elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

Livrädd för teknik


Men Glad Påsk till att börja med! Har ni äggat upp er ordentligt?

Jag spenderade några timmar med min vän och blivande brud Cecilia idag :). Jag ska ju lägga hennes make up på den stora dagen och jag är skit nervös. Idag provsminkade vi för första gången och det gick över förväntan så nu kan det bara bli bättre :)

Sen var det Påskmiddag och sen har vi haft mamma & pappa här på fika! Nu är klockan helt plötsligt sju och den där låååångfredagen var inte alls lång...

Imorn blir det jobb x 2, först dagen och sen natten. Blir nog bra det.

Jag har ny mobil förresten. Efter att ha blivit mobbad och utskrattad så föll jag för trycket och skaffade mig en sån där touch. Jag är livrädd för ny teknik, verkligen livrädd. Sen hatar jag att binda upp mig på saker som telefonabonemang, två år lixom!!! Sen har jag fobi för telefonförsäljare, hur man är gör så känner man sig alltid lite lurad.

Men turligt nog så träffade jag inte vilken telefonförsäljare som helst utan Nicklas en polare till chefen så jag kände ändå att jag var i trygga händer. Efter att ha frågat tusen frågor, svettats, sagt att jag hellre behåller min gamla och försökt få Nicklas att tycka att min gamla visst fortfarande dög så skrev jag på och ut ur butiken kom jag med en ny mobil och ett prisvärt abonemang.

Den nya är en Samsung Galaxy 2. Lite för stor i min smak men läcker, och ska vara en riktigt bra lur. Nu är Tant Elin med i matchen, nu kan jag också surfa och ha massa appar (appar vad fan är appar???)

Jaja det blir nog bra det här....är ju bara två år tills nästa byte, då har jag väl antagligen precis lärt mig hur denna funkar.








Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sina
skriven :

Hahahah, jag har också fortfarande en sån där gammal utan touch... men jag har också köpt en ny och den är också Samsung Galaxy S2. Erkänn att du trodde att du var den sista under 30 år att skaffa touch ;) Nej, du är inte ensam om att vara sen på mobilfronten :D

2 Elin
skriven :

HAHAHAHA fy vad härligt att höra att du Sina också varit lite sen!! Jag tänkte att jag skulle ge mig på att börja blogga från mobilen, hur tror du det går?? Jag kanske kommer börja trakassera dig igen :)



Vad tycker du om Samsung Galaxy då, är den inte väääldigt stor?

3 Sina
skriven :

För både din och min skull, börja inte blogga från mobilen ;D Haha, skojar. Do it!



Den är sjukt stor. Tvivlade på att köpa den bara för det. Var rädd för att när den ligger i fickan så skulle folk fråga "Är du glad o se mig... eller har du en Samsung Galaxy S2 i fickan?" :D