elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

Drömtydning


Helt döden död idag. Vaknade upp vid 04.00 och kunde inte somna om. Så efter mycket snurrande så tände jag lampan och läste lite skvaller, det sövde mig till slut.

Har den senaste tiden drömt mycket om spindlar. Att jag ser spindlar och även att de kryper på mig. Härom natten drömde jag att de kröp på kudden vaknade av att jag satt upp i sängen och hade kastat kudden tvärs över rummet haha...

Jag gillar att tolka mina drömmar. Kommer jag bara ihåg dom brukar jag kolla upp vad de kan handla om. Kan tom. erkänna att jag faktiskt har några drömtydnings böcker.

Spindel: Drömmer du om en spindel betyder det att du inte ska låta dig slås ner av dina motgångar utan envist fortsätta mot det hägrande målet. Kryper spindlarna på dig i drömmen kommer du inom kort att ärva en större summa pengar.

Läste vidare att drömma om spindlar varslar om tur och att man ska fortsätta kämpa. Att vinna eller ärva pengar osv.

Kanske kan ligga något i det där. Jag tror absolut att drömmar har någon form av mening och betydelse. Finns mycket i vårat undermedvetna som kommer fram när vi sover. När jag för några år sen gick igenom en jobbig separation så drömde jag ofta att jag eller någon annan drunknade. Drunkning i sig brukar betyda att man har svårt att hantera en situation i livet. Det kan röra sig om ett personligt problem, en relation eller något annat.

Att tyda sina drömmar kan hjälpa en att hantera saker i vardagen. Tycker det känns skönt att ibland få "svar" på något man tydligen går och tänker på i sitt undermedvetna.

Hoppsan va flummigt det här blev...


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sina
skriven :

Den där tolkningen kändes nog mer som en spådom...?