukten av det!
 
Så köpte ett från märket Batiste. Föll både för den diskreta doften och flaskan (så klart när den var leopardfärgad!!)
 
Fanns massa olika att välja mellan!
 
79:- på Åhléns
 
 
 
 
 
 
 
 

French look gelekit - Depend

 
 
Jag provade ju att göra mina naglar själv för några dagar sen. Köpte ett kit från Depend med gele, tippar, lim och allt. French look gelekit.
 
Jag var mycket skeptisk och trodde inte alls att det skulle bli bra eller fungera överhuvudtaget. Hade tänkt att fixa mina naglar extra fina på salong innan jul men kände inte riktigt att jag hade råd så tänkte helt enkelt att jag ger det här ett försök!
 
Det gick över förväntan faktiskt! Efter några timmar, ihoplimmade fingrar och några svordomar senare så var jag klar!
 
Blev helt klart nöjd!! Ser den här första gången som en provomgång så nästa gång jag gör det kommer det säkert bli bättre!
 
Slutresultatet skulle ju bli "fransk manikyr" och visst skulle man bara kunnat nöja sig med det, men man ser skarvarna ganska väl så skulle rekommendera att man drar något lack över. Jag fick låna massa fint glitter av Maggan.
 
Naglarna har nu suttit nästan en vecka och verkar sitta bra än så länge. Idag har jag bara filat lite på kanterna och dragit ett glitterlack samt en genomskinligt nagerlack över för att fräscha upp dom lite. Jag får återkomma om hur det artar sig. Men så här långt kan jag verkligen rekommendera att prova detta om man inte vill lägga flera hundra kronor på att fixa klorna på en salong!
 
(Och vill man inte så behöver man inte använda tipparna utan bara gelen och förstärka sina egna naglar.)
 
FÖRE:
 
 
KLART:
 
 
Mmm GLITTER:
 
 
TADAAA:
 
 
 
 
 
 
 

Ffffryyyser


Borde samlat på mig lite mer underhudsfett... Tack och lov för vinterjackor stora som hus :)



Onsdag



Snöigt värre!!









Snart hemma..



Är helt chockad över att snart vara hemma!! Inte en minut sen trots oväder!! It's my lucky day!!! Borde köpa mig en trisslott!!!

Men glöm aldrig att packa ner något ätbart för man vet aldrig när man blir fast mitt ute i ingenstans!! (tips från pendlaren)




Morrn


Trodde inte att jag skulle ta mig till jobbet idag, men östgötapendeln imponerar idag till min stora lycka :)

Gick upp tidigare än vanligt och åt en rejäl frukost och hann tom. ligga en stund på spikmattan. Känner mig duktig...duktig och trött... :)



Måndag


Spenderade eftermiddagen hos Maggan. Klättrade lite på hennes möbler och så fixade jag mina naglar.

Jag blev rätt nöjd med klorna, har aldrig fixat dem själv förut. Köpte ett färdigt kit med tippar och allt. Får visa ordentligt imorn för jag ska snart hoppa i säng.

Sleep tight!!




Hårtips

 
 
Jag har inte varit så snäll mot mitt hår. Jag har haft rastaflätor med inflätat löshår ner till midjan, jag har haft olika sortsers hårförlängningar, jag har gått från ljus till mörk och från mörk till ljus, jag har plattat, lockat och fönat.
 
De senaste åren har jag också i perioder tappat väldigt mycket hår..
 
Nu vet jag bättre och är snällare mot mitt lilla hår och använder mig av bra produkter och skonsammare metoder när jag stylar.
 
Så här kommer några tips som håret (iaf. mitt) blir galdare av.
 
* Olja. och i mitt fall riccinolja. Olja in hårbotten och dra ner det försiktigt i längderna några gånger i veckan och sov med det över natten. Återfuktar och håret blir inte lika sprött. Kokosolja ska också vara väldigt bra
 
* Vitaminer. ibland kan håret behöva en liten extra kick. Biotin känd för att vara "hårväxt-vitaminen" ska göra underverk för håret. I livsmedel finns det främst i lever, havremjöl, kött, fisk, ägg och sojabönor. Men en varrierad kost är ju alltid bra för hela kroppen!
 
* Borstar. undvik hårborstar med plastpiggar för det sliter väldigt mycket på håret. Jag använder mig av borstar i lönnträ som är skonsamma mot håret.
 
* Sidenkudde. Jag sover på en kudde med satinfodral det minskar slitatget på håret när du vänder dig i sömnen. Jag upplever håret som mycket mindre trassligt!!
 
* Produkter. införskaffa bra shampo och inpackning som är snälla mot håret och miljön!!
 
* Värmeskydd. VIKTIGT innan du fönar!!!! Fuska inte med värmeskydd!!
 
* Snoddar. Använd större mjuka hårsnoddar och speciellt om du sover med toffs.
 
 
 
 
 
 
 
 

Tassels


Haft en fin söndag! Jag och Jens var uppe på stan en sväng och glodde på folk och frös, för kallt var det!! Mötte upp lilla mamma och pappa och tog en fika för att få upp värmen.

Köpte mig två par toffsar till mina nya gardiner. Sen gick vi hem och nu har vi parkerat oss i soffan!








Nu har jag flyttat in i min mössa så nu återstår några månader av platta, flygiga mössfrisyrer :) härligt...










Michael Kors Collectors set

 
 
Alla goda ting är tre!
 
Michael Kors - Collectors set
 
En lyxig box med tre stycken helt utsökta klockor i stål, rosé och guldfärg.
 
Det är en limiterad utgåva och finns endast i 20 exemplar i skandinavien.
 
Baksidorna är unikt graverade, och som pricken över i:et sitter en gnistrande swarovzkisten.
 
Den där sätter vi upp på önskelistan tycker jag!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Söndag

 
Ledig dag och sitter med min andra kopp kaffe :)
 
Igår blev jag bjuden på glögg hos Maggan, det var gott, gott och mysigt <3!
 
Skyltsöndag idag så kanske tar mig en tur på stan och trängs med folk, det är inte så ofta man får trängas med folk i Tranås så bara det är ju en upplevelse i sig.