elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

En dramatisk söndag


Ska snart gå bort till lilla frugan som ligger och har ont :(

Igår ringde hon helt förtvivlad och fick tillslut fram att hon ramlat och slagit sig riktigt illa och hon hade även kräkts. Redde ut att det var ryggen hon slagit i och inte huvudet (hemska tanke) Bad henne försöka andas lugnt och sätta sig ner. Vi la på och jag som precis var på väg in i duschen slängde på mig kläderna igen och ringde upp och vi bestämde att jag skulle komma bort.

När jag kom bort haltade stackarn runt och hade hemskt ont. Hon pratade då med larmcentralen som skulle skicka en ambulans. Under tiden vi väntade så höll jag henne sällskap och höll ett paket fryst köttfärs försiktigt mot ryggen i ett försök till smärtlindring och försöka dämpa svullnaden. Stackars lilla Maggan :(

Ambulansen kom ganska fort som tur var och det bestämdes att hon fick följa med in och röntgas. Hjälpte henne att packa en väska och sen åkte de iväg.

Väl på sjukan konstaterades det att två revben var brutna. Aj aj aj!!!

Så nu ligger hon som ett litet kolli där hemma i svåra smärtor och kan knappt röra sig.

Tur i oturen att smällen ändå tog så pass "bra" kunde slutat väldigt illa annars :(

Stackars min lilla fru!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: