elinbloggar

En väldigt ovanligt vanlig blogg om livsviktiga saker.

It´s alive!!!!


Hej så här mitt i fredagsmyset!

Jag gillar egentligen inte att prata om sjukdomar, jag lyssnar gärna på andras men min egen historia orkar jag sällan dra...den är lixom lite föööör lång för att folk ska orka lyssna och vilja förstå.

Min "sjukdom" är lång och ganska komplicerad. Jag mår idag bra, skitbra för det mesta!! Är otroligt glad att jag gått igenom det värsta, även att det var väldigt tufft att vara dålig som liten/ung...

Jag är så fruktansvärt tacksam för min familj, de har hjälpt mig att orka! De betyder allt för mig! Mamma, Pappa och syrran <3

Halva dagen spenderades på Eksjö sjukhus, det var dax för ett litet ingrepp. Jag fick sova under narkos. Jag avgudar personalen där, de är änglar allihopa och man blir alltid så väl omhändertagen! De klappar en på kinden och stoppar om en så man inte ska frysa, drar lite dåliga skämt så man garvar högt.

Mår oftast fruktansvärt dåligt av narkos så har vilat hela dagen.

Som minne av allt som varit så har jag en hel del ärr. Jag ser dem varje dag och jag kan väl säga att jag inte gillar dem speciellt mycket men har lärt mig leva med dem. De är ju en del av mig...Ärr är livets tatueringar!

Nu ligger jag i soffan och tittar på Jens som lagar mat. Fasen vad lycklig jag är!!! Fick en krya på dig hälsning av Maggan också, en tuttbild :) hon vet vad jag vill ha. Min fina omtänksamma vän!! Rosa rosor fick jag av mamma, så fina!

Ni ska självklart få se på eländet! Jag bjuder på det! It´s alive!!!!





Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jessi
skriven :

Ska fotot föreställa en eländig version av dej?? Isf lyckas du inte :) Tycker du ser sådär naturligt fräsch ut! Även om du sällan talar om din "sjukdom", får man fråga vad det är för nåt du varit tvungen att gå igenom?

2 Elin
skriven :

Men va gullig du är! Jag tror att jag såg eländigare ut på riktigt haha.



För att dra den korta historian och inte den lååånga så har jag genomgått fyra operationer i magtrakten. En njure slutade att fungera och var tvungen att tas bort, en av mina äggledare låg fel och opererades till rätta. Tarmvred är jag också opererad för och den fjärde är en op. för att lösa upp ska. sammanväxningar som ofta bildas efter så många operationer.



Sen är det en del mindre ingrepp som gjort för att göra livet lite lättare.



Det jobbigaste med allt är ju inte operationerna i sig utan alla komplikationer efteråt, allt trassel det medfört med mycket smärtor i magen, ständig trötthet och svårigheter att äta och gå upp i vikt, in och ut på sjukhus och ständiga undersökningar. Det är det som varit jobbigast och gjort att man inte har kunnat göra allt man skulle ha velat. Tex. för några år sen var jag inbokad för ett jobb i Las Vegas, två dagar innan blev jag riktigt dålig och hamnade på sjukhus i över en vecka. DÅ blir man bitter. Där låg jag och trodde jag skulle dö av smärta när jag istället kunde ha levt livet i Vegas, då blir man så trött på sin kropp.



I dagsläget mår jag ju som sagt riktigt bra men jag har mina dåliga perioder då jag helst vill gräva ett hål i marken och lägga mig i.



Men man kan ju lixom inte lägga sin ner och ge upp det går ju inte :) Det är ju som det är och det finns ju alltid de som har det så mycket värre!



Kram (oj det blev ju ett rätt långt svar ändå haha)