elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

Tuttfixerad


Sitter i soffan och är allmänt seg.

Vi väntar på att House ska börja, vi avskydde den serien men nu sitter vi som klistrade! Båda två...

Dagen har flytit på. Jag har mest tuttar i huvudet, lite drygt månaden kvar och jag har storleksångest. Jag sitter och googlar tuttar mest hela tiden. Jag drömmer tom. om tuttar på nätterna. Tuttartuttartuttar, jag kommer bli knäpp... När folk har bett mig om råd inför sina operationer har jag sagt "Titta inte på för mycket bilder det gör dig bara förvirrad.." och nu sitter jag och gör precis tvärtom.

Jens är väldigt otuttfixerad. Han lyssnar så klart på alla mina utlägg och när jag både pratar och svarar mig själv. "Ska du inte bara plocka ur dom istället?" sa han... Det är lite så han ser på saken...

Jag funderar på om jag ska be att få spara mina gamla implantat. Det vore väl kul att ha? De kunde ligga i en byrålåda. Eller så kan jag sälja dom, eller ge bort dem till någon second hand butik. Tänk vad förvånade de skulle bli på Röda korset om jag lämnar ner mina lätt begangnade pattimplantat. HAHA. Eller så kanske Jens ska få det ena, som när man delade ett sånt där hjärthalsband när man var yngre ...Ja ni ser, idéerna tar aldrig slut.

Nej förlåt jag ska sluta svammla och sluta skratta åt min egen tråkiga humor





Chocomania!!!



Testat en ny produkt från The Body Shop


Chocomania body butter

Doftar choklad och lämnar huden otroligt len med ett fint skimmer!

Jag har fått en ny favorit :)






Payday



Jag tar med mig bästa sällskapet och tar en lunch på stan! Man måste väl fira att man betalat alla räkningar...suck...tänk om någon kunde ta alla räkningar bara för en månad!!

Jaja nu tar jag mitt duckface och går (läs tar bilen)

pösss




Sweet



Lite bilder! :)

Haft en lugn dag. Kalas, tårta, Pizza, godis och soffhäng med min underbara kille









Utgång med de bästa




Hade en riktigt rolig kväll igår och det bästa av allt var att Madde dök upp, min älskade Big Brother sister!

Vi förade lite hos Maggan, John dök också in efter ett tag.

Sen drog vi oss ner på stan och möttes av resten av Tranås, det var helt galet med folk. Jag hade fått några fribiljetter av snälla Calle så vi slapp den värsta kön. Garderobskön var enorm och jag och Madde trängdes tappert i en 20 minuter innan vi gav upp och la jackorna i bilen...

E-type var gryyym! Musiken var gryyym och det var så sjukt kul att få vara ute och bara dansa. Träffade lite kända ansikten. Maggan förlorade vi en bit in på kvällen tyvärr

Jag har tyvärr tappat bort min kamera, eller den ligger säkert på ett sånt där smart ställe. Så det blev inte så många bilder, med de andra tog lite så ska jaga rätt på dom.

En bild på Madde och mig blev det iaf. <3 Saknar henne redan!!



Nej, nu in i duschen i eftermiddag är vi bjudna på 1:års kalas. Kommer bli så mysigt!

Höjden av klantighet


Fredag alltså.

Ytterligare en vecka har sprungit förbi.

Vaknade på världens oskönaste sätt i torsdags morse. Yrvaken skulle jag stänga av klockan och skulle vända mig om. Det är bara det att jag aldrig riktigt vet vart i sängen jag vaknar, ibland är det nere vid fotändan ibland upp o ner, eller som denna gången längst uppe vid väggen. Så jag slog ansiktet med full kraft rakt i väggen med näsan före. Skit ont i näsan och blodsmak i munnen. Så jävla klantig...Har varit helt öm i näsan sen dess. Jens höll på att dö av skratt.

Imorn tar jag med mig Maggan och min kompis John och gör som alla andra i Tranås, går ut och kollar på E-type som ska komma och spela. Det kommer bli hysteriskt. Varmt, trångt, svettigt och massa taffsande snorungar. Men vi ska ha så kul!! Champagnen ligger på kylning.

Har sytt om mitt löshår, det blev rätt bra, måste bara borsta och platta lite, ska nog ha det imorn. Saknar långt hår.

Nää nog med svammel, nu ska vi bjuda lilla mamma o pappa på mat! Trevlig kväll på er!




Nytt :)




Nu har Gant Bradley kommit till butik

Riktigt coola. Rejäla klockor och otroligt prisvärda.

Jag anar att det kommer bli en storsäljare i sommar!

Jag blev sååå sugen på den gröna :) Den blågula blev också en favorit!!









Storlek?


Fick en kommentar ang storleken.

I dagens läge så har jag 340 cc, silikonimplantat.

Då för tio år sen fanns det inte så mycket att välja på det var koksalt eller silikon. Koksalt uteslöts för min del då jag var väldigt väldigt smal och skulle därför ha fått en rätt synlig kant, då koksalt ligger som i påsar. Silikon har funkat otroligt bra för min del och har alltid varit väldigt mjuka (inte i början förstås) och följsamma.

Då på den tiden för tio år sen fanns det heller inga direkta "höjder" att välja på som det finns nu, högprofil, mellanprofil osv. De jag har är lite plattare och lite bredare, vilket gör att jag har lite mer volym ut mot sidorna.  Sen är det ju så klart olika hur man ser ut innan, vissa har sina bröst längre ifrån varandra och de behöver oftast gå upp lite i storlek för att få volymen i mitten.

De nya implantaten som jag ska ha är fortfarande av silikon men av annat märke. Jag kommer troligtvis välja 550 cc. Jag kommer alltså gå upp lite i storlek. (Om det finns några läsare som har den storleken på implantat får ni gärna maila mig vore kul att se :) [email protected])


Yes där har ni svaret :)


Baby Gangstaz- Dubcnn




Min duktiga vän Yash har kommit ut med en musikvideo!! Grym!! Ser fram emot kommande!!

Keep up the good work bejb!!!

www.dubcnn.se






Snodde en bild från Yash facebook, togs under ett DJ event nere i Malmö
Jag längst till höger :)




Konsultation


I år är det tio år sen jag genomförde en bröstförstoring. Tio år är en lång tid.

Har den senaste månaden haft ont i mitt högra, känts obehagligt. Så igår var jag på en konsultation hos bästa Britt-Marie på Kosmetiskt Kirurgi i Linköping och vi kom fram till att det är dax att byta ut dom, en liten renovering kan man säga :)

Var egentligen på gång att göra det redan i somras men kände att jag ville ha lite mer betänketid. Men nu har jag tänkt färdigt. Den 16 mars är det operations dax, Dr Ivan Letterfors ska få fixa till mig för andra gången.

Jag är lite nervös, det är jag. Mest för att det ska tillstöta komplikationer efteråt, sånt tänkte man ju inte på förra gången. Då var man ju precis fyllda 18 år och nästan odödlig. Storleken är jag inte heller säker på, velar lite mellan två olika

Men jag vet att jag kommer vara i trygga händer! Har fullt förtroende för Ivan och kliniken!

Sååå nu kör vi! Ska leva så hälsosamt det bara går innan så man är stark och frisk :)












Nyheter från GANT




Super snygga Fairfax!

Snygg stilren design, älskar de enkla släta länkarna. Med länk ca: 2190:-

Gummibandet gör den till en lite mer sportig variant. Med gummiband ca: 1690:-

Swarowski kristaller längs med urtavlan och även invändigt. Lagom med glitter, inte för mycket inte för lite!

En riktigt fräsch nyhet från GANT







Måndag



Gårdagen var ganska lugnt och städad. Bokstavligt talat städad...Tog en riktigt städ och tvättdag.


Hann med en fika med Petra och Tommy, det var trevligt. Man ses ju tyvärr allt för sällan då folk flytt stan :)

Annars så var det mest soffhäng för mig och Jensan, förutom en jagningsmatch. Våran lägenhet är väldigt öppen så man kan springa runt, så om någon utav oss får för sig att börja jaga den andre kan man springa runt runt tills man är helt slut. Sen kan man smyga, gömma sig och hoppa fram och skrämma den andre. Vi höll på ändå tills Jens ropar lite ängsligt : "Nu vill inte jag meeer, var är du? Du får inte skrämmas det är inte kuuul..." Har lyckats skrämma honom ett antal gånger genom att hoppa fram från alla möjliga hörn... Jag är ett proffs..

Sen såg vi så klart på Jamie som var med i Så ska det låta. Så stolt över min duktiga vän! Så nu ska jag bara se till att boka in honom här i stan så resten av Tranås får uppleva honom :)

Idag så har jag jobbat några timmar. Har fått värsta ungdomsatacken på ena kinden, lysande ilskna röda fulingar...Tack och lov för smink kan jag säga!! När jag gick hem från jobbet så hejjar en kille på mig, jag tittar till och han ler och säger: "Vad söt du är!!" (kan han ha varit full tro?) Men kul när jag gick där och kände mig lite risig att få en snäll komplimang från en okänd :)

Nej nu ska jag nog lyxa med att lägga mig ner och blunda en liiiiten liiiten stund i soffan

Multifunktionell



Jaha och så var det lördagskväll. Dagarna bara försvinner...

Jobbat idag.

Värsta snöstormen är det också. Jag yrade runt halva stan och letade efter bilen förut, Jens hade ställt den åt mig så jag skulle slippa gå hem men vi missförstod varandra och jag gick åt heeelt fel håll haha. Blev helt stelfrusen så det är rätt mys att sitta under en filt i soffan nu. Kollar Gladiatornerna och inser att man borde börja träna...

Han lagade mat förut, samtidigt som han spelade poker. Multifunktionell är han min babe :)




Kunde inte motstå en liten korsettliknande gördel när jag fördrev tiden på stan innan tåget gick. Den gör sig nog fin på bild tänkte jag och fick en fotoidé i huvudet... Bekväm? Nej... Snygg? JA!












Älskar honom



Han är helt enkelt bara världens bästa kille!

Att han alltid hämtar mig vid tåget med jordens största leende, att han alltid säger hur fin jag är när jag precis har vaknat (och ser ut som skit), att han alltid säger att han älskar mig innan vi avslutar ett telefonsamtal... Att han alltid bär alla tunga saker så att jag slipper, Att han alltid lagar mat för att jag är så lat...

Att han fixar med mat, vin och blommor på en torsdag!

Att han bara är HAN helt enkelt.

Me luv ya!








Läppglans



Vad vore livet utan läppglans?

Det vore helt enkelt rätt trist och färglöst.

:)

Onsdag



Precis ätit en supergod wok med nudlar och kyckling och tro det eller ej så var det jag som lagade maten (!) Ska dra i mig en kiwi till efterrätt

Ska snart dra och jobba en liten stund.

Rätt utvilad efter en natt med helt okej sömn. att man kan bli så glad för så lite som att få sova :)

STORM



Kul att se att det är så mycket klockreklam i tidningar nu för tiden! STORM har en riktigt bra utbud, bra priser, många olika modeller. En klocka för varje känsla :)





En ny favorit är Anders Gold. Älskar guld och svart!

Sömnlös




Jag har verkligen sovit skitdåligt de senaste dagarna. Sista gången jag kollade på klockan i natt så var den efter 04.00 då hade jag inte sovit en sekund och klockan skulle ringa 06.20. Härligt, så jäkla härligt.

Så jag har varit lite trött idag så att säga. Varför ska det vara så svårt att sova? Ibland när jag ligger där sömnlös kan jag bli rädd för att jag glömt bort hur man gör när man ska sova. Hur somnar man egentligen? Rätt konstigt när man tänker efter... Jag tänker nog lite för mycket det är nog det som är problemet :)

På tal om helt andra saker så är jag en extrem matmänniska, jag måste äta på mina fasta tider annars mår jag inte bra. Jag äter ungefär varannan var tredje timma, jag äter ofta och lite då mår jag som bäst. Det är sjukt jobbigt för mig att umgås med folk som inte äter som mig då jag alltid får släpa med mig ätbara saker (jo jag blir ganska mobbad för det också) Under gymnasietiden så släpade jag runt på små flaskor med nyponsoppa, smörgåsar, kex m.m Och mina vänner tycker alltid att det är kul att rota i min väska för att se "vad hon har för ätbart idag"

Nu har mina mellanmål övergått till choklad, jag älskar choklad. Har aldrig varit en stor godis/chips/glassätare utan choklad har alltid varit min svaghet. Sen är det lätt att ta med sig, tar inte så mycket plats och folk tycker inte jag är lika konstig när jag äter choklad som när jag sitter med mina småflaskor med nyponsoppa...

Men nu är det dax för ändring, jag vill inte sitta och trycka i mig massa choklad som mellanmål. Så jag har köpt på mig riskakor, keso, advokado och kiwi. Lite mer att släpa på men nyttigare.

Om det är någon som har bra tips på små mellanmål som är smidiga att ta med så skulle jag bli yberglad om ni kunde dela med er!




Tröttmössan...Men brun är jag thank god for spraytaning :)



Mysdag


Vi har haft en mysig dag!

Var och matade de små söta änderna. Maggans hembakade bröd var uppskattat.

Hade det varit fint väder hade vi fikat ute, jag hade med mig termos med oboy men eftersom det har regnat hela dagen så blev vi inomhus. Men minst lika mysigt ändå!

Tack för idag bästa bästa du!







GANT


Färger gör en glad :)

Gant Bradley 1490:-






Måndag


God morgon!

Har varit ledig sen i fredags eftermiddag, har gått runt i myskläder och inte ens borstat håret. Det är inte likt mig, det är fan inte nyttigt att vara ledig.

Idag blir en mysdag med Maggan så idag tänker jag faktiskt borsta håret.

Mitt svar i gårdagsinlägg triggade visst...jag tycker att det är förbannat sorgligt! Och jag har tyvärr ingen lust att bemöta din skit idag...

Jag återkommer mina vänner!


Att minnas



Man kan ju ibland hämta insperation från andra bloggar, bilder, texter och så kan man bygga vidare på det osv. Det är väl helt okej att göra ibland...

Så jag ska göra lite likadant nu... Jag tänker spinna vidare på ett blogginlägg ang att älta.

Att jag sitter med en vän och pratar om gamla tider är inte att älta, det är att prata om minnen, både bra och dåliga (det är sånt man gör med sina vänner det är rätt normalt) Hur skulle man annars göra med allt man varit med om? Stänga in det i en låda och aldrig prata om saker som hänt? Det är väl inte så bra eller hur? Att minnas är inte att älta.

Jag är ledsen att göra någon besviken att jag inte sitter och ältar mitt tidigare liv utan bara helt normalt pratar/skriver om det. Det här är ju min blogg om mitt liv och om hur jag har upplevt saker. Sen finns det två sidor på varje historia absolut, men jag tycker att jag tagit ansvar för min del och bett om ursäkt mer än så kan jag inte göra för det om något vore att älta något som inte är värt att älta.

Så nej jag ber inte om ursäkt längre och jag ångrar inte något jag har gjort för då skulle jag inte vara där jag är idag och jag tänker inte sticka under stolen med att jag är lyckligare nu och att jag förtjänar att vara det! Så nej det är inte JAG som ältar!!

Så är det med det!







Jamie Meyer - Så ska det låta


Den 22 januari är det säsongspremiär för Så ska det låta. Min otroligt talangfulla vän Jamie Meyer ska då vara med. Jag kommer sitta som klistrad så klart, det borde ni också göra!

Nu var det tyvärr ett tag sen vi sågs men det blir det ändring på snart hoppas jag!




Lite kort info från svt:

Jamie Meyer, 31, sångare och låtskrivare från Göteborg som bott i Los Angeles i många år där han skrivit låtar åt både andra och sig själv. 2010 kom hans senaste, tredje, album ut.






Barbie saker


Spenderade kvällen hos Maggan igår, jag tog med mig rödvin i en petflaska. Sen satt vi och drack ur champagneglas i plast haha.

Jens är glad att hon flyttat hit, så jag har någon att prata "Barbie saker" med som han säger. Typ smink och nagellack osv... haha

Maggan och jag pratade gamla tider igår, när vi bodde grannar första gången. Hur mycket vi stod ut med och hur mycket bättre vi har det nu och DET mina vänner förtjänar vi!!!

Vi trodde nog aldrig att vi skulle hamna i samma stad igen, men nu finns vi nära varandra med ett avstånd på ca. 50 meter.


Livet är bra ändå :)



Lördag



God förmiddag!

Jag är ledig idag, det hör ju inte till vanligheterna. Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med mig själv idag.

Lite seg i huvudet är jag också. Hoppade förbi Maggan igår med vin, mycket trevligt! Prata prata prata...det behövde vi!

Jag har väl inte så mycket mer att tillägga för tillfället så vi hörs och störs lite senare!

Hittade en gammal bild, saknar mitt hår!
Saknar gamla tider!




Fuldagar



Fy fan vilken sugig dag det har varit. Noll energi och en jävla motvind, paraply som vänder sig ut och in och hår som fastnar i läppglanset.

Haft en riktig fuldag, håret ser ut som skit, jag ser ut som skit, kläderna satt som skit. Skit skit skit...


(såå nu var dagens ilandsproblev ur vägen)





Sen om ni skulle ha en cirka 24.000 över så måste jag tipsa om en klocka. På en klockfantast så kliar det i fingrarna när man ser ett sånt här mästerverk.

Victorinox Alpnach...Special Editions! Så ska en klocka se ut!!!






Sparkdräkt



En sparkdräkt! Jag tror att det är tänk att man faktiskt ska gå ut i den, det tror jag inte att jag kommer göra... Men ack så mysig den är!

Fyndade den på Gina.

Den hade tom. ett lite skärp med toffsar! Maria Montazami hade nog kissat på sig av förtjusning!

Jaja jag har ett nytt favvo mysplagg, den saken är säker :) och åker jag någonsin till Dallas så ska jag packa ner sparkdräkten.

Svårt att ta bild på sig själv i helfigur, det är ju tur att jag är en liten räka så jag får plats i kameran













Shea Body Butter



Innan jag drar till jobbet kan vi ju dra ett tips.

Body Shops Body Butter känner väl de flesta igen. De är underbara och luktar gott! Eftersom jag är svag för grejer (och även folk) som luktar gott så har jag provat ett gäng body butters från The Body Shop

Men den bästa av alla är den med Sheasmör. Sheasmör är fantastiskt. Man blir helt enkelt silky smoooth. Huden får lyster och jag kan helt enklet inte leva utan den. Bästa jag provat!





Dallas




Solen skiner. Underbart med solsken!

Ska äta lite och sen traska till jobbet. Är lite sur på mig själv för att jag inte gett mig ut på en joggintur men det känns som energin flytt. Men jag ska ta tag i det där, det är ju bikinidax snart :) (måste bara ta tag i en till grej också som jag gått och tänkt på ett tag...)

Ååh jag måste visa er senare...köpte en rätt ful grej igår, påminner om en one piece... Jens sa att jag såg ut som en lyxig Dallasfru, jag tycker att jag ser ut som ett freak... Varför jag köper fula grejer? Därför att den var så jäkla bekväm.

Jaja vi höres





Såå på klädd...och ganska anständig

Tisdag



Ni vet när man går och oroar sig så man blir helt trasig inför något...

När man inte kan tänka på något annat. Knappt kunna äta, knappt kunna sova...

När man inte har kontroll själv utan måste lämna över det till någon annan. Lämna den som betyder allt till någon man inte känner men som man måste lita på!

Det har varit några ångestfyllda dagar men idag kunde vi andas ut. Det kändes som det föll ett berg från mitt hjärta!

Nu vill vi bara att du kommer hem till oss igen <3

Söndag i trevligt sällskap




Startade dagen vid lunch med att möta upp Helena. Eftersom inget, absolut typ inget är öppet på söndagar i T-ås så hamnade vi på ett ställe vi alltid brukade hänga på som små skitungar. Blev positivt överaskad att det blivit ett sånt trevligt ställe.

Vi hade typ en miljon saker att prata om. Helena och jag känner ju varandra utan och innan. Jag är ju en rätt kass person på att öppna mig och prata om saker, vill gärna stänga in både det ena och det andra. Men kära Helena lyckade peta hål på något jag gått/går och oroar mig för enormt mycket, så det blev en väldigt känslosamt lunch men så oerhört skönt att få lätta sitt hjärta och släppa en tår inför någon som förstår precis.

Kylan och snön har kommit till Tranås. En sån här dag älskar jag vintern. Några minus och solsken är perfekt väder!

Fick använda mig av min vinterjacka för första gången på hela vintern








På hemvägen gick jag förbi Maggan och blev kvar i typ två timmar. Underbart att bara kunna springa förbi <3


Lördag



Hur det gick med spraytaningen?

Blev verkligen superbra!! Över förväntan!! Gyllenbrun färg och alldeles lagom! Hade trott att det skulle kännas som ett "lager" med färg på kroppen men det smällte in fint och torkade in rätt fort utan att bli fläckigt. Jens hjälpte mig för det är nog lite knivigt att spraya baksidan själv. (så där stod jag halvnäck i vardagsrummet med utsträckta armar, förhoppningsvis var grannarna inte hemma...)

Trodde det skulle spruta färg överallt men det var inget kladd alls. Detta kan jag verkligen rekomendera! Nu kan man ha fin färg året runt! No more miss blekfis!!!


Annars så är det lugnt här hos oss. Jens stackarn har haft en fruktansvärd tandvärk :( Jag är så otroligt blödig när någon som står mig nära har ont, tyckte så synd om honom. Undrar hur det blir när/om vi får barn, kommer väl antagligen tjuta hela tiden...

Idag så har jag jobbat, med en hemsk huvudvärk. Botade den med två små piller och en BURN energidryck. Dunderkur! Har alltid några dagar av migrän i månaden :/ Gillar egentligen inte att ta tabletter men blir så jäkla handikappad av att ha så ont i huvudet.

Nej nu ni kära vänner ska jag ta och njuta av min lördagskväll!

Må väl!!





Jag i tvrutan



Idag klockan 16.30 på SVT1 så visas filmen Kenny Begins (Kenny Starfighter)


Jag är med en liten stund i början. Var en jätte kul grej att få vara med om och jag skrattade mycket.

Coolt att se hur en filmproduktion går till. Och jag måste erkänna att det var riktigt coolt att få se sig själv på bioduken :) Mitt Ego nästan sprack!

(det var mycket coolare än att få se sig själv i finsk tv, finska nyheterna i bara underkläder då skrattade jag iof ännu mer)









Air Brush Makeup & Tan


God morgon blekfisar

Idag ska jag testa något jag aldrig testat förut...

Jag ska spraytana mig :) Fick ett hemmakit i julklapp av snälla chefen.

Jag är ju inget större fan av solarier. Man ska vara rädd om sin hud! Huden åldras betydligt snabbare vid solariesolning. Så jag har de senaste åren använt mig av brun utan sol och ska nu med stor nyfikenhet prova spraytan

  • en jämn fördelningen av den unika formulan utvecklad av Luminess Tan ger en gyllenbrun färg inom 30 minuter
  • Luminess Tan jobbar med aminosyrorna i övre lagret av huden för att skapa ett naturligt och hälsosamt resultat
  • gör som Tyra Banks, Lindsay Lohan, Angelina Jolie och Eva Longoria - använd Luminess Tan för ett snyggt och proffsigt resultat

Besök www.missperfektion.se eller www.solana.se för att se mer

 

Återkommer med resultat :)

 

Carolina Gynning




Jobbade halvdag idag. Sista dagen på alla ledigheter och jag tycker det är skönt, nu får det gärna bli normalt igen :)

Inviger mitt nya fina vinglas som är designat av Carolina Gynning. En julklapp jag blev otroligt glad för!!

Glaset heter Barbie (så klart)

"Vi har alla möjlighet att skapa det liv vi önskar. Ödet är skrivet i blyerts"

Ha en trevlig kväll!






Till er tröttsamma och tråkiga



Idag när jag skulle logga in på Facebook stötte jag på ett problem. Facebook hade raderat bilder på min sida... stor suck.

Min profil har blivit anmäld förut, och jag fattar fortfarande inte vad det är för fel på folk. Varför kan de inte skaffa sig ett eget roligt liv?

Folk har olovligt använt sig av mina bilder, skapat falska profiler m.m och nu får jag inte ens använda mig av MINA EGNA bilder på MIN facebooksida

Jag förstår inte riktigt hur lilla jag kan vara så stötande? Va?

Suck...

Men jag får be om ursäkt...ursäkta att jag lever ett lite mer spännande liv än du/ni, jag skulle gärna dela med mig om du bara talar om vem du/ni är. Jag kanske kan ta med er på något kul? Presentera er för lite kuligt folk? Skänka er lite glitter och glamour i erat gråtrista liv, bjuda på champagne och köpa er något fint. Va? Det vore väl skoj?


Leopard




Leopardmönster är aldrig ute. Det är så där lagom tacky, passar till nästan allt.

Hittade en morgonrock på rean igår. Gina Tricot är bra på REA.

En hundring fick den väl vara värd

Mjaaao...



Annars så ska jag försöka undvika att blåsa bort idag. Vet knappt om jag vågar ge mig ut...när man inte väger mer än ca 50 kilo så står man inte speciellt stadigt i stormar...



En vanlig måndag


Tog en rätt lång sovmorgon idag. Drack kaffe i lugn o ro, pillade på datorn, läste bloggar, facebookade ja det vanliga. Pratade med Maggan som är i Norrland, det är alldeles för långt bort tycker jag. Kom hem nu!!!

Städade i min garderob, det behövs ganska ofta för att jag ska hitta bland allt. Nu är det jätte fint och allt ligger i färgordning, jag skulle gissa på att det håller sig fint tills veckan är slut sen är det katastrofområde och hela proceduren får göras om...att jag aldrig lär mig att hålla i ordning.

Har på senaste tiden köpt på mig lite korgar. Jag älskar korgar. Idag hittade jag en ny, där i fick mina sjalar bo!

Annars så har jag hunnit med en fika med Bea :)



Doutzen Kroes


Missade när Victoria Secret fashion show gick på tv eftersom vi ännu inte (efter ett år) skaffat några vettiga tv kanaler. Victoria Secret visningen är helig för mig. Då sitter jag fastklistrad med lite dregel i mungipan. Vem gillar inte långbenta Victoria Secret modeller? De är toppen av toppen, eliten lixom! Letade upp showen på youtube idag. Visningen var inte den bästa som gjorts men helt fantastisk ändå! Tänk att få uppleva den live någon gång DET vore något!!

Vackrast är Doutzen Kroes och ett stort plus var att Adam Levine från Maroon 5 var med, han är fin han!

Bilderna är från google.com













2012

Jag hade en trevlig nyårsafton.

Jobbade några timmar i Linköping sen spenderade jag resten av dagen med familj. Syrran och hennes kille, Elliot, Jag och Jens och även Bea var med en stund trots att hon knaprade penicellin.

Vi åt och drack gott och spelade UNO, otroligt kul och jag hittade som vanligt på mina egna regler (jag är sämst i världen på att fatta regler, jag tror alltid jag har fattat men sen blir det precis tvärtom)

Allt var toppen förutom att jag var sååå trött. Kunde knappt hålla ögonen öppna vid tolvslaget. Somnade 00.30 i Jens knä och sov tills det var dax att åka hem hahaha jag är ett sånt sjukt kul sällskap.

Har varit så mysigt att umgås med familjen och speciellt mitt lilla syskonbarn. Han är så underbar och gosig och nu är det så tomt :( Det är nästan så man vill skaffa en egen liten, fast bara om jag får en likadan som Elliot (kanske ska vänta med att skaffa tills det går att klona barn)



Blåsa bubblor är kul